Csatlakozott: Jan 18, 2011 Hozzászólások: 1507 Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye
Elküldve: 2014. Április 6. Vasárnap, 7:51 Hozzászólás témája: Re: Váltó probléma
PogiRobi írta:
Sziasztok!
Nekem egy 2003 év végi, de 2004 januárjában forgalomba helyezett Xp-m van.
Használtam vettem tavaly augusztusban. A sebességváltó kar olyan nagy mozgástartományban lötyögve mozog, hogy pl. amikor hátramenetbe kapcsolom, akkor szinte az anyósülés oldalát súrolj a váltógomb, bármelyik sebességi fokozatban jobbra-balra lötyög... eleinte megtréfált s azt hittem, hogy üresben volt, de nem!...
Szóval a szervizben megnézték, s valami ollórugót magyaráztak, hogy eltört. Nos ilyet honnan tudok beszerezni?
Segítsetek! Köszi.
talán bontóból, vagy ha valaki bont Pic-et attól. Nem egy jellemző probléma. _________________ 1.6 8v Sx 2003
Ha nem megy erőltesd! Ha eltörik akkor úgyis rossz volt!
Csatlakozott: Aug 31, 2008 Hozzászólások: 1 Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Elküldve: 2014. Április 10. Csütörtök, 21:49 Hozzászólás témája: Re: Váltó probléma
PogiRobi írta:
Sziasztok!
Nekem egy 2003 év végi, de 2004 januárjában forgalomba helyezett Xp-m van.
Használtam vettem tavaly augusztusban. A sebességváltó kar olyan nagy mozgástartományban lötyögve mozog, hogy pl. amikor hátramenetbe kapcsolom, akkor szinte az anyósülés oldalát súrolj a váltógomb, bármelyik sebességi fokozatban jobbra-balra lötyög... eleinte megtréfált s azt hittem, hogy üresben volt, de nem!...
Szóval a szervizben megnézték, s valami ollórugót magyaráztak, hogy eltört. Nos ilyet honnan tudok beszerezni?
Segítsetek! Köszi.
Szia én is ezzel szenvedek nekem 5-ös fokozatból csak úgy jön ki ha magam felé húzom a váltókart, de már megszoktam , 5.000Ft egy bontott szerkezet, segítőkészek és itt általában van minden ami kell : http://www.picassobonto.hu !
Csatlakozott: Apr 09, 2012 Hozzászólások: 5 Tartózkodási hely: Budapest
Elküldve: 2014. Április 12. Szombat, 9:31 Hozzászólás témája:
Ha valakinek van egy fölösleges 20DL69 kódú váltója,az engem érdekelne.Eddig rossz kód alapján kerestem a váltót(14GK4),mert az a difinek a kódja....és ezt csak most tudtam meg.....
Csatlakozott: Oct 02, 2012 Hozzászólások: 217 Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Elküldve: 2014. Szeptember 8. Hétfő, 16:32 Hozzászólás témája:
Tapasztalt valaki olyat, hogy 5-sben, ha kicsit túlnyomta a váltókart, akkor remegés érzett a karon gázadáskor? Mostanában vettem ezt észre, és azt is, hogy kicsit dorombol az autó gyorsításkor , motorfékkel gurulva pedig halkan kopog néha. Lehet ez a nyelestengely csapágy, mert az sajna régóta hangos. _________________ Szahara ezüst metál, 1,6i 8V Elit, 2003/6, 211.000 km
Elküldve: 2014. Szeptember 21. Vasárnap, 11:46 Hozzászólás témája:
Helló!
A váltó gombom jobbra 40 fokban forog. Engem nem zavar, de más is használja a kocsit. Helyrehozható?
pandras
-------------------------------------------------------------------------------
Xsara Picasso 1.8 16
Beázás(???!!!) miatt cserélni kellett a C4 GP robotizált váltón a vezérlőelektronikát és a hozzá csatlakozó kábelköteget. Sajnos azonban tömítés nem volt hozzá. Bontókban sem kapni.
Esetleg tipp valakinek, hogy honnan lehetne beszerezni?
Nincs még gyári cikkszáma sem!
Csatlakozott: May 27, 2015 Hozzászólások: 2 Tartózkodási hely: Sopron
Elküldve: 2015. Június 2. Kedd, 19:31 Hozzászólás témája:
Szép estét mindenkinek van egy 2007-es évjáratu 1.6hdi motoros picassom a gond hogy a motort€rből jerregő hang fogadott megnézettem és közölték hogy váltó bovden és ház csere aztán azt is mondták az okosok hogy lehet csak finom hangolás kéne.Létezik hogy lehet hangolni és nem fog kerregni meg nem lesz laza a váltó rudazat?ha ezek nem lehetségesek mennyiből usznám meg a cserét mert itt Sopronban 60-70 ezet csak az anyag.Választ előre is köszi
Elküldve: 2015. Június 2. Kedd, 20:40 Hozzászólás témája:
Az a két bowden ennyibe kerülne? Kissé sokallom első hallásra (pl egy hátramenteli reteszelő bowden gyáriban kb egy tizes volt a C8-hoz).
Igen, megnéztem most a könyvben, lehet állítani (más kérdés hogy olyanhoz érdemes ezzel vinni, aki csinált már ilyet, nem tűnik olyan egyszerű műveletnek). _________________ XP 1,6 16V 2008 chip > Megane 3 Grandtour 2014 C3 1.4i
Elküldve: 2015. Augusztus 1. Szombat, 9:16 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Lenne egy oruletes problemam, van egy 2001 1,8 benzines pic-em, na ugy jartam hogy piros lampanal nem tudtam valtani nem indult az auto. Probalgattam sebessegbe tenni de nem sikerult csak harmadikba tenni ezzel indultam el . mikora munkahelyre ertem akkor probalgattam de mi nt kiderult nem lehet csak harmadikat es negyediket kapcsolni eltunt az 1,2 5 es a hatrameneti fokozat jart mar valaki igy vagy hasonlo keppen mi lehet a baja SOS valasz szeretnek mert 1600 km re vagyok es valahogy haza kellene menni?!! Sajnos az itteni szervizek egyike sem vallata csak szeptemberre!
Elküldve: 2015. Augusztus 1. Szombat, 10:34 Hozzászólás témája:
Birorion írta:
Sziasztok!
Lenne egy oruletes problemam, van egy 2001 1,8 benzines pic-em, na ugy jartam hogy piros lampanal nem tudtam valtani nem indult az auto. Probalgattam sebessegbe tenni de nem sikerult csak harmadikba tenni ezzel indultam el . mikora munkahelyre ertem akkor probalgattam de mi nt kiderult nem lehet csak harmadikat es negyediket kapcsolni eltunt az 1,2 5 es a hatrameneti fokozat jart mar valaki igy vagy hasonlo keppen mi lehet a baja SOS valasz szeretnek mert 1600 km re vagyok es valahogy haza kellene menni?!! Sajnos az itteni szervizek egyike sem vallata csak szeptemberre!
Valaszokat elore is koszonom!
Udv:Birorion!
próbáld megnézi a motortérben a váltó kulisszánál, h mindkét bowden mozog-e, ha valaki belül működteti a kart
előfordulhat esetleg, h leesett valamelyik bowdenvég feje valamelyik végén
ha nem mozog mindkettő kint, akkor a váltószoknya alatt kell körülnézni
Elküldve: 2015. Augusztus 1. Szombat, 11:19 Hozzászólás témája:
pda írta:
Birorion írta:
Sziasztok!
Lenne egy oruletes problemam, van egy 2001 1,8 benzines pic-em, na ugy jartam hogy piros lampanal nem tudtam valtani nem indult az auto. Probalgattam sebessegbe tenni de nem sikerult csak harmadikba tenni ezzel indultam el . mikora munkahelyre ertem akkor probalgattam de mi nt kiderult nem lehet csak harmadikat es negyediket kapcsolni eltunt az 1,2 5 es a hatrameneti fokozat jart mar valaki igy vagy hasonlo keppen mi lehet a baja SOS valasz szeretnek mert 1600 km re vagyok es valahogy haza kellene menni?!! Sajnos az itteni szervizek egyike sem vallata csak szeptemberre!
Valaszokat elore is koszonom!
Udv:Birorion!
próbáld megnézi a motortérben a váltó kulisszánál, h mindkét bowden mozog-e, ha valaki belül működteti a kart
előfordulhat esetleg, h leesett valamelyik bowdenvég feje valamelyik végén
ha nem mozog mindkettő kint, akkor a váltószoknya alatt kell körülnézni
Koszonom a gyors valaszt megnezzuk ha nem boldogulok akkor majd jelentkezem _________________ 2001 1.8 i 16v
Elküldve: 2015. November 20. Péntek, 16:41 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Azután szeretnék érdeklődni, hogy az utastérben kiszeretném cserélni a váltókar műbőr szoknyáját. A kérdésem az lenne, hogy a váltókarról, hogy veszitek le a gombot?
Csatlakozott: Jan 18, 2011 Hozzászólások: 1507 Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye
Elküldve: 2015. November 20. Péntek, 17:05 Hozzászólás témája:
varbaggio írta:
Sziasztok!
Azután szeretnék érdeklődni, hogy az utastérben kiszeretném cserélni a váltókar műbőr szoknyáját. A kérdésem az lenne, hogy a váltókarról, hogy veszitek le a gombot?
Elküldve: 2015. November 20. Péntek, 19:18 Hozzászólás témája:
Hello
nekem így jött le:
90 fokkal elfordítottam az anyósülés felé, majd erősen meghúztam felfelé.
Nemek már kopott le a "krómózás" róla, így 1 lendülettel leszedtem, s "felpolíroztam" egy CIF-es szivaccsal. Most szerintem sokkal jobban néz ki. Talán a fényképeim között találsz róla képet( már régebben csináltam) _________________ Üdv: Lejbi
Elküldve: 2015. November 20. Péntek, 19:37 Hozzászólás témája:
lejbi írta:
Hello
nekem így jött le:
90 fokkal elfordítottam az anyósülés felé, majd erősen meghúztam felfelé.
Nemek már kopott le a "krómózás" róla, így 1 lendülettel leszedtem, s "felpolíroztam" egy CIF-es szivaccsal. Most szerintem sokkal jobban néz ki. Talán a fényképeim között találsz róla képet( már régebben csináltam)
Elküldve: 2016. November 19. Szombat, 11:32 Hozzászólás témája:
Sziasztok.
Régen nem írtam a fórumba.
Most viszont tönkrement a váltó bowden.
Egyik sebességfokozatot sem lehet kapcsolni.
Az autó: picasso 2.0 HDI 66 kw/90 le, 2001-es évjárat.
Már kiszereltem a bowdent.
Írdatlan sok munkával jár a kiszerelése.
Csak komplett szetben lehet kapni.
Házilag javítani nem lehet.
Az egyik bowden szinte újszerű, a másik beszorult, forgatni tudom kőrben a bowden belsőt, de húzni-vonni nem lehet.
Bontóban találtam, de csak 1.6 hdi-hez.
A bontós azt mondta a 2.0 hdi bovden hossza más.
Kérdésem az, hogy hol lehet kapni a legjobb áron bowdent?
Mozogni nem tudok, mert nincs másik járművem. _________________ Picasso 2.0 HDI chip tuning
Elküldve: 2016. November 21. Hétfő, 9:51 Hozzászólás témája:
version írta:
Sziasztok.
Régen nem írtam a fórumba.
Most viszont tönkrement a váltó bowden.
Egyik sebességfokozatot sem lehet kapcsolni.
Az autó: picasso 2.0 HDI 66 kw/90 le, 2001-es évjárat.
Már kiszereltem a bowdent.
Írdatlan sok munkával jár a kiszerelése.
Csak komplett szetben lehet kapni.
Házilag javítani nem lehet.
Az egyik bowden szinte újszerű, a másik beszorult, forgatni tudom kőrben a bowden belsőt, de húzni-vonni nem lehet.
Bontóban találtam, de csak 1.6 hdi-hez.
A bontós azt mondta a 2.0 hdi bovden hossza más.
Kérdésem az, hogy hol lehet kapni a legjobb áron bowdent?
Mozogni nem tudok, mert nincs másik járművem.
Akkor a helyi boltban veszed gondolom, vagy rendeled...
Az hogy a másik bowden épp még jól mozog nem jelent sokat, párban/rendesen illik cserélni hogy ne legyen ezzel újra szopás a közeljövőben.
Bárdi/láng/unix is tud hozni, de úgy látom 6x az ára, ez ennyi... _________________ XP 1,6 16V 2008 chip > Megane 3 Grandtour 2014 C3 1.4i
Csatlakozott: Mar 20, 2007 Hozzászólások: 2063 Tartózkodási hely: Veszprém
Elküldve: 2016. November 21. Hétfő, 12:36 Hozzászólás témája:
version írta:
Sziasztok.
Régen nem írtam a fórumba.
Most viszont tönkrement a váltó bowden.
Egyik sebességfokozatot sem lehet kapcsolni.
Az autó: picasso 2.0 HDI 66 kw/90 le, 2001-es évjárat.
Már kiszereltem a bowdent.
Írdatlan sok munkával jár a kiszerelése.
Csak komplett szetben lehet kapni.
Házilag javítani nem lehet.
Az egyik bowden szinte újszerű, a másik beszorult, forgatni tudom kőrben a bowden belsőt, de húzni-vonni nem lehet.
Bontóban találtam, de csak 1.6 hdi-hez.
A bontós azt mondta a 2.0 hdi bovden hossza más.
Kérdésem az, hogy hol lehet kapni a legjobb áron bowdent?
Mozogni nem tudok, mert nincs másik járművem.
Lángnál ez a cikkszáma: AK.29532
Vázszámtól: 09860
Váltóbowden
teszek fel róla képet _________________ dízeles 2.0 HDi Exclusiv 2003 / C4 Picasso 1,6 HDi Chic 2011 / Toyota Auris Touring Sports 1,4D 2014
Elküldve: 2016. November 21. Hétfő, 17:17 Hozzászólás témája:
"Lángnál ez a cikkszáma: AK.29532
Vázszámtól: 09860
Váltóbowden "
A Láng ára nagyon durva 67500,-ft.
A három nappal ezelőtti írásomhoz képest van előrelépés.
Szétvágtam a bovdent a váltó felöli rögzítőponttól kb. 10 cm-re.
A műanyag betét, ami nem is megy végig a bowdenbelső teljes hosszán harmonika szerűen össze volt gyűrődve, ami megszorította a bowdenbelsőt mintha oda lenne ragasztva.
A bovden végekről levágtam az acél végeket, ahol a préselés van.
Gyárilag hosszú a furat bennük, ezért nem kellett belefúrni.
Volt egy méteres hosszú és 3 mm vastag durva elemi szálú bowdenem, a régi bowden 3.5 mm átmérőjű.
Méretre vágtam, majd a kulissza felöli kerek végűt keményforrasztással rögzítettem.
A másik végénél a bovdenre vékony csík vizesrongyot csavartam.
Itt is keményforrasztással rögzítettem a menetes acél véget.
A bowden külsőt az elvágott helyen húzórugóval fixáltam, majd szigszalaggal betekertem.
Holnap fogom beszerelni a helyére.
Megírom, hogy működik vagy nem működik.
Ha működik mások is belevághatnak a házilagos javításba.
Megéri, mert ocsmány drága az új bowden szet.
Bontóban most nem találtam.
1.6 hdi-hez lehet kapni új utángyártottat és bontottat is, de a 2.0 hdi már mostohagyerek, nem baráti az ára. _________________ Picasso 2.0 HDI chip tuning
Elküldve: 2016. November 21. Hétfő, 20:50 Hozzászólás témája:
version írta:
A Láng ára nagyon durva 67500,-ft.
A három nappal ezelőtti írásomhoz képest van előrelépés.
ügyes
ilyen, amikor valaki hozzá mer nyúlni a dolgokhoz
biztos van most is valamerre bowdenjavító, azok meg tudnák csinálni
ami összerogyott benne, az egy teflonhüvely, mert a mai bowdeneket nem kell kenni (elméletileg)
ennek ellenére, pár csepp olaj beadagolva injekcióstűvel, csodát tud tenni, főleg a bowdenes kuplungoknál
sajnos, idővel a sok mozgás + a nagy erőhatás belerág ebbe a hüvelybe, és ez a vége _________________ C4 GP 2.0 HDI FAP
Elküldve: 2016. November 22. Kedd, 17:08 Hozzászólás témája:
A bowden átmérője és nem kellő merevsége miatt nem lett jó a bowden javítása.
Találtam a neten egy francia autókkal foglalkozó céget, itt volt a legolcsóbb az utángyártott váltó bowden a Picasso 2.0 HDI-hez.
32000,- ft + szállítás
East-West Line 2005 Kft.
1147 Budapest, Kerékgyártó utca 2.
Tel:06-1-221-8857
Találtam bowdengyártó, javító céget.
A bowden belsőt és a végeit 10000,- ft-ért csinálták volna meg.
Ez csak 1db bowdenre vonatkozik, igaz, hogy csak egyik szorult meg.
Még rájön az utiköltség vagy a dupla posta költség.
Nem láttam értelmét a javíttatásnak. _________________ Picasso 2.0 HDI chip tuning
Elküldve: 2016. November 29. Kedd, 19:25 Hozzászólás témája:
Az után gyártott váltó bovdenhez még több infó.
A kulissza felöli végében van 1-1 műanyag persely, egyik sem volt használható.
Szintén a kulissza felöli végénél a bowden külső rögzítéséhez hiányzott a lemez biztosító, ami rögzíti a helyére.
A régi bowdenből lettek pótolva az alkatrészek. _________________ Picasso 2.0 HDI chip tuning
2004.12 hó, Xsara Picasso 1.6 benzines, exklusicv 70kw-os régi csatalovunk tegnap álló helyzetben, magassabb fordulató gázadáskor egyszer csak elkezdett recsegni ropogni, csörögni. Kupolug kinyomásnál a zaj elmult, a kocsiv mozdult, tehát egy kört tudtam vele tenni, de otthagytuk, mert elég sz.rul hangzott.
Aztán elvontattuk egy ismerős szerelőműhelyhez, mire odaért, már nem csörgött üresben, vette az 1-2-őt, de 3-ast már nem, és váltáskor zaj van.
Váltóhibának tűnik, ki fog derülni, a szerelő valószínű komplett váltócserét fog javasolni.
Ránéznék az alkatrész árra, esetleg bontott árakra, de akár a bardiauto, akár az unix-ot nézem, nem lelek alkatrészsámot, "komplett váltót" sem lelek. Hirdetésekben találkoztam 1.8-as motorhoz pl : 20dl68,20dl69 kódokkal, gondolom 1.6-oshoz is van hasonló, de nem találom.
Illetve találok egyáltalán ilyet a bárdinál unixnál egyben?
Előre is köszönöm a hozzászólást, ahogy látszik is, én nem vagyok kompetens a témában.
2004.12 hó, Xsara Picasso 1.6 benzines, exklusicv 70kw-os régi csatalovunk tegnap álló helyzetben, magassabb fordulató gázadáskor egyszer csak elkezdett recsegni ropogni, csörögni. Kupolug kinyomásnál a zaj elmult, a kocsiv mozdult, tehát egy kört tudtam vele tenni, de otthagytuk, mert elég sz.rul hangzott.
Aztán elvontattuk egy ismerős szerelőműhelyhez, mire odaért, már nem csörgött üresben, vette az 1-2-őt, de 3-ast már nem, és váltáskor zaj van.
Váltóhibának tűnik, ki fog derülni, a szerelő valószínű komplett váltócserét fog javasolni.
Ránéznék az alkatrész árra, esetleg bontott árakra, de akár a bardiauto, akár az unix-ot nézem, nem lelek alkatrészsámot, "komplett váltót" sem lelek. Hirdetésekben találkoztam 1.8-as motorhoz pl : 20dl68,20dl69 kódokkal, gondolom 1.6-oshoz is van hasonló, de nem találom.
Illetve találok egyáltalán ilyet a bárdinál unixnál egyben?
Előre is köszönöm a hozzászólást, ahogy látszik is, én nem vagyok kompetens a témában.
nem is fogsz, ez már nem az ő asztaluk
csak bontó, a márkaszervizt kihagynám, mert valószínűleg többe lenne a cucc, mint amit ér az autó _________________ C4 GP 2.0 HDI FAP
2004.12 hó, Xsara Picasso 1.6 benzines, exklusicv 70kw-os régi csatalovunk tegnap álló helyzetben, magassabb fordulató gázadáskor egyszer csak elkezdett recsegni ropogni, csörögni. Kupolug kinyomásnál a zaj elmult, a kocsiv mozdult, tehát egy kört tudtam vele tenni, de otthagytuk, mert elég sz.rul hangzott.
Aztán elvontattuk egy ismerős szerelőműhelyhez, mire odaért, már nem csörgött üresben, vette az 1-2-őt, de 3-ast már nem, és váltáskor zaj van.
Váltóhibának tűnik, ki fog derülni, a szerelő valószínű komplett váltócserét fog javasolni.
Ránéznék az alkatrész árra, esetleg bontott árakra, de akár a bardiauto, akár az unix-ot nézem, nem lelek alkatrészsámot, "komplett váltót" sem lelek. Hirdetésekben találkoztam 1.8-as motorhoz pl : 20dl68,20dl69 kódokkal, gondolom 1.6-oshoz is van hasonló, de nem találom.
Illetve találok egyáltalán ilyet a bárdinál unixnál egyben?
Előre is köszönöm a hozzászólást, ahogy látszik is, én nem vagyok kompetens a témában.
nem is fogsz, ez már nem az ő asztaluk
csak bontó, a márkaszervizt kihagynám, mert valószínűleg többe lenne a cucc, mint amit ér az autó
Elküldve: 2019. Június 11. Kedd, 10:13 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Megszünt az 1, 3, 5 fokozat miután az 1-est nehezen tudtam berakni. Hátramenet után néha van 1-es de nem mindig. A motortérbe szintén tudok 1-est rakni, kitapogattam a bowdeneket, de elindulás után, 2-es után már nem. 3- ast még nem sikerült. Lehet hogy leakadt a bowdenek közül valamelyik? Valaki járt már így? Tudtok ajánlani valakit aki rutinos ebben?
Csatlakozott: Aug 28, 2009 Hozzászólások: 1023 Tartózkodási hely: Nyúl York (Rimóc)
Elküldve: 2019. Június 12. Szerda, 16:21 Hozzászólás témája:
Váltószoknyát alul akaszdgasd le a középkonzolról, s fölhajtva be fogsz látni a váltókar aljához, esetleg meglátod, ha ott a gond... _________________ 2005.10 havi, 1,6 8v, Elit, Szahara ezüst, gázos 1 Piki
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban