Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

0

 · Tegnapi

1

 · Összes tag

5234


Utolsó 5 Tagunk
 01:Nov 15, 2018LaciNS
 02:Nov 10, 2018David
 03:Nov 11, 2018rugalmas
 04:Nov 06, 2018ilgi
 05:Nov 06, 2018stehlgabor

Látogatók

 Vendégek (100%)

21

 01: 66.249.65.XXX  02: 66.249.65.XXX  03: 151.80.39.XXX  04: 5.196.87.XX  05: 123.249.88.XXX  06: 123.249.13.XXX  07: 94.21.78.XX  08: 54.36.148.XXX  09: 151.80.39.XXX  10: 54.36.150.XXX  11: 151.80.39.XX  12: 188.143.63.X  13: 188.143.63.X  14: 151.80.39.XXX  15: 5.196.87.XX  16: 5.196.87.XX  17: 216.244.66.XXX  18: 185.184.157.XX  19: 95.130.9.XX  20: 91.104.21.XX  21: 54.159.44.XX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

21


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

3992

 · Tegnap

8746

 · Összesen ·
71868940

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

673

 · Naponta

15,111

 · Havonta

460,698

 · Évente

5,528,380


Szerver idő
 · idő

14:32:47

 · Dátum

16/11/18

 · Időzóna

GMT + 1


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

Citroen Picasso Fórum :: Téma megtekintése - chip tuning
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   CsoportokCsoportok   ProfilProfil   BelépésBelépés 

chip tuning
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Motor tuning
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2012. Június 26. Kedd, 15:04    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

8-13 LE-t, és 12-16 Nm -t írnak rá, azaz kvázi behozná az 1,8ast.


szerk:
Beszéltem a Pécskai Misivel, azt mondja 40 papír, előtte csinálnak egy
alapos diagnosztikát, és jellemzően 5-10%ot szoktak megtakarítani a
tulajok (említettem hogy vegyesben 7 literes fogyasztásból kiindulva
mit tart reálisnak). Persze én akkor is max 3 decivel számolok.
Legyen 7 liter * 425 (2012-2013 átlag benzinár), az 29,75 Ft/100km.
6,7 literrel az 28,47 Ft/100Km. Évi 12.000Km esetén 357000Ft/341700Ft, azaz 16000Ft/ év, azaz ha nem
emelkedik számottevően a benzin(...), szűk 3 év alatt jön vissza.

Én még nem tudom mennyit fogyaszt, csak azt hogy hiányzik egy pici erő, a váltót az 1,8ashoz méretezték kb, nem ehhez (érzésre picikét hosszú a másik után a kettes és hármas). szer: Azonos a váltó a kétmotorhoz.

szerk: 2 év távlatából már tudom hogy elsősorban kikormolás és tisztító kellett neki hogy hasonlóan élénk legyen mint az 1,8as volt, persze az kicsit nagyobbat tolt, nyomatékosabb volt.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Április 27. Hétfő, 8:45), összesen 4 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. Október 10. Péntek, 11:11    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

TU5JP4-re végre találtam diagrammot mit jelentene egy chiptuning:
pdf

109@120 LE és 147@ 164Nm (van ahol 123LE és 163Nm-t írnak, de ott nincs diagramm, a linken viszont 2 teljesítmény szinthez is van; én kisebikkel számolok).
Gyakorlatban (teljesítmény kw-ban):

3000R.P.M. 44@49 +5kW 139@155 +16Nm
3500R.P.M. 52@58 +6kW 143@159 +16Nm
4000R.P.M. 62@69 +7kW 147@164 +17Nm
4500R.P.M. 69@77 +8kW 146@162 +16Nm
5000R.P.M. 75@83 +8 kW143@159 +16Nm
5500R.P.M. 80@89 +9kW 139@154 +15Nm

Azaz az átlagosan használt tartományban elvileg kb 7LE és 16Nm a plussz. Amit alapból 4500on tud, azt most már 4000en leadja, vagy a 3500as erőt kb 3100on.

Elvileg ha 10% a teljesítmény amit pluszba kapunk, 5% körüli a reális fogyasztáscsökkenés amit várni lehet (50% körüli hatásfok).

Most már csak megbízható és nem drágán dolgozó műhelyt kellene ehhez találni. Úgy látom van Bp-n olyan hely, ahol a 45K-ból 20%ot kapnánk ha három autó megy...
Úgy tűnik 3 féle vezérlővel szerelték a Picassot...
szerk: A vezérlőt csak szemmel lehet látni, a kinti bizti doboz mellett. Szerencsém van, Bosch ME7.4.5, nem kell forrasztani és van benn bőven tartalék. szerk: Ki kellett szedni/forrasztani.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Április 27. Hétfő, 8:47), összesen 4 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. Október 15. Szerda, 16:10    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Megéri ennyit rákölteni a minimálisan erősebb, nyomatékosabb autóért cserébe?
Ráadásnak ezek az értékek elvi értékek, próbapaddal kellene mérni mindent, mert placebohatás miatt érzésre szokott csak az autók többsége tuningolódni, valóságban nemnagyon... Forg? szemek
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
Pedro0000
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 18, 2011
Hozzászólások: 1494
Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye

HozzászólásElküldve: 2014. Október 15. Szerda, 20:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

PPGergo írta:
Megéri ennyit rákölteni ...... :


Nekem nem!
_________________
1.6 8v Sx 2003


Ha nem megy erőltesd! Ha eltörik akkor úgyis rossz volt! Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. Október 15. Szerda, 20:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Pedro0000 írta:
PPGergo írta:
Megéri ennyit rákölteni ...... :


Nekem nem!


Költői kérdés volt Kacsint?
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. Október 16. Csütörtök, 13:43    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Inenn Picassos kolléga tapasztalta:
Idézet:

"Citroen Xsara Picasso 1.6 16v

T. Misi
Bő két hete voltam nálad egy 1,6 16V 110LE-s benzines xsara picassoval. A tuning teljesen hozza a leírt papírformát. Alsó tartományban sokkal nyomatékosabb, ritkábban kell visszaváltani emelkedőkön. Sokszor azt hiszem ötödikben autózva, hogy negyedikben vagyok úgy megindul gázadásra. Első nap kiélveztem a többlet teljesítményt, nagyon tetszett az új élmény, aztán másnap erőt vettem magamon, lenulláztam a computert, és vissza álltam a megszokott vezetési stílusra és a jól kitaposott mindennapi útvonalakra. A tuning előtt, ezen a rövid városi szakaszokon amit minden nap megteszek, a computer 8,6 litert mutatott, most pedig (több mint két hét után) 7,9 liter ugyan olyan vezetési stílus mellett.
Amennyit egy sima benzinesből ki tudtál hozni többlet teljesítményt, én maximálisan meg vagyok elégedve. A fő célom is elértem, a fogyasztás csökkenést. Városban a 0,7 liter szerintem nem rossz. Köszönet a kiváló munkáért!
Dobrádi István"


Vegyünk átlagos adatokat:
15.000Km 420Ft×7l/100km 441.000Ft/év
15.000Km 420Ft×6,5l/100km 409.500Ft/év
2,1Ft/100Km az előny, 21500Km után várható a megtérülés, de kerekítsünk; legyen 25000Km.
Ha két év után ingyen van, 3-5évet megtartunk egy autót, és cserébe rugalmasabb, harapósabb, megéri-e?
31-e után megmondom. Mosoly (Magamnak 12.000Km-el és 3 decivel számoltam, így 3 év.)

Itt 45K lesz most, 65-ért méréseset is választhatok(elvileg mindkettő akciós ár, de úgy látom mindig akció van), de 99% hogy azt a diagrammot kapnánk amit már láttam, és ha nem érzem, nem tudom mérni a különbséget, akkor a papír sem érdekel!
Stopperem, OBD-s mérőeszközöm meg van(0-100 gyorsulás, 400méter idő/sebesség pl).
Ha nem erősebb/nem jön be, a legtöbb helyen van pár hét pénzvisszafizetési garancia, max kidobtunk 2 órát.
Hasonló motoroknál is ezt látom, és ettől a vezérlőtől mindenki azt mondta hogy simán számíthatok ugyanerre:
diagramm


Amúgy meg mióta kérdés hogy egy-egy erősebb motor vagy több komfort cucc (villanyablak, digitklíma, stb) az autóba megéri-e? Kacsint?

szerk: Bent van már egy ideje a sportszűrő (típushoz való, a gyári házba), főként 1-2-3 fokozatban gyorsításnál élénkebb. Évente cseréltem a a papírt, most évente takarítom (esetleg 2×), nem nagy ügy. Magas fordulaton picit mélyebb a hangja, és élvezetesebb elérni a 60-70-et. Nem eszik kevesebbet, de kicsit élénkebb, ennyi. Anyagilag megéri? Persze, legalább annyira mint jobb fejegységet rakni az autóba Nevet?



szerk:Placebóhoz 1-2 mérés MMC-től szívó benyásra, meg egy 1.6HDi Picasso is, hogy ontopic is legyen Mosoly

Dízel: A Citroen Grand C4 Picasso -1.6HDI FAP 110LE (volt)- adatait ígértem, hát megmértem:
0-100km/h I-II-III. fokozatban ELŐTTE: 13.7sec;UTÁNA: 10.7sec (gyári adat 12.5sec)
60-100km/h III. fokozatban ELŐTTE: 7.9sec; UTÁNA: 5.1sec
80-120km/h IV. fokozatban ELŐTTE: 9.5sec; UTÁNA: 7.5sec


Saját, benzines mérésem:
Előtte:
0-100km/h: 15.04 > 13.46 (11,7%)

ill
Rugalmasságot mértünk tegnap, ugyanazon az úton ahol korábban. (2 személy, több mérés átlaga. Az első chip nélkül, de már sport szűrővel.)
IV: 12,3 sec -> 10,3 (19,4%)
V: 20,3 sec -> 17,6 (15,3%)
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Április 27. Hétfő, 8:52), összesen 2 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. Október 17. Péntek, 15:26    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Én mindig azt szoktam ilyenkor kérdezni, hogy ha ekkora üzlet van a motor optimalizálásban, akkor miért nem teszik kötelezővé az EU-ban?

Felesleges euromilliókat/milliárdokat ölni súlycsökkentésbe (csak egy példa, a Valeo kifejlesztett olyan ablaktörlő lapátot, ami a gumi mellé spricceli közvetlenül a folyadékot, mert így fele annyi folyadék elég a mosáshoz, mint a hagyományos módon kibocsájtottnál, ezáltal 2 literrel kisebb térfogatú tartály is elég, ami 2kg csökkentést jelent/autó és ugye 1millió autónál az már komoly eredmény), tuningjózsi ír egy programot, feltölti az autóra és mindenki spórol 3 dl-t százon.

Ha van erre felesleges pénzed akkor remélem nem költöd el haszontalanul.

Egy diesel chiptuning eredményeit szerintem ne nagyon hasonlítsuk egy benzineséhez, mert körtét az almával...
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. Október 21. Kedd, 18:06    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

PPGergo írta:
Én mindig azt szoktam ilyenkor kérdezni, hogy ha ekkora üzlet van a motor optimalizálásban, akkor miért nem teszik kötelezővé az EU-ban?
...


Nem értelek teljesen...
Vannak blueline, grenline, ecoflex satöbbi takarékos modellek, többek között átprogramozott vezérléssel, többszázezres felárért.
Ahol leginkább arra készítik fel, hogy amikor a juzer a 89 vagy 92-es oktászámú pancsot tölti a tankba, azzal is menjen rendületlenül, és hozza a katalógusértékeket!

Vagy tudjuk, hogy egy 4-2-1-es leömlő sokat javítana, mégsem teszik fel. Aljának burkolásával, sok pici légterelővel megint sokat javíthatnának. Ha akarnának, rengetek dologgal. Ha a teljesítményre gyúrnának jobban, 140-160(-190) lóerőt szoktak szívóként kihozni belőle (ott már mechanikai változtatás is van), de a váltózó vezérléssel és/vagy turbóval 200Le környékén tartanak, és ezzel még mindig elég sokat el tudna menni a motor. (Jobban izgulnék a csúcs Puegeot/DS modellekben a 270 lóerős 1,6 THP miatt.)
Az autó minden porcikáján tudnának javítani, és teszik is magasabb árkategóriában. Miért gyengébb egy olcsóbb Bosch ABS vezérlés mint egy drágább, és azoktól sokkal rágább miért tud még sokkal finomabb lenni? Műszakilag alig van közötük különbség (egyszerre láttam 60-ról satuzni Fábiát és Focust, előbbi annyira darabos blokkolásgátlóval redelkezett hogy 2 autónyival előrébb állt meg).
Többszázezerrel fenteb ezekbe is lehet a dízeleknél is választani, hogy mennyire legyen legyen optimalizálva a motor... a sokrétű DV6-osnál is mi dönti el hogy 75/88/92/95/108/110/112 lovas? A lóvé, annak a függvényében kap 1-2 kiegészítőt.

A hangfalamban van tartalék, pár ezer fornitnyi alaktrész és pár munkaórát kellett ráfordítani, miért hagytam volna benne? Számítógép procijában is különböző feszültségszinteken aprólékosan kimértem mennyi tartalék van (régebben mikor fő hobbim volt, világviszonylatban sem voltam rossz helyen) ahogy ha boltból elhozatal előtt lecseréled a 3-4 leggyengéb alkatrészt egy bringán, sokat lehet nyerni összességében, stb.


Nem várok csodát, de az 1,8as erejét, picit szolídabb fogyasztással. Ha nem mérhető/érezhető, akkor meg hátra arc.
Az EU most szorongatja a gyártókat emiatt, és mind megoldotta - persze a mi zsebünk kárára.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Április 27. Hétfő, 8:55), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
zsolti_szhely
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Sep 26, 2011
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Szombathely

HozzászólásElküldve: 2014. November 2. Vasárnap, 8:56    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem megéri...
Teljesen más az autó mint előtte, sokkal jobban megy.
De ami szintén nem elhanyagolható az az optimális fogyasztás.
Nekem nem mindegy hogy mennyit eszik az autó, naponta kb 140 kilométert megyek, havonta kb 3500-at. Nagyon nem mindegy hogy 5-6-7 litert eszik e az autó. Minden héten tankolok, rendre 4,8 és 5,2 között van a fogyasztás. úgy gondolom ez tökéletes azzal a vezetési stílussal amivel én megyek... Mosoly
pont 3 éve van meg a motortuning. Semmi baja nem volt eddig. Egyáltalán nem füstöl. Semmi negatívumot nem tudok róla mondani, ami miatt ne érné meg megcsináltatni.
Szerintem megéri...
_________________
Üdv, Zsolti
(2.0Hdi)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. November 5. Szerda, 22:31    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Chip után tankoltam, majd 1-2 tankolás után tudok bővebbet.
Addig annyi, hogy nyomatékosabb (bajnai emelkedő 56-58km/h ötösben könnyedén ment), főként alacsonyabb fordulaton, illetve emelkedőn a szokásosonál kevesebbet mutat fogyasztásra, illetve a tankolás utáni 40Km-re is (éjjel, forgalom nélkül, 5.2-őt mutatott a fedcomp, ilyenkor 5.5-5.7 körül szokott tippelni a fedélzeti).
Ja, nem ment OBD csatin, de kiszedni a vezérlőt 2 csavar és 3 csatlakozó lehúzása, mester szerint 12-15 ilyen motorú autót csinált. Mondjuk 120Le és 160Nm-nek a most rendelkezésre álló erőt (hivatalosan 123/163). Utólag visszaolvasva néztem hogy az oldalunkon is fent van, és volt korábban klubbos kedvezményről is szó (bár ezt most enélkül is kialkudtam).
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Pedro0000
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 18, 2011
Hozzászólások: 1494
Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye

HozzászólásElküldve: 2014. November 6. Csütörtök, 4:36    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

kiváncsian várom a fogyasztási adatokat.
_________________
1.6 8v Sx 2003


Ha nem megy erőltesd! Ha eltörik akkor úgyis rossz volt! Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
xx610
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Nov 11, 2006
Hozzászólások: 109

HozzászólásElküldve: 2014. November 7. Péntek, 20:43    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

MC_Pite kérése írok a saját tapasztalataimról a chip tuninggal kapcsolatban.
Szeretném előre jelezni, hogy csak a saját autómról tudok nyilatkozni, másnak más lehet az eredmény.

Nem mai a történet, 2009 tavaszán volt. Szóval, nekem 1.6 8v 95 lóerős autóm van és nagyon nem jött be a chip tuning. ODB csatin keresztül ezt sem lehet programozni, ki kell forrasztani a vezérlőből az eepromot. Ez nem gond, Misi profin csinálta, jó cuccai vannak hozzá. Kb. 1 óra volt az egész mindennel együtt. Azt azért hozzá kell tennem, hogy előzetesen semmilyen teszt, vizsgálat, próbaút nem volt, egyből bele a közepébe. Miután kész lett jött a próbaút, itt kezdődtek a gondok. Valami iszonyatosan csörgött a motor nagyobb gyorsításkor, leginkább 3-4 fokozatban, mintha 40-es oktánszámú benzin lenne benne. Irány vissza, eeprom ki, program módosítás, eeprom vissza, próba. Ugyanaz.
Biztatott, járjak vele kicsit, majd beáll a vezérlő. Ok, jártam vele, tankoltam prémium benzint, nem változott semmit (5000 km). Ekkor visszamentem, kértem állítsa vissza az eredeti állapotot. Azt mondta még megpróbál állítani rajta. Ok, legyen. Hát nem lett jobb, újabb 1300 km után visszamentem harmadszorra is, újra kértem az eredeti állapotot. Valamit csinált, de nem kaptam vissza az eredeti állapotot. Lehet nem mentette el az eredeti tartalmat? Ezt nem tudom. Ezek után számomra az MMC felejtős lett.

Próbáltam keresni valakit, aki megoldja a problémámat. Ajánlottak egy céget, amely foglalkozik motorvezérlők programozásával. Elmentem, nagyon korrektek voltak, komolyabbnak éreztem őket mint az MMC-t. Ott kellett hagynom az autót, mert komolyabban meg akarták vizsgálni mi a helyzet a vezérlővel. Végül visszakaptam a gyári programot a motorvezérlőhöz, ezután a próbaútra eljött velem az ember személyesen megnézni, meghallgatni az autót az én vezetési stílusommal. Sőt ezután még állított a programon. És csak miután meggyőződött az eredményről akkor engedett utamra. Azt mondta azért csörgött a motorom, mert egyrészt iszonyú nagy előgyújtás volt beállítva, másrészt a benzinből pedig el volt véve a vezérlő programjában. No comment.

Hát ez volt az én kalandom a chip tuninggal. Igen sokba került és igen sok bosszúságot okozott. Lehet az én autóm valami egyedi eset, mindenesetre én nem fogok többet chippeltetni az biztos.

Bocs, ha hosszú voltam.
xx610
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. November 8. Szombat, 22:06    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

xx610: Köszönjük a tapasztalataid, így kerekebb a kép.

MMC-ben nálam sem volt próbakör, viszont szerencsére népszerű motor, elsőre jó lett az eredmény.

Ma nejem is tesztelte, mondta hogy jobban gyorsul, tetszik neki (nyomatékosabb). Jobb egyből is dinamikusabbnak tűnt nekem.
Mivel geocaching miatt egy adag offroad használat is volt, ill délután a driving camp-ben tréningeztünk, inkább tankoltam megint hogy ne nagyon másítsa meg a szokásos használatot. Zsámbékról haza (szintén éjjel; ezúttal részben másik úton) szintén 5.2 lett fedélzeti szerint.

Tréning után a chippelt 1.9es Passattal (eredetileg TD 110 lovas) 30-130at gyorsultunk, nem szerzett egy centi előnyt sem, meg is jegyezte a kolléga hogy érezhetően erősebb lett a gépem (merthogy pár hete 40-80aztunk, és akkor rámvert bő egy autónyit).
ODB-s progival való mérés, (egymáshoz kell a kettőt hasonlítani nem a katalógusadathoz) a második már téli gumival, majd letiltásig (nem a legjobb eredmény de nem tudtam többet mérni egyelőre)
Előtte:
0-100km/h: 15.04
Chip:
0-100km/h: 13.46 (11,7%)

Gyorsításnál és emelkedőn nem csak 12%kal tűnik nyomatékosabbnak, bár ezt nehéz számokban kifejezni. Mosoly Olyan mintha egy nagyobb szívó motor lenne benne, és erősebbnek tűnik mint amilyen az 1.8as volt - de még a télen össze próbálom mérni egy 1.8assal. Nem lesz versenyautó belőle, de rugalmasabb, kellemesebb.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. November 13. Csütörtök, 10:39    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy kis matekolás:

Nyomatékmaximum 4000nél van továbbra is, a max teljesítmény 500RPM-el alacsonyabb fordulatról elérhető, zárójelben a chipes adatok.
Első, hogy a gyári teljesítményt (4750-en, gyárilag 6000RPM-en) most milyen sebességnél tudja, második hogy a mostani maxot (5500) milyen sebességnél hozza.

Adott fokozatban a nyomatékmaximumnak megfelelő sebesség, és a teljesítmény maximumnak megfelelő sebesség:
(km/h)
I: 33-49 (gy.telj.:39 t:45) gyári telj. 10km/h lentebb
II: 60-90 (gy.tel.:72 t:83) gyári telj. 18km/h lentebb
III:83-124 (gy.telj.:98 t:114) gyári telj. 26 km/h lentebb
IV:105-158 (gy.telj.:125 t:145) gyári telj. 33km/h lentebb

Számolt értékek, valóságban sok veszteség jön még egy padon való méréshez képest, de ez jobban leírja amit érez az ember utána mint egy szem gyorsulási adat. Még próbálok azért gyorsulásból is mérni.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. December 5. Péntek, 14:04    Hozzászólás témája: Placebo vagy nem Hozzászólás az előzmény idézésével

Rugalmasságot mértünk tegnap, ugyanazon az úton ahol korábban. (2 személy, több mérés átlaga. Az első chip nélkül, de már sport szűrővel.)
III: 9,3 sec -> 8,2
IV: 12,3 sec -> 10,3
V: 20,3 sec -> 17,6

Ha hiszünk ezeknek az adatoknak, akkor a gyári adatok kb 9,1/12,5/21,5.

Érzésre a stopper szerint ugyanúgy (vagy gyengébben) gyorsuló dízeleket is mindig gyorsabbnak (erősebbnek) érezzük mint a benyást, a több nyomaték miatt 'érzésre' jobban megy. Fogyasztást holnapra már tudok mondani... (igaz, 3 mostani nyomorult araszolós Bp-i kör is lesz benne).
10%kal erősebb, de 25%kal került (fordulat) lentebb a gyári max teljesítmény.

Szerk: 6,4. Ez 3 Bp-vel és több esős úttal egész jó, 6,6-6,8ra tippeltem volna.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
mikropit
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 02, 2014
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Torony

HozzászólásElküldve: 2014. December 6. Szombat, 12:34    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lehet, hogy buta a kérdés, akkor elnézést érte. A benzin/gázos autót is lehet chiptuningolni? Merthogy ott külön computer vezérli a gázt, tehát kérdés, hogy a benzines computerben elvégzett változtatások mikyen és mekkora hatással lennének a teljesítményre, fogyasztásra? Péter
_________________
Szürke, 2008.11 Xsara Pic. Collection Forever1.6 16V, benzin-gáz (LPG) 
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jancsi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Aug 28, 2009
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: Nyúl York (Rimóc)

HozzászólásElküldve: 2014. December 6. Szombat, 14:07    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Mikropit, itt szoktam olvasgatni, vannak beszerelők, szervizesek, régóta LPGt használók. Lehet, itt is érdemes meg érdeklődnöd...

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9023399
_________________
2005.10 havi, 1,6  8v, Elit, Szahara ezüst, gázos 1 Piki
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. December 7. Vasárnap, 15:54    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

mikropit írta:
Lehet, hogy buta a kérdés, akkor elnézést érte. A benzin/gázos autót is lehet chiptuningolni? Merthogy ott külön computer vezérli a gázt, tehát kérdés, hogy a benzines computerben elvégzett változtatások mikyen és mekkora hatással lennének a teljesítményre, fogyasztásra? Péter


Ha gázos autód van, akkor tényleg semmi értelme a benzinest részt módosítani, hiszen 99.9%-ban gázzal fogsz autózni.

A gázvezérlőt lehet módosítani, adott fordulhatnál mennyi gázt adjon a motornak. Ha dús a keverék és elég levegőt is kap, akkor jobban megy - ugye ilyenkor többet is fog gázból fogyasztani -, ha meg szegény a keverék, akkor ugye kevesebbet fogyaszt és a szelepek is szétégnek.

Magas fordulatnál van értelme néhány százalékkal több gázt juttatni a rendszerbe ha az kell, hogy annyit tudjon mint a benzines társai, szegény keverékre állítani azért a néhány forint megtakarításért szerintem badarság.
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
mikropit
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 02, 2014
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Torony

HozzászólásElküldve: 2014. December 7. Vasárnap, 19:12    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Én is így gondoltam, tehát gázos autónál arra, ami a chip lényege lenne (jobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás) nincs lehetőség... A teljesítménnyel semmi gondom, elég, amit tud az autó. Inkább a fogyasztást lett volna jobb optimalizálni. Városban 10 liter körül nyaldos.
_________________
Szürke, 2008.11 Xsara Pic. Collection Forever1.6 16V, benzin-gáz (LPG) 
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jancsi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Aug 28, 2009
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: Nyúl York (Rimóc)

HozzászólásElküldve: 2014. December 7. Vasárnap, 20:21    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Azt először talán 1 jó autógáz-szerelővel kellene megnézetni, aki ért a beépített rendszeredhez. Meg tudja nézni menet közben, hogy alakulnak a motor paraméterei benzines, gázos üzemben, s ha szükséges, rendesen be tudja állítani! Vagy meg tudja mondani, mit kell cserélni, felújítani esetlegesen a rendszeredben. Tudod, hogy mikor voltak a gázszűrők cserélve? Reduktor mennyi km óta van benne (esetleges felújítás mikor időszerű), stb? Ezeknek mind utána kell nézni... Kacsint?
_________________
2005.10 havi, 1,6  8v, Elit, Szahara ezüst, gázos 1 Piki
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
mikropit
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 02, 2014
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Torony

HozzászólásElküldve: 2014. December 8. Hétfő, 8:51    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

jancsi írta:
Azt először talán 1 jó autógáz-szerelővel kellene megnézetni, aki ért a beépített rendszeredhez. Meg tudja nézni menet közben, hogy alakulnak a motor paraméterei benzines, gázos üzemben, s ha szükséges, rendesen be tudja állítani! Vagy meg tudja mondani, mit kell cserélni, felújítani esetlegesen a rendszeredben. Tudod, hogy mikor voltak a gázszűrők cserélve? Reduktor mennyi km óta van benne (esetleges felújítás mikor időszerű), stb? Ezeknek mind utána kell nézni... Kacsint?


2 éves a szett, beépítés óta 30e km-t ment. 5e km-rel ezelőtt volt szűrő csere. Akkor ellenőrizve lettek a beállítások is (jó műhely által Mosoly ). Nem azt mondom, hogy kiugróan sokat fogyaszt, hiszen városban 10 liter sztem reális a gázból. (Ahogy olvasgatom, benzinből is bekapja a 9 litert télen tisztán városi használatban, tehát 10% plusz a gáz, ami reális) A gázos Skoda Fábiám is megette a 8-at, az 1.2-es motorral. Csak ha lehetne csökkenteni, akkor miért ne?
_________________
Szürke, 2008.11 Xsara Pic. Collection Forever1.6 16V, benzin-gáz (LPG) 
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. December 9. Kedd, 20:59    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Skoda fabia tomege kb 1050kg, mig a picasso ~1350kg. A homlokfelulete a picassonak kb 25%-l nagyobb, de a legnagyobb differencia: a skodri gyari gumimerete 155/80R13 szemben a picasso 185-s gumijaval. Igy jon ossze a kisebb fogyasztas..
Ha a picassod 10 liter korul eszik varosban, az teljesen normalis, ennel jobban csak az auto rovasara lehetne sporolni. Keress olcsobb kutat, 231 aron rakatom a kocsiba a gazt.
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
mikropit
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 02, 2014
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Torony

HozzászólásElküldve: 2014. December 10. Szerda, 14:37    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Igen, ezért is írtam, hogy reális városban a 10 liter. (Annyi kiegészítéssel, hogy a Skoda R14 kerekeken gurul:-) )
Szombathelyen (és környékén) sajnos 253 a legolcsóbb gázkút Szomor? Az Osztrákok csak a CNG megy, így onnét sem lehet olcsón tankolni. Örülnék egy 23x Ft-os gáz kútnak itt is Mosoly
_________________
Szürke, 2008.11 Xsara Pic. Collection Forever1.6 16V, benzin-gáz (LPG) 
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Pedro0000
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 18, 2011
Hozzászólások: 1494
Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye

HozzászólásElküldve: 2014. December 10. Szerda, 15:31    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Bocs, hogy beleszolók de nem látom az összefüggést a kerékátmérő és a fogyasztás között.
_________________
1.6 8v Sx 2003


Ha nem megy erőltesd! Ha eltörik akkor úgyis rossz volt! Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2014. December 10. Szerda, 15:57    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Pedro0000 írta:
Bocs, hogy beleszolók de nem látom az összefüggést a kerékátmérő és a fogyasztás között.

Gyári átmérőnél nincs is különbség, viszont a szélesség számít!
Meg lehet nézni a legtöbb autónál (15-)16-17 ( -18 ) méret esetén külön adatok vannak megadva, mert egyre szélesebb és/vagy mert az átmérő is nő. (pl C4 Picassonál 1-2 deci plusz)
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Április 27. Hétfő, 8:59), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. December 10. Szerda, 16:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Pedro0000 írta:
Bocs, hogy beleszolók de nem látom az összefüggést a kerékátmérő és a fogyasztás között.


Telivel annyit fogyaszt az auto, mint a nyarival klima nelkul. Telen 185, nyaron 205-s gumikon gurulok. Szelesebb gumi nagyobb fogyasztas.
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. December 10. Szerda, 16:23    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

mikropit írta:
Igen, ezért is írtam, hogy reális városban a 10 liter. (Annyi kiegészítéssel, hogy a Skoda R14 kerekeken gurul:-) )
Szombathelyen (és környékén) sajnos 253 a legolcsóbb gázkút Szomor? Az Osztrákok csak a CNG megy, így onnét sem lehet olcsón tankolni. Örülnék egy 23x Ft-os gáz kútnak itt is Mosoly


Amikor mentunk Pragaba, Mosonmagyarovaron M1 melletti Mol kuton 296 aron toltettem gazt, mikozben elotte Pesten csak 235 volt. Nem volt oszinte a mosolyom, foleg, hogy cseheknel 190 korul volt a gaz Nevet?
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
Pedro0000
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 18, 2011
Hozzászólások: 1494
Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye

HozzászólásElküldve: 2014. December 10. Szerda, 19:22    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

MC_Pite írta:
Pedro0000 írta:
Bocs, hogy beleszolók de nem látom az összefüggést a kerékátmérő és a fogyasztás között.

viszont a szélesség számít!


Ezért írtam átmérőt.
_________________
1.6 8v Sx 2003


Ha nem megy erőltesd! Ha eltörik akkor úgyis rossz volt! Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Január 30. Péntek, 6:17    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1

92 lovas HDivel kb az alábbira számolhatsz, egy normális chip tuning esetén:

Power (HP)
90/4000 min-1 > 112/4130 min-1
Torque (Nm)
214/1750 min-1 > 274/1640 min-1
Speed (Km/h)
175 > 183
Acceleration 0-100 Km/h (s)
12.1 > 10.9
Fuel consumption (l/100 Km)
5.1 > 4.4

Annak kell utánajárni, hogy a kuplung hogy tolerálja, kell-e erősíttetni, cserélni (elvileg ennek bírja, a kétezreséhez mindenképp hozzá kell nyúlni).
A másik, ami benzinesekre és dízelre is igaz, hogy kényesebb az üzemanyag minőségre chippelés után. Aki amúgy is normális naftát tankolt, nem bánja, de aki olcsó kutakat részesítette előnyben, kevesebb pozitívumot fog tapasztalni.

Nálam is most felesben van épp 95 és 100as benzin, és meg kell állapítsam hogy tisztán százassal jobban megy (ez várható volt, mivel a jobb üzemanyag irányába van eltolva az új vezérlés; ami érdekesebb átlag embernek hogy a dízelek is érzékenyebbek lesznek erre).


szerk: Van már pár tankolásom. Úgy tűnik a 2-3 deci kb megvan (6,56 2880km-re)

25.01.2015 106.748 795,1 50,76
6,38 l/100km
26.12.2014 105.453 726,8 49,21
6,77 l/100km (sok helyben járkálás, főként nejem használta az autót)
06.12.2014 104.726 809,1 51,80
6,40 l/100km
08.11.2014 103.917 133,0 8,72
6,56 l/100km
05.11.2014 103.784 416,0 28,31
6,81 l/100km (sok Bp-i dugózás)
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Március 25. Szerda, 12:02    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

PPGergo írta:
... Ráadásnak ezek az értékek elvi értékek, próbapaddal kellene mérni mindent, mert placebohatás miatt érzésre szokott csak az autók többsége tuningolódni, valóságban nemnagyon... Forg? szemek


Szombaton Szegedről elhoztunk egy Leont 20V-t (125LE/170Nm), és csináltunk pár rugalmassági összehasolítást. Az eredmény egál (pontosabban harmad-negyed autónyi előnyt szedtem össze az elején, amit 100-110ig tartottam is, eddig mértünk; a Seat nagyszervize után is megismételjük majd). Ez a palcebonál kicsit több... link
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2015. Március 26. Csütörtök, 14:06    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

MC_Pite írta:
PPGergo írta:
... Ráadásnak ezek az értékek elvi értékek, próbapaddal kellene mérni mindent, mert placebohatás miatt érzésre szokott csak az autók többsége tuningolódni, valóságban nemnagyon... Forg? szemek


Szombaton Szegedről elhoztunk egy Leont 20V-t (125LE/170Nm), és csináltunk pár rugalmassági összehasolítást. Az eredmény egál (pontosabban harmad-negyed autónyi előnyt szedtem össze az elején, amit 100-110ig tartottam is, eddig mértünk; a Seat nagyszervize után is megismételjük majd). Ez a palcebonál kicsit több... link


Önigazolásnak tökéletesek ezek a menet közben rárugunk a gázpedálra dolog, másra nemigazán (ahogy a menetközben, lendületből induló gyorsulási "versenyeket" sem tartom túl értelmes dolognak)

Tököl, április 11. 201m. Nincs ingyen, de legalább hiteles adatot ad.
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
dizeles
Mindenek tudója
Mindenek tudója


Csatlakozott: Mar 20, 2007
Hozzászólások: 2052
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2015. Március 26. Csütörtök, 18:47    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

szerintem: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2015/03/19/lovak_szazainak_nyihogasa_hallassek/
_________________
dízeles 2.0 HDi Exclusiv 2003 / C4 Picasso 1,6 HDi Chic 2011
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Március 27. Péntek, 12:29    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem teljesen értem...
Fele/harmad annyit áldozni arra, hogy kicsit kevesebbet egyen, és/vagy rugalmasabb legyen az autó; mint amennyiért (egy komfortot és fogyasztást némileg rontó) nagyobb kereket tesznek fel egyesek, hülyeség lenne?
Én inkább előbbire szavazok (kényelmesebben vezethető az autó); de nyilván kinek mi jön be...

szerk: Az meg más kérdés, hogy mit kérdőjelezünk meg és mit nem. Nem minden szívó motort érdemes chippelni, de van amiket igen. A sajátomon kívül a amiknek utánajártam pl az 1.4 98 lovas renault motor 108-109Le/140-141Nm-el, vagy a psa 1.4 16 szelepese is 98-100Le/147-148Nm-el (3140en fodulaton!) is hálás darab.
Itthoni TU5JP4 diagramból már eleve felpiszkált motorra találok mérést, de a renault szívó 1.6 16V hasonló hatásfokú/hasonlóan optimalizálható. Hölgyek is észrevették a különbséget, akik aztán nem nagyon érdeklődnek hogy hogy húz egy autó.

A linkelt kérdésnél a C4 coupenak a motor, majd futómű majd féktuningjának nekiállni nincs értelme, ha van erősebb változat készen, és sportos autóra vágyik a tulaj (sok pénz beleborítása után sem fogja elérni/megközelíteni a VTS szintjét). A szívó benzines motor rugalmasságának és hatásfokának javítása nem sport autó fabrikálás.
A fékpadi diagrammok egyesek szerint hülyeség? Mosoly Akkor tessék, egy kis mese:

Clio II 1.6 16V fékpadi diagramm,
Megane II 1.6 16V fékpadi diagramm
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Április 27. Hétfő, 9:05), összesen 2 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Április 9. Csütörtök, 21:19    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Megvolt az utolsó téli gumis tankolás is, számolgattam az utóbbi 4000Km tankolását, és úgy tűnik hozta a papírformát, a várható kb 5-6%-os fogyasztáscsökkenést hozta a beavatkozás. Már ha ehhez az embernek elég önuralma is van Nevet?
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Április 27. Hétfő, 9:05), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
JamesMiller
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 10, 2014
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2015. Április 9. Csütörtök, 21:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

MC_Pite írta:
Megvolt az utolsó téli gumis tankolás is, számolgattam az utóbbi 4000Km tankolását, és úgy tűnik a várható kb 5%-os fogyasztáscsökkenést hozta a beavatkozás. Már ha ehhez az embernek elég önuralma is van Nevet?


Nekem a téli-nyári gumi váltás ~7.9 -> ~7.2. That's pretty cool!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Április 23. Csütörtök, 21:46    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Páran jönnek néha azzal, hogyha olyan jó a chiptuning, miért nem csinálja a gyár. Azt már megbeszéltük hogy pl az orosz/afrikai/amerikai hőmérsékletekkel/üzemanyagokkal(!) is ugyanúgy kell mennie az autóknak mint nálunk, amit egyféle képpen érhetnek csak el...

Például a mazda skyactive-os kétezres benzines motorjánál az európai erősebbik változat 165 lovas, az amerikai 155 (a vezérlés 14:1 illetve 13:1-es kompresszióviszonyt tud maximum előállítani az elektromosan vezérelt változó szívó szelepekkel, váltakozva atkinson vagy otto ciklussal).
Teszem hozzá a 120 és 145(CX5)/155(US)/165 lovas változatok (nyomaták maximuma azonos 210Nm, csak a görbe tér el magasabb fordulaton) mechanikailag azonosak, és egyaránt 175Le és 230Nm-re chippelhetők. [Az 1.5ös változatok (75/90/115) viszont mechanikailag is különböznek (az erősebbhez 4:2:1-es leömlő jár a gyengébbhez az olcsó 4:1-es; illetve a 12:1 és 14:1es kompresszió, ami újfent a vezérlésben különbözik (mechanikus/elektromos)).]


Azt tudjuk hogy főként a green/eco/stb spúr modelleknél nyúlnak a motorvezérléshez (de sok egyéb példa is van, pl a kombi egyes fábia 100lovas változata magneti marelli vezérlővel) - de Picasso viszonylatban is találtam érdekességet... Ki tudja mi a különbség a klasszikus TU5JP (88LE, majd euro 3asan 95) és TU5JP+ (101LE) között? Mosoly Igen, az újabb vezérlő, ami gyakorlatilag chiptuningnak felel meg.

OFF: Ahogy a mostani leszármazott, az EC5 - a TU5JP4S (változó szelepveztérlés) és TU5JP4 (az olcsóbbik szívósorral) zabigyereke - is így lett biztonságos 115 lovasra beállítva, ami a fejletlenebb országokba (szélsőséges hőmérséklet és pocsék üzemanyag) megy - és nem a prince motor. Érdekes, hogy az 1.8as EW7 vonal ami még a c4 picassoban 125 lovasként működött az megszűnt, és fentebbi piacokra a 136 lovas 1.8as a TU alapokból lett kialakítva (gondolom más főtengely került az EC5-be).
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Máj 15. Péntek, 6:56), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Máj 12. Kedd, 9:08    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sebességekkel bővített táblázat, így könnyebben emészthetőek pl a nyomaték értékek.



Plusz egy tűrhető GYIK: http://www.autodigit.hu/chiptuning.html

Mi az a ChipTuning?

A modern autók motorját elektronikus befecskendező rendszer működteti - ECU, amely többek között meghatározza a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és ellenőrzi a gyújtás idejét a motor működési módjától függően. A motor előre meghatározott működési programját egy chip (EPROM) tárolja. A Chiptuning az EPROM memória szoftveres módosítását jelenti.

A chip tuning célja hogy optimalizálja a motor működését, az autó saját jellemzőihez képest a leghatékonyabb módon tegye ezt. Ezek a változtatások a szoftverben optimalizálják az eredeti program jellemzőit, a motor mechanikai részén nem módosítanak.


A Chiptuning előnyei:

Chip Tuning-ot követően az autó vezethetősége javul, kevesebb sebességváltásra lesz szükség. Az autó érezhetően jobban fog reagálni a gyorsításokra, köszönhetően a megnőtt nyomatéknak, pl. nagyobb teher vagy vontatás esetén is. Egy tuning ár-érték aránya sokkal jobb, mint egy autócsere egy drágább nagyobb teljesítményű modellre.

A motor rejtett teljesítményeit kihasználva nem csak a motor lesz erősebb, de változatlan vezetési stílus mellett a fogyasztás is csökken.

A chiptuningtól elvárható változás mértéke:

• Szívó benzines motoroknál 6-11% teljesítménynövekedés, 12-15% nyomatéknövekedés
• Turbóval ellátott benzines vagy diesel motoroknál a teljesítménynövekedés 20-25%, nyomatéknövekedés 25-35% között várható
• Az üzemanyag fogyasztás csökkenése eléri a 8-10% -ot változatlan vezetési stílus mellett

Extrém mértékű tuningolást és tuning boksz beépítést nem vállalunk, mivel ez ellent mond üzletpolitikánkkal.




Gyakran ismételt kérdések:


Vajon egy Chip Tuning csökkentheti a motor élettartamát?

A motor élettartamát elsősorban a vezetési stílus határozza meg, nem az, hogy van-e az autón chip tuning, vagy sem. De természetesen ez függ a chip tuning milyenségétől is! Ha a tuning nem lépi át a motor határértékeit, és ha Ön úgy közlekedik az autójával mint tuning előtt, és nem mint egy autóversenyző, akkor nem kell megnövekedett motorkopástól tartani.

Szakszerűtlen vagy extrém tuning károsíthatja a motort!


Az autógyártók miért nem eleve ilyen karakterisztikákkal dobják piacra az autókat?


A gyártóknak a járműveket a világ összes piacára kell kidolgoznia, és figyelembe kell venniük a különböző körülményeket. Az üzleti okokon túl például a következő tényezőket: Ugyanannak a motornak különböző üzemanyag minőséggel (pl 89-es benzin) kell megbirkóznia, szélsőséges éghajlati körülmények, különböző környezetszennyezés elleni törvények, biztosítási és adózási osztályok limitjei, karbantartás hiánya, stb.

A legegyszerűbb módja a tömeges termelésnek, hogy ugyanazt a programot kapja az autó, független attól melyik országban fogják szállítani. A legtöbb esetben a motor programja limitáltabb, mint a körülmények. Következésképpen, a motor csak 60-70%-át használja az optimális teljesítményéhez képest. Ez az alacsonyabb motorteljesítmény könnyen és biztonságosan változtatható chip tuninggal. Emellett néhány gyártó különböző teljesítményt kínál, változatlan lökettérfogatú motoroknál. Ezt a gyártók kisebb mechanikus változtatások mellett nagyrészt az ECU szoftveres módosításával valósítják meg. Mint pl: az Audi és a VW 1.8T motoroknál 150, 180, 210 és 225 lőerős modellek állnak rendelkezésre.


Mely autóknál alkalmazható jól a chip tuning?

Chip Tuning az összes motorvezérlő rendszerrel ellátott gépjárműben lehetséges, mind a benzin-és dízelmotoroknál. Ugyanakkor, mint az a „Milyen előnyöket nyújt a chip tuning” kérdésnél is olvasható, a Chiptuning a legjobb eredményt a turbós és egyéb módon feltöltött motoroknál adja. Egy idős autót is lehet chip tuningolni, de fontos, hogy az autó állapota mind mechanikusan, mind elektronikusan jó állapotban legyen. Mint például a légtömeg- és szívócsőnyomás érzékelő szenzorok.


Milyen adatok módosulnak a chip tuning által?

Elsősorban a gyújtás és befecskendezés időzítése és időtartama módosul, turbó töltéses motoroknál a töltőnyomás is. Emellett az adatok mellett néhány más kisebb paraméter is megváltozik.

Elveszítem a gyártói garanciát a chiptuning után?

A gyártók a garancia elvesztését bármiféle az autón történt módosításhoz kötik. Az eredeti szoftver bármikor visszatölthető a mentett tartalom alapján. Abban az esetben, ha a módosítás nem végezhető el bármiféle mechanikai beavatkozás nélkül, akkor a választást az ügyfélre hagyjuk, ha az autó még garanciális.

Az ECU módosítása kimondottan az én autómra készül?

Igen, minden esetben az autó saját ECU szoftverét módosítjuk, tehát nem előre megírt standard szoftvert használunk. A chip tuning első lépése, hogy elmentjük az ECU eredeti tartalmát, és ennek a tartalomnak megfelelően módosítjuk az adatokat. Az eredeti tartalmat tároljuk, kérésre átadjuk, és bármikor visszatölthető.


ChipTuning és a Tuning Box összehasonlítása
Ahhoz hogy össze tudjuk hasonlítani a 2 rendszert vizsgáljuk meg hogy an is működnek.

Tuning Box:

A tuning box egy doboz, ami az ECU (motorvezérlő) és a motor szenzorjai közé van telepítve. Elcsalja egy bizonyos szenzor ellenállás vagy feszültség jelét, így az érzékelő hamis adatokat továbbít az ECU egységbe, ami több üzemanyag-felhasználást vagy egy ponton a rendszer fokozott megterhelését eredményezi. Pl. az ECU úgy érzékeli, hogy még mindig a "hideg indítás" időszakában van a motor. A tuning box nem módosítja a motor többi paraméterét, így azok nem lesznek összhangban. Gazdaságilag az előállítása olcsóbb, beszerelése nem igényel szakértelmet.

A motor optimalizálásának alapelve az, hogy a különböző paramétereket egymással összhangban módosítunk.


Chip Tuning:

Chiptuning során az ECU vezérlő chip-jét (EPROM) programozzuk át a hatékonyság és az optimális működés érdekében. Chip tuning során lehetőségünk van a motor összes paraméterének változtatására. Például a motor csak nagy terhelésen kapjon több üzemanyagot. A motor valós adatokkal dolgozik, mert a módosítás a számítógép programján történik, nincs semmi köztes módosító a számítógép és a motorban lévő érzékelők között. (Bővebben a chip tuningról a" Mi az a Chip Tuning?" alatt találhat)


A chip tuning előnyei a tuning box-al szemben

• A motorvezérlő valós paraméterek alapján dolgozik
• Valós üzemállapotnak megfelelő működés, pl. a gyárival megegyező indíthatóság, alapjárat
• Nincs egy helyen túlterhelve a motor
• Nem lesz a tuning miatt hibakód az ECU –ban
• Nincs felesleges üzemanyag-fogyasztás
• A motor hangja nem válik kemény, csörgős, kopogóssá (mint a rail nyomás szenzor módosítónál)
• Tetszés szerinti működési tartományban változtatható (a mechanikus adottságokat figyelembe véve)
• A módosított paraméterek a gyári tűréseken belül maradnak, mértékük általában nem nagyobb 5%-nál
• Nincs felesleges káros anyag kibocsátás és üzemanyag fogyasztás növekedé
• Minőségi ugrás a tunig box-hoz képest, komoly cégek csak chip tuninggal foglalkoznak, tunig box-al nem



A Tuning Box előnyei a Chip Tuning-gal szemben:

• Tuning Box bármiféle tapasztalat nélkül könnyedén beszerelhető
• Hasonló típusú autóba áttelepíthető (autócserekor)
• Legtöbb modellnél ez az olcsóbb megoldás
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip


Legutóbb MC_Pite szerkesztette (2015. Máj 23. Szombat, 20:38), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
smiklos
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: May 10, 2013
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Szurdokpüspöki

HozzászólásElküldve: 2015. Máj 12. Kedd, 12:46    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

JamesMiller írta:
MC_Pite írta:
Megvolt az utolsó téli gumis tankolás is, számolgattam az utóbbi 4000Km tankolását, és úgy tűnik a várható kb 5%-os fogyasztáscsökkenést hozta a beavatkozás. Már ha ehhez az embernek elég önuralma is van Nevet?


Nekem a téli-nyári gumi váltás ~7.9 -> ~7.2. That's pretty cool!

Milyen motorral érted ezt el és hányan ültetek a kocsiban? Nekem az 1.8-as télen (csak ritkán klíma, hogy a kompresszor is azért menjen néha) - nyáron (klímával) pont ugyanannyit eszik: 8L.
_________________
Xsara Picasso 2002 1.8i 16V SX PLUS
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Július 16. Csütörtök, 14:47    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Az éves osztrák kirándulást megejtettük, kíváncsi voltam a chip+szűrő+kipufogó tuning eredményeire.

Pályán vehemensebben gyorsult, nagyobb emelkedőket is jobban vette, és elvittem olyan helyre is ahol az 1.8assal is jártam korábban (23-27%-os emelkedők) és itt is jobban ment felfelé.
Két hasonló kör fogyasztása korábban 6,42 ill 6,47 volt, most 5,87-es átlagot produkált (95ös benzinnel).

Bónuszként a gumik is harapósabbak voltak, a csillapítók pályán és szerpentineken igazolták, hogy frekvencia függő csillapítás remek dolog, úgyhogy kellemeset lehetett autózni, és még kevesebbet is kért Mosoly
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
JamesMiller
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 10, 2014
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2015. Július 28. Kedd, 12:56    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

MC_Pite, chiptuning kapcsán kit érdemes megkeresnem Budapesten? Ha minden jól megyek napok kérdése is megveszem az utódot, 2005 utáni lesz, tehát elvileg 16 szelepes 1.6.
_________________
Citroen Xsara Picasso 1.6 8V [Sári] (2003) Fahéjbarna
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Július 29. Szerda, 7:54    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Például akik kint vannak a főoldalon is Kacsint? (MMC) . A tutin chippelhető az (az elterjedt) 1.6 16V a benzinesek közül, 1.8ast senki nem vállalta (műgyantában a vezérlő), a 8V-t pedig itt az egyik kollégának nem túl jól írták át - azt lehet, hogy pl ATC-nél érdemesebb, másfélszer annyi, de padon csinálják.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Augusztus 25. Kedd, 12:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Akik ismerik: Pilisszentlászlón és Zámolyon is próbáltam ötödikben 60-al tempomattal az emelkedőt, és mindkét helyen zokszó nélkül ment fel.

Fogyasztás főként kipufogó (oké; másik gumi, motorolaj és kiegészítő koptató is nagyjából akkor került fel) óta indult meg jobban lefelé, szokásoshoz/tavalyihoz képest kb fél liter mínusz.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
autochip
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Mar 03, 2016
Hozzászólások: 1

HozzászólásElküldve: 2016. Március 6. Vasárnap, 21:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Chipt tuning akció az MMC Autochip - nél.

18 év tapasztalat, garancia.

Chip tuning részletes leírás: https://autochip.hu/chiptuning/
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2017. Február 27. Hétfő, 13:27    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Némi hosszabb távú (kb 70.000km, 4,5év) statisztika. A kék nyíltól (2015 nyár eleje) már szűrő+chip+hátsó dob is fenn van, csak a chip pár hónappal korábbtól.


_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2018. Április 4. Szerda, 11:57    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Levélben érkezett a kérdés:
Idézet:
A népítéleten olvasgattam írásokat, és nagyon tetszett, amit írtál a gépedről főleg úgy, hogy 1.6 és 1.8 benzines között szeretnék választani. Nagyobb családi autót szeretnék a 99-es Focus kombi után.
Írtad hogy az MMC-nél volt chiptuning. Mióta van meg a módosítás és esetleg van ennek negatív hatása a motorra nézve?
Válaszodat előre is köszi.


Üdv!

2015ben, májusban 3 éve hogy elkészült a chippelés, ill kapott kisebb eellenállású kipufogót, 2 évig mosható betétszűrőt (légszűrőházba, típushoz valót; de ez eltört, most a jobbik -Fram- papírszűrővel használom).
Motorra nézve nem vettem észre semmi káros hatást; amúgy is a normálisabbik olajjal használom, nem olcsó/instabil félávsányi, sűrű 10W40es vackokkal Mosoly
A kuplungra nem kizárt hogy egy hangyányival több terhet ró, de kb ugyanakkor kellett cserélni mint a másiknál (ott 160 körül, itt 175 körül).
Fogyasztáson 5-7%körül vitt le, rugalmasságon bő 10%ot javított, ha hihetünk a mérésnek, akkor ha jól emlékszem 155Nm lett 3700on.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
BPower84
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 21, 2018
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Érd

HozzászólásElküldve: 2018. Június 26. Kedd, 16:19    Hozzászólás témája: 1.6 8V 95Le Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Chiptunigoltatott itt valaki 1.6 8V 95Le motort? Az MMC oldalán nézve ez kb. +10 lóerőt jelent. Mit lehet tapasztalni? Látom, itt a fórumon, hogy a 16 szelepesen már volt tesztelve. A 8 szelepesnél is tapasztalható minimális fogyasztáscsökkenés, itt is kevésbé kell a motort felpörgetni? Köszi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2018. Július 2. Hétfő, 8:46    Hozzászólás témája: Re: 1.6 8V 95Le Hozzászólás az előzmény idézésével

BPower84 írta:
Sziasztok!

Chiptunigoltatott itt valaki 1.6 8V 95Le motort? Az MMC oldalán nézve ez kb. +10 lóerőt jelent. Mit lehet tapasztalni? Látom, itt a fórumon, hogy a 16 szelepesen már volt tesztelve. A 8 szelepesnél is tapasztalható minimális fogyasztáscsökkenés, itt is kevésbé kell a motort felpörgetni? Köszi


Valószínű ott is inkább az alsó régiókba hoz némi nyomatékot; de nálam igazán egy forgatott (halk, de kis ellenállású) hátsó dobbal hozta azt amit vártam, nem tudom mennyiben tér el a 8 szelepes ebben.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Motor tuning Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
12 / 12 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
phpBB port v2.0.7 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.7 standalone was developed and tested by:
ChatServ, mikem,
and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.0.7 by Nuke Cops © 2004 http://www.nukecops.com




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 1.08 másodperc