Elküldve: 2019. Augusztus 22. Csütörtök, 19:25 Hozzászólás témája:
Az alsó motorkitámasztót és a rögzítését nézzétek meg először. Ez tartja az egészet pozícióban, h ne billenjen előre-hátra terhelés váltásnál. Kutyacsontnak is hívják népiesen.
Üresben gurulásnál és úgy fékezésnél nem csinálja, és üresben járó motorral sem, ezért gondolom, hogy a motornak nincs baja, szerelő szerint is szépen jár. Főleg 1-esben indulásnál kuplungcsúsztatásnál van, mintha csontokat törnének, csattog-kattog, törik.
Elküldve: 2019. Augusztus 23. Péntek, 6:29 Hozzászólás témája:
Köszi a segítséget, megnézetem. Bár csak jövő hét hétfőn tudom majd.
pda írta:
Az alsó motorkitámasztót és a rögzítését nézzétek meg először. Ez tartja az egészet pozícióban, h ne billenjen előre-hátra terhelés váltásnál. Kutyacsontnak is hívják népiesen.
Üresben gurulásnál és úgy fékezésnél nem csinálja, és üresben járó motorral sem, ezért gondolom, hogy a motornak nincs baja, szerelő szerint is szépen jár. Főleg 1-esben indulásnál kuplungcsúsztatásnál van, mintha csontokat törnének, csattog-kattog, törik.
Elküldve: 2019. Augusztus 23. Péntek, 21:15 Hozzászólás témája:
Ma M6-oson az alagútakig végig 130-as tempo, egyetlen egyszer vilt koppanás, amikor elvettem a gázt és motorfék volt. Végig szépen járt, és nem adta a hangot, egyre biztosabb, hogy kipuff lesz.
Elküldve: 2019. Augusztus 26. Hétfő, 8:00 Hozzászólás témája:
Na rendberakta a szerelőm a kopogást, nem a kipufogó volt, hanem a váltótartó bakon kellett húzni kicsit, mert laza volt. Úgyhogy pda, igazad volt, köszi a tippet! _________________ Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Elküldve: 2019. Augusztus 26. Hétfő, 22:08 Hozzászólás témája:
bepe79 írta:
Na rendberakta a szerelőm a kopogást, nem a kipufogó volt, hanem a váltótartó bakon kellett húzni kicsit, mert laza volt. Úgyhogy pda, igazad volt, köszi a tippet!
You're Welcome _________________ C4 GP 2.0 HDI FAP
Elküldve: 2019. Október 4. Péntek, 9:24 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy egyelőre ritkán ugyan (pesti dugóban araszolás mellett és sok 1-esbe váltás mellett is csak napi 1x vagy 2x), de a váltóm vacakol (illetve az autóé), néha 1-esbe és hátramenetbe váltásnál nem veszi be a fokozatot. Az 1-esnél rendszerint ez abban nyilvánul meg, hogy nem tudom betenni, mert valami ellenáll, a hátramenetbe váltásnál meg jobb hátra bemegy a váltó a fokozatba csak rosszul, tehát ha ilyenkor ráengedném a kuplubgot és megpróbálnék hátrafelé gurulni, akkor csörögne-csatoogna. Inkább az 1-es fokozatba váltás a zavaró egyelőre. Szerintetek ez mitől lehet? Javítható? Mire utalnak ezek a tünetek? Ha segít, még annyi, hogy nemrég volt az itt is leírt csattogásom/kattogásom, és a szerelőm húzott az alsó váltótartó bakon. A csattogás megszűnt, helyette most van ilyen gondom, de nem tudom, hogy lehet-e összefüggés.
Köszi! _________________ Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Elküldve: 2019. Október 7. Hétfő, 15:46 Hozzászólás témája:
bepe79 írta:
Hétfőre bejelentkeztem miatta a szerelőmhöz, majd reportolok, hogy kiderült-e valami.
Szia,
Én Kuplung bovden cserével kezdeném, lehet, hogy az után állító rugó már elfáradt, s nem emel ki rendesen. _________________ C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Csatlakozott: Aug 28, 2009 Hozzászólások: 1023 Tartózkodási hely: Nyúl York (Rimóc)
Elküldve: 2019. Október 8. Kedd, 17:29 Hozzászólás témája:
Enyém 2005-s, de abban már nem bowdenes a kuplung mozgatás, hanem hidraulikus... AZ övé 2010-s, akkor abban sem bowdenes kellene, hogy legyen. _________________ 2005.10 havi, 1,6 8v, Elit, Szahara ezüst, gázos 1 Piki
Elküldve: 2019. Október 10. Csütörtök, 7:24 Hozzászólás témája:
Voltam a szerelőmnél, ment vele egy karikát, azt mondta, semmi gondja a váltónak. Hogy szinkronváltóknál a nem szinkronos 1-es és hátramenet fokozatnál ilyen előfordul, ilyenkor fel kell engedni a kuplungot, lenyomni újra, és akkor menni fog... ami igaz is, csak 2010-es évjáratú, 1.3 M Ft-os autótól nem ezt várnám. Meg hogy jól "archivál", jelentsen is ez bármit is, meg hogy a franciák háklisak arra, hogy mennyire tolom ki balra a váltókart horizontálisan, teljesen balra tolom-e. Tegnapi napon is végig jól működött, amikor ment a motor, mindig szépen bement 1-esbe, egyedül egy bolt parkolójában a motor leállítás után makacsolta meg magát, és hátramenetből 1-esbe nem engedte elsőre berakni. Kuplung felenged és lenyom után mindig működik ilyenkor másodszorra. Ma a dugóban araszolás közben a Nagykőrösin is tette a dolgát, a millió váltás közben 1 vagy 2 alkalom volt, amikor nehezebben ment be 1-esbe, de akkor is bement, és 0 alkalommal tiltott (nem engedte). Tehát annyira nem vészes a helyzet, csak nem tudom, hogy ez így normális-e, vagy ha több időm lesz vigyem el Citroen márkaszervízbe. _________________ Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Elküldve: 2019. Október 10. Csütörtök, 17:48 Hozzászólás témája:
bepe79 írta:
Voltam a szerelőmnél, ment vele egy karikát, azt mondta, semmi gondja a váltónak. Hogy szinkronváltóknál a nem szinkronos 1-es és hátramenet fokozatnál ilyen előfordul, ilyenkor fel kell engedni a kuplungot, lenyomni újra, és akkor menni fog... ami igaz is, csak 2010-es évjáratú, 1.3 M Ft-os autótól nem ezt várnám. Meg hogy jól "archivál", jelentsen is ez bármit is, meg hogy a franciák háklisak arra, hogy mennyire tolom ki balra a váltókart horizontálisan, teljesen balra tolom-e. Tegnapi napon is végig jól működött, amikor ment a motor, mindig szépen bement 1-esbe, egyedül egy bolt parkolójában a motor leállítás után makacsolta meg magát, és hátramenetből 1-esbe nem engedte elsőre berakni. Kuplung felenged és lenyom után mindig működik ilyenkor másodszorra. Ma a dugóban araszolás közben a Nagykőrösin is tette a dolgát, a millió váltás közben 1 vagy 2 alkalom volt, amikor nehezebben ment be 1-esbe, de akkor is bement, és 0 alkalommal tiltott (nem engedte). Tehát annyira nem vészes a helyzet, csak nem tudom, hogy ez így normális-e, vagy ha több időm lesz vigyem el Citroen márkaszervízbe.
Részben igaz.
Az 1-es szinkronizált, max kopott a szinkrongyűrű benne ezért szivat.
A hátramenet valóban nem szinkronizált, itt előfordul, h a két fogaskerék rossz pozícióban van (fogra áll mindkettő) ezért nem tudod berakni sebességbe.
Ezen valóban segít a kuplung fel 1x és elfordulnak a kerekek.
Az egyesnek mennie kell ilyen varázsolás nélkül, de a kopottsága miatt igényli.
Az évjárat, meg az, h mennyibe került nem releváns ebből a szempontból.
Ha az előző gazdája egy fakezű/falábú pöcs volt, akkor simán kinyírta benne a szinkrongyűrűt. _________________ C4 GP 2.0 HDI FAP
Csatlakozott: Feb 24, 2007 Hozzászólások: 1149 Tartózkodási hely: Kisújszállás
Elküldve: 2019. Október 10. Csütörtök, 18:25 Hozzászólás témája:
Néhány hete beütött a krach.
Párszor engine fault üzenetet kaptam, de megjavulgatott. Aztán kihagyott a motor, és végleg leállt az országúton. Hosszú-hosszú hibakeresés és rengeteg káromkodás és fogó földhöz vágás után kiderült, hogy a kompi adta meg magát. (Azt a hibakódot adta, hogy a hármas hengerben gyújtás kimaradás van. Na de egyik henger se ment.) Állítólag az új 300 ezer körül van. Az infarktus közeli állapotba kerültem. Egy pesti cégtől aztán a régit leadva, kaptunk egy bontott, feltanítottat számlával, fél év garanciával 50 ezerért. Ezt betéve, meg egy lötyögő kontakthibás csatit kicserélve, megint szépen jár a motor. Többen hallhattátok, hogy mekkora kő estet le a szívemről. (Előtte egy héttel volt egy kuplungszett cserém 145 ezerért.)
Még hogy apró örömökből áll a világ! Óriási örömökből!
_________________ Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Elküldve: 2019. Október 15. Kedd, 7:42 Hozzászólás témája:
Köszi! Van most időpontom 25-ére a Citroen M5-höz, de pl. most 2-3 napja tökéletes a váltó, egyetlen egyszer sem volt gond, minden alkalommal elsőre vette az egyest. Én is érzéssel váltok, kitanultam, hogy nagyhjából mennyire kell egyesnél balra oldalra kinyomni a váltókart és úgy előre, hogy nagyjából mindig megegye: ) Még most megfigyelés alatt tartom, aztán az eredménytől függően viszem vagy nem viszem másfél hét múlva a márkaszervízbe. : )
pda írta:
bepe79 írta:
Voltam a szerelőmnél, ment vele egy karikát, azt mondta, semmi gondja a váltónak. Hogy szinkronváltóknál a nem szinkronos 1-es és hátramenet fokozatnál ilyen előfordul, ilyenkor fel kell engedni a kuplungot, lenyomni újra, és akkor menni fog... ami igaz is, csak 2010-es évjáratú, 1.3 M Ft-os autótól nem ezt várnám. Meg hogy jól "archivál", jelentsen is ez bármit is, meg hogy a franciák háklisak arra, hogy mennyire tolom ki balra a váltókart horizontálisan, teljesen balra tolom-e. Tegnapi napon is végig jól működött, amikor ment a motor, mindig szépen bement 1-esbe, egyedül egy bolt parkolójában a motor leállítás után makacsolta meg magát, és hátramenetből 1-esbe nem engedte elsőre berakni. Kuplung felenged és lenyom után mindig működik ilyenkor másodszorra. Ma a dugóban araszolás közben a Nagykőrösin is tette a dolgát, a millió váltás közben 1 vagy 2 alkalom volt, amikor nehezebben ment be 1-esbe, de akkor is bement, és 0 alkalommal tiltott (nem engedte). Tehát annyira nem vészes a helyzet, csak nem tudom, hogy ez így normális-e, vagy ha több időm lesz vigyem el Citroen márkaszervízbe.
Részben igaz.
Az 1-es szinkronizált, max kopott a szinkrongyűrű benne ezért szivat.
A hátramenet valóban nem szinkronizált, itt előfordul, h a két fogaskerék rossz pozícióban van (fogra áll mindkettő) ezért nem tudod berakni sebességbe.
Ezen valóban segít a kuplung fel 1x és elfordulnak a kerekek.
Az egyesnek mennie kell ilyen varázsolás nélkül, de a kopottsága miatt igényli.
Az évjárat, meg az, h mennyibe került nem releváns ebből a szempontból.
Ha az előző gazdája egy fakezű/falábú pöcs volt, akkor simán kinyírta benne a szinkrongyűrűt.
Elküldve: 2019. Október 15. Kedd, 19:55 Hozzászólás témája:
bepe79 írta:
Köszi! Van most időpontom 25-ére a Citroen M5-höz, de pl. most 2-3 napja tökéletes a váltó, egyetlen egyszer sem volt gond, minden alkalommal elsőre vette az egyest. Én is érzéssel váltok, kitanultam, hogy nagyhjából mennyire kell egyesnél balra oldalra kinyomni a váltókart és úgy előre, hogy nagyjából mindig megegye: ) Még most megfigyelés alatt tartom, aztán az eredménytől függően viszem vagy nem viszem másfél hét múlva a márkaszervízbe. : )
Amit most írtál az meg a váltó mozgató mechanika kopottságára utal.
A márkaszervíz nem lesz olcsó, keress egy normális szerelőt akinek be tudod mutatni a problémát és meg is tudja oldani. _________________ C4 GP 2.0 HDI FAP
Elküldve: 2019. Október 20. Vasárnap, 20:16 Hozzászólás témája:
Lajos írta:
Néhány hete beütött a krach.
Párszor engine fault üzenetet kaptam, de megjavulgatott. Aztán kihagyott a motor, és végleg leállt az országúton. Hosszú-hosszú hibakeresés és rengeteg káromkodás és fogó földhöz vágás után kiderült, hogy a kompi adta meg magát. (Azt a hibakódot adta, hogy a hármas hengerben gyújtás kimaradás van. Na de egyik henger se ment.) Állítólag az új 300 ezer körül van. Az infarktus közeli állapotba kerültem. Egy pesti cégtől aztán a régit leadva, kaptunk egy bontott, feltanítottat számlával, fél év garanciával 50 ezerért. Ezt betéve, meg egy lötyögő kontakthibás csatit kicserélve, megint szépen jár a motor. Többen hallhattátok, hogy mekkora kő estet le a szívemről. (Előtte egy héttel volt egy kuplungszett cserém 145 ezerért.)
Még hogy apró örömökből áll a világ! Óriási örömökből!
Szia! Melyik csati volt kontakthibás? _________________ 2003 1.8/16v
Csatlakozott: Feb 24, 2007 Hozzászólások: 1149 Tartózkodási hely: Kisújszállás
Elküldve: 2019. Október 23. Szerda, 14:51 Hozzászólás témája:
A kompihoz menő, felülről nézve a jobb oldali, barna, ha jól tudom. _________________ Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Elküldve: 2019. November 11. Hétfő, 12:47 Hozzászólás témája:
Kedves Fórumtársak!
Családunkba a most született 3. unoka mellé hozott a gólya egy Citroen Xsara Picasso 1,6 16v benzines 80kW-os (2007-es) autót is.
Az autó jól működik, de szeretnék hozzá találni egy szervízleírást a hosszabb távú gondtalan üzemeltetés érdekében.(bármilyen formában)
Kérem, hogy ha valaki tud, akkor segítsen benne.
Előre is köszönöm.
Elküldve: 2019. November 12. Kedd, 19:32 Hozzászólás témája: alapjárat
Sziasztok!
Nagyon nagy a dilemmám! Egy full motorgenerálon vagyok túl, de a szerelőm szökőévenként, ha ráér. Nagyon jó lett a motor, panaszom szinte nincs, de!!!! Az alapjárat! Budapestiként a dugóban állva, napi 20-szor leáll a motor, eldobja az alapjáratot. Motor leáll és újra indít. Ezelőtt nem csinálta! Tanács? Segítsetek, az autó a munkaeszközöm!
Elküldve: 2019. November 14. Csütörtök, 11:01 Hozzászólás témája: Re: alapjárat
Wieler83 írta:
Sziasztok!
Nagyon nagy a dilemmám! Egy full motorgenerálon vagyok túl, de a szerelőm szökőévenként, ha ráér. Nagyon jó lett a motor, panaszom szinte nincs, de!!!! Az alapjárat! Budapestiként a dugóban állva, napi 20-szor leáll a motor, eldobja az alapjáratot. Motor leáll és újra indít. Ezelőtt nem csinálta! Tanács? Segítsetek, az autó a munkaeszközöm!
Csak sejtésem van, hogy benzines a kocsid. Ez esetben én az alapjárati motor tisztításában gondolkodnék, esetleg a Lambda szonda lenne még gyanúsított.
_________________ C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Elküldve: 2019. November 14. Csütörtök, 14:30 Hozzászólás témája: Re: alapjárat
Wieler83 írta:
Sziasztok!
Nagyon nagy a dilemmám! Egy full motorgenerálon vagyok túl, de a szerelőm szökőévenként, ha ráér. Nagyon jó lett a motor, panaszom szinte nincs, de!!!! Az alapjárat! Budapestiként a dugóban állva, napi 20-szor leáll a motor, eldobja az alapjáratot. Motor leáll és újra indít. Ezelőtt nem csinálta! Tanács? Segítsetek, az autó a munkaeszközöm!
Motor, évjárat nélkül nehéz... _________________ 2003 1.8/16v
Csatlakozott: Nov 17, 2019 Hozzászólások: 1 Tartózkodási hely: Galgamácsa
Elküldve: 2019. November 17. Vasárnap, 17:12 Hozzászólás témája:
Sziasztok.
Új vagyok itt.
Tippet, segítséget szeretnek kérni tőletek.
Pár hónapja van C4 Picassom.
Szörnyek elkezdett morogni kattogni vmi kormányzáskor induláskor.
Észak Pest, Veresegyhaza környéken tudtok mondani megbízható szerelőt ?
Nagyon fontos lenne.
Köszönöm és minden jót nektek.
Tamás. _________________ Citroën C4 Grand Picasso 1.6HDI
Csatlakozott: Oct 12, 2014 Hozzászólások: 19 Tartózkodási hely: Sopron
Elküldve: 2020. Január 26. Vasárnap, 10:53 Hozzászólás témája:
Üdv. Van egy C4 em. Robotizált automata váltóval, 1.6 hdi motorral. A kuplung, kettős tömegűvel 145.000kmnél volt cserélve. Most van benne 339 000 km , sokat autópályán használva még mindig jól vált, viszont már az elindulás áll érezhető a torpanások.. A legnagyobb baj viszont, hogy elkezdte az automata váltó magát hirtelen üresbe rakni akár indulásnál akár még menetközben is, ami elég veszélyes. Azt írja ki, hogy ' Getriebe fehler'.. Hiba a váltónál... Kérdésem, van - e összefüggés, hogy már majdnem 200.000t ment az utolsó kuplung csere óta, vagy ez tiszta elektronika probléma?? _________________ C4 Grand Picasso. 02.03.2007. 1.6 Hdi, fekete
Elküldve: 2020. Január 28. Kedd, 16:26 Hozzászólás témája:
c4grandpic írta:
Üdv. Van egy C4 em. Robotizált automata váltóval, 1.6 hdi motorral. A kuplung, kettős tömegűvel 145.000kmnél volt cserélve. Most van benne 339 000 km , sokat autópályán használva még mindig jól vált, viszont már az elindulás áll érezhető a torpanások.. A legnagyobb baj viszont, hogy elkezdte az automata váltó magát hirtelen üresbe rakni akár indulásnál akár még menetközben is, ami elég veszélyes. Azt írja ki, hogy ' Getriebe fehler'.. Hiba a váltónál... Kérdésem, van - e összefüggés, hogy már majdnem 200.000t ment az utolsó kuplung csere óta, vagy ez tiszta elektronika probléma??
Amit eddig hallottam, az mind SW -es beállítás volt. Szerintem bízhatsz ebben. _________________ C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Elküldve: 2020. Április 21. Kedd, 9:00 Hozzászólás témája:
Sziasztok,
Ezer éve nem voltam itt, de most újra picassot használok.
1.6 benzin.
Az autó egy furcsa, lendkerék szerű hangot hallat, ami a fordulatszámmal hangosodik. Vagy valamelyik szíj görgőjére gyanakszom, vagy esetleg generátor csapágyra. Volt hasonló tapasztalat, ami esetleg segíteni tudná a hiba keresését?
Köszi a válaszokat. _________________ Üdv, Zsolti
(2.0Hdi)
Csatlakozott: Feb 24, 2007 Hozzászólások: 1149 Tartózkodási hely: Kisújszállás
Elküldve: 2020. Április 30. Csütörtök, 10:42 Hozzászólás témája:
zsolti_szhely írta:
Sziasztok,
Ezer éve nem voltam itt, de most újra picassot használok.
1.6 benzin.
Az autó egy furcsa, lendkerék szerű hangot hallat, ami a fordulatszámmal hangosodik. Vagy valamelyik szíj görgőjére gyanakszom, vagy esetleg generátor csapágyra. Volt hasonló tapasztalat, ami esetleg segíteni tudná a hiba keresését?
Köszi a válaszokat.
Nekem a jobb első kerékcsapágy is csinált hasonlót. _________________ Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Elküldve: 2020. Augusztus 16. Vasárnap, 0:49 Hozzászólás témája:
Üdv segítségeteket kérném,
adott egy 2003as HDI 90lóerős picasssó, mellyel 30000 km-t megtettem hibamentesen. néhány hete (bátyámnak kölcsönadva) autópályán leállt, 5 perc múlva újraindult és utána kb 1000 km megtett hiba nélkül.
3 nappal ezelőtt szintén autópályán kb 110-es normál temónál (nem terhelés hatására) leállt alattam, 2-3 perc múlva indult, majd ezt ma is eljátszotta a budapesti forgalomban.
Üzemanyagszűrő az első eset után cseréve, (olajjal együtt 10000-ként cserélem).
Minden esetben a P1112 hibakódot dobja ki.
Üzemanyagfolyás nem látható sehol, regulátorra vagy üzemanyagszivattyúra tippelnék elsőre.
Lexiával alapjáraton -10%és +10 % közti eltéréseket mutat, de alapvetően konstans értékek olvashatók ki. (kivéve a hibakódot tartalmazó állapotot.)
A regulátor 97.3%os nyitása (megszorulása??) miatt eshetett az üa. nyomás?
Esetleg olyan picassós autószerelő ajánlásának is örülnék, aki nem elkezd mindent vaktában kicserélni, majd több 100.000 Ft után rájön a tényleges hibára...
[/url]
Segítséget szeretnék kérni hogy találkozott e már valaki hasonló problémával.
Észrevettem hogy nem megy a bal oldali helyzetjelzőm, sem elől, sem hátul.
Az izzók ellenőrzése után jött a biztosíték keresése. meg is lett egy 10A-os elpukkanva. Kicseréltem, kapcsolnám, PUKK. Másfél napi nyomozás végeredménye a következő: Ha lehúzom a tükör állító kapcsoló stekkerét, a helyzetjelző áramkör hibátlanul működik, a zárlat megszünik. Ha visszadugom a stekkert, kiveri a 10A-os helyzetjelző biztit, viszont a tükröket hibátlanul lehet állítani, az a kör nem zárlatos. Ha bárkinek van ezzel kapcsolatban bármi tippje, hogy mi lehet a probléma megoldása, csupa szem és fül vagyok.
Elküldve: 2021. Január 26. Kedd, 16:58 Hozzászólás témája:
Sziasztok. Segitseget szeretnek kérni. Fagyallót talaltam a vezető oldali szőnyegnél. Fűtőradiator csepegés illetve valami tömités ment tönkre? 2005 1.6 95le autóról van szó. Köszönöm a valaszokat.
Elküldve: 2021. Január 27. Szerda, 16:35 Hozzászólás témája:
Tibor8219 írta:
Sziasztok. Segitseget szeretnek kérni. Fagyallót talaltam a vezető oldali szőnyegnél. Fűtőradiator csepegés illetve valami tömités ment tönkre? 2005 1.6 95le autóról van szó. Köszönöm a valaszokat.
Szerintem a fűtő radiátor végének gumi tömítése adta meg magát. Régebben velem is történt ilyen. Csak radiátor cserével tudtam orvosolni.
Elküldve: 2021. Február 19. Péntek, 9:16 Hozzászólás témája: C4 Picasso 1.6 hdi Depollution System fault
Sziasztok!
Kb. 1 hete vettünk egy 2010-es 9HY motorkódú C4 Picasso-t 1.6 hdi motorral. Az autó szép állapotú, megkíméltnek tűnik. De! Az első nap mindjárt produkálta a hibát. Alacsony terhelésen (2-esben kanyarodva) lefulladt, check engine világít, újraindítva az minden ugyanúgy működik (megy, ugyanúgy húz, stb.) csak a check engine lámpa maradt.
Megnézettem villamosságival, de mivel nem gyári műszere volt a 2 tárolt hibakódból csak az egyiket tudta értelmezni, az a 4 hengeer injektor hibája volt, a másikra csak "gyári hibát" írt.
Kitörölte a hibákat, másnap szintén produkálta a dolgot (szintén alacsony terhelésnél, lassú tolatásnál), ismét maradt a check engine. Na ez harmadnapra magától eltűnt, akkor 1 napig semmi, utána egy lassú (szintén 2esben kanyarodásnál, alacsony terhelésen) produkálta újból. Azóta világít, de működik az autó.
Magasabb fordulaton, tempósabb közlekedéssel nem produkálja a hibát. Van valakinek ötlete, volt hasonló hibája? Vagy az injektor/porlasztócsúcs lehet a ludas?
Jövő héten átnézetem gyári szoftverrel akkor talán több infóm lesz róla.
Elküldve: 2021. Február 20. Szombat, 7:01 Hozzászólás témája: Re: C4 Picasso 1.6 hdi Depollution System fault
[quote="Tomee80"]Sziasztok!
Kb. 1 hete vettünk egy 2010-es 9HY motorkódú C4 Picasso-t 1.6 hdi motorral. Az autó szép állapotú, megkíméltnek tűnik. De! Az első nap mindjárt produkálta a hibát. Alacsony terhelésen (2-esben kanyarodva) lefulladt, check engine világít, újraindítva az minden ugyanúgy működik (megy, ugyanúgy húz, stb.) csak a check engine lámpa maradt.
Megnézettem villamosságival, de mivel nem gyári műszere volt a 2 tárolt hibakódból csak az egyiket tudta értelmezni, az a 4 hengeer injektor hibája volt, a másikra csak "gyári hibát" írt.
Szerintem adagoló\ injektor szervízbe kéne vinni. Ott is ki tuják olvasni a hibát, menet közben is. Érdemes lenne kitakaríttatni a magasnyomású szivattyú bemeneti mikro-szűrőjét egyben. Az is lehet a ludas, s az anyagilag se fáj!
_________________ C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Elküldve: 2021. Február 26. Péntek, 10:40 Hozzászólás témája: Re: C4 Picasso 1.6 hdi Depollution System fault
[quote="bubusi"]
Tomee80 írta:
Sziasztok!
Szerintem adagoló\ injektor szervízbe kéne vinni. Ott is ki tuják olvasni a hibát, menet közben is. Érdemes lenne kitakaríttatni a magasnyomású szivattyú bemeneti mikro-szűrőjét egyben. Az is lehet a ludas, s az anyagilag se fáj!
Szia!
Köszönöm a tippet.
Én a gázolajszűrőre gyanakodtam (nem tudom mikor volt cserélve?), de amit te mondtál valószínűbbnek tűnik. Cserélni is lehet azt a mikroszűrőt vagy csak takarítani?
Átnézettük gyári citroen műszerrel, és az injektorok teljesen rendben. Kábelezésst kimérettem azzal sincs baj. Még az olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere visszavan.
Egyébként a hiba kb. 1 hétig nem is jelentkezett, majd ma ismét (szintén egy 2-esben éles kanyarodásnál) alacsony fordulaton.
Ezeket jövő héten orvosuljuk, remélem megszünteti a hibát.
Egyébként egy kicsit erőtlennek is érzem az autót, az mitől lehet?
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban