Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

1

 · Tegnapi

1

 · Összes tag

5510


Utolsó 5 Tagunk
 01:May 07, 2021Beni
 02:May 06, 2021Mukiapu
 03:May 04, 2021majidsadiq
 04:Apr 30, 2021fm0728
 05:Apr 19, 2021Szunyog83

Látogatók

 Vendégek (100%)

6

 01: 157.90.209.XX  02: 3.238.235.XXX  03: 66.249.65.XX  04: 216.244.66.XXX  05: 185.244.216.XX  06: 66.249.65.XX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

6


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

11053

 · Tegnap

38378

 · Összesen ·
81041462

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

630

 · Naponta

13,849

 · Havonta

422,091

 · Évente

5,065,091


Szerver idő
 · idő

16:13:39

 · Dátum

07/05/21

 · Időzóna

GMT + 2


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

Citroen Picasso Fórum :: Téma megtekintése - Milyen gumit használtok az autón (Téli/Nyári)
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   CsoportokCsoportok   ProfilProfil   BelépésBelépés 

Milyen gumit használtok az autón (Téli/Nyári)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 19, 20, 21  Következő
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Gumik, felnik
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Nagycitrom
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Oct 21, 2006
Hozzászólások: 3971
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár és Szombathely

HozzászólásElküldve: 2008. Október 31. Péntek, 23:42    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

dunai írta:
Nagycitrom! Tehát hasonló cipőben járunk Mosoly Mégis javaslom, próbáld meg Kacsint?
Sima városi levegővel bírta 7 nyárigumis szezonig (kb 75e km), akkor gázzal meddig ment volna Nagyon boldog Ha számolgatok +40% futásteljesítményt kellene adnia a gáznak, hogy anyagilag megérje. Bírja annyival tovább a gumi? Szóval szerintem akkor buli, ha nem kell évente 2X gumit cserélni.
(majd a következőnél, ott lesz 2X4 felni, erre már nem éri meg)
_________________
mert vitorlázni jó Nagyon boldog
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Merops
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 07, 2008
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Csongrád megye

HozzászólásElküldve: 2008. November 1. Szombat, 13:08    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagycitrom írta:
dunai írta:
...mivel én mindig gázzal töltetem fel...
Az miért is jó Zavart (őszinte érdeklődés, nem kötekedés)


Ez milyen gáz?
Mert, ha esetleg hélium (amit a léggömbbe is nyomnak) az azért is jó mert könnyebb lesz tőle az autó, kisebb a fogyasztás és a gumi is kevésbé kopik! Nevet?
_________________
Rodin 1.6 HDI 110 LE 2008.08.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
dunai
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jun 14, 2007
Hozzászólások: 795
Tartózkodási hely: Dunaújváros

HozzászólásElküldve: 2008. November 1. Szombat, 15:01    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagycitrom írta:
dunai írta:
Nagycitrom! Tehát hasonló cipőben járunk Mosoly Mégis javaslom, próbáld meg Kacsint?
Sima városi levegővel bírta 7 nyárigumis szezonig (kb 75e km), akkor gázzal meddig ment volna Nagyon boldog Ha számolgatok +40% futásteljesítményt kellene adnia a gáznak, hogy anyagilag megérje. Bírja annyival tovább a gumi? Szóval szerintem akkor buli, ha nem kell évente 2X gumit cserélni.
(majd a következőnél, ott lesz 2X4 felni, erre már nem éri meg)


4 új felni ára = cca. 20 feltöltés, azaz 10 év. Így nézve akkor még mindig inkább megéri.
De ezen szerintem felesleges vitáznunk, mindenki maga választ Kacsint? Nevet?
_________________
Orientál kék gyöngyház  2.0 HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
deejoe2
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Oct 27, 2006
Hozzászólások: 1697
Tartózkodási hely: Pestközelben

HozzászólásElküldve: 2008. November 1. Szombat, 21:37    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Merops írta:

Ez milyen gáz?
Mert, ha esetleg hélium (amit a léggömbbe is nyomnak) az azért is jó mert könnyebb lesz tőle az autó, kisebb a fogyasztás és a gumi is kevésbé kopik! Nevet?


MosolyMosolyMosoly
_________________
Xsara Picasso 1.6 16v bencin
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
Merops
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 07, 2008
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Csongrád megye

HozzászólásElküldve: 2008. November 1. Szombat, 22:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagycitrom írta:
dunai írta:
...mivel én mindig gázzal töltetem fel...
Az miért is jó Zavart (őszinte érdeklődés, nem kötekedés)


Kicsit "fölizgatott" ez a téma, ezért utána néztem és ezt találtam:

"Előnyei:
- csökkenti az abroncs belső légzáró rétegének az öregedését, az oxidációt (+20%)
- nem gyúlékony
- a légvesztés egyharmada a hagyományos töltéshez viszonyítva
- egyenletesebb nyomásviszonyokkal jellemezhető (kevesebbet változik a nyomás melegedésre)
- kisebb melegedés (csak 75% az atmoszférikus töltéshez képest)
- növeli a kerék élettartamát
- hosszú távon üzemanyagot takaríthatunk meg vele az előzőekből következően.
Használat során előfordulhat nyomásvesztés, melyet pótolhatunk légköri levegővel, de az ilyen pótlások miatt elveszítjük az előnyös tulajdonságait. Célszerű a nyomásvesztést megjavíttatni és a nyomásbeállítást szakműhelyben elvégeztetni. Nem javasolt gumi átszereléssel használni, mert a rendes nyomásviszony 4-5 hónap alatt alakítható ki a kerékben, amit folyton elveszítünk a 6 hónapos átszerelések következtében."
Mindez itt: http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/securepneus/index.html

Azért maradtak kételyeim!
_________________
Rodin 1.6 HDI 110 LE 2008.08.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
DGY
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 21, 2007
Hozzászólások: 1780
Tartózkodási hely: Szombathely Sopron közt félúton

HozzászólásElküldve: 2008. November 2. Vasárnap, 20:48    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem ez a gázzal töltés megint csak "vakítás" kategória.Újabb 500ft-ot/kerék szednek ki a zsebből.
Szerintem ez egy "hétköznapi" autónál nem játszik.
Nekem 5.szezont kezdte meg a téligumim(mindíg lekezelve várja a szezont)de még tökéletes,pedig csak mezei levegőt látott.Én ezt az összeget silikonra költöm Kacsint?
_________________
Citroen xsara Picassó 1,6 16 v Tendance ezüst metál
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
nono_84
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 27, 2006
Hozzászólások: 50

HozzászólásElküldve: 2008. November 3. Hétfő, 12:27    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

az is jót tesz a guminak.. mármint a szilikon szerintem inkább glicerin igaz kicsit trugyisabb meg kevésbé felhasználóbarát dehát vmiért vmit!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lofi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 12, 2008
Hozzászólások: 1381
Tartózkodási hely: Mogyoród

HozzászólásElküldve: 2008. November 3. Hétfő, 14:18    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Merops írta:
Nagycitrom írta:
dunai írta:
...mivel én mindig gázzal töltetem fel...
Az miért is jó Zavart (őszinte érdeklődés, nem kötekedés)


Kicsit "fölizgatott" ez a téma, ezért utána néztem és ezt találtam:

"Előnyei:
- csökkenti az abroncs belső légzáró rétegének az öregedését, az oxidációt (+20%)
- nem gyúlékony
- a légvesztés egyharmada a hagyományos töltéshez viszonyítva
- egyenletesebb nyomásviszonyokkal jellemezhető (kevesebbet változik a nyomás melegedésre)
- kisebb melegedés (csak 75% az atmoszférikus töltéshez képest)
- növeli a kerék élettartamát
- hosszú távon üzemanyagot takaríthatunk meg vele az előzőekből következően.
Használat során előfordulhat nyomásvesztés, melyet pótolhatunk légköri levegővel, de az ilyen pótlások miatt elveszítjük az előnyös tulajdonságait. Célszerű a nyomásvesztést megjavíttatni és a nyomásbeállítást szakműhelyben elvégeztetni. Nem javasolt gumi átszereléssel használni, mert a rendes nyomásviszony 4-5 hónap alatt alakítható ki a kerékben, amit folyton elveszítünk a 6 hónapos átszerelések következtében."
Mindez itt: http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/securepneus/index.html

Azért maradtak kételyeim!

Engem is "fölizgatott" Kacsint? a téma és egy-két dolgot hozzátennék:

Ha jól csal a memóriam argont (nekezebb, mint a levegő Kacsint?) használnak erre a célra, ami mint nemesgáz jól el van magában és hozza a kívánt nem "reagálok semmivel, főleg nem oxidálok" hatást. Természetesen nem gyúlékony, DE a levegő sem gyúlékony (a benne levő oxigén - szőrszálhasogatásnak tűnik - de égést tápláló, nem pedig gyúlékony). A legjobban a hőmérséklet-nyomás kapcsolat tetszik. Szóval mivel a valódi gázok paramétereit nem nagyon ismerjük és földi halandó számára az okozott eltérés nem szignifikáns, így igen jó közelítés az ideális gázokkal tárgyalni ezeket. Gay-Lussac II törvénye kimondja, hogy állandó térfogat mellett anyagi minőségtől függetlenül azonos hőmérséklethez ugyanakkora nyomás tartozik. Vagyis mondjuk egy 0°C-on levegővel illetve védőgázzal 2 barra felfújt kerékben halálpontosan ugyanakkora nyomást mérhetsz bármilyen más hőmérsékleten is. S ez sok mindent megkérdőjelez. Nekem - pozitívumként - a belső oxidációmentesség tűnik jónak, de mondjuk elgondolkodtató, hogy kívűlről a gumikat állandóan változó, végtelen kapacitású, oxigént tartalmazó közeg veszi körül, ami szerintem hatásában jelentősebb, mint, hogy belül van oxigén vagy nincs (belülről kifelé öregedő gumit még nem láttam, de korlátozottak a tapasztalataim, viszont kívűlről befelé öregedőt sokat) Na, ez volt bennem a védőgázról.
_________________
PUG5008 2.0HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
DGY
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 21, 2007
Hozzászólások: 1780
Tartózkodási hely: Szombathely Sopron közt félúton

HozzászólásElküldve: 2008. November 3. Hétfő, 18:33    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

nono_84 írta:
az is jót tesz a guminak.. mármint a szilikon szerintem inkább glicerin igaz kicsit trugyisabb meg kevésbé felhasználóbarát dehát vmiért vmit!


Ezt már kitárgyaltuk "múltkor" ,és én maradok a jól bevált silikonnál Nevet?

Az off-osra kell vennem téligumit,lehet hogy kipróbálom a glicerint,és így lesz összehasonlítási alapom Kacsint?
_________________
Citroen xsara Picassó 1,6 16 v Tendance ezüst metál
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2008. November 3. Hétfő, 20:26    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

DGY írta:
nono_84 írta:
az is jót tesz a guminak.. mármint a szilikon szerintem inkább glicerin igaz kicsit trugyisabb meg kevésbé felhasználóbarát dehát vmiért vmit!


Ezt már kitárgyaltuk "múltkor" ,és én maradok a jól bevált silikonnál Nevet?

Az off-osra kell vennem téligumit,lehet hogy kipróbálom a glicerint,és így lesz összehasonlítási alapom Kacsint?


A szakleírás a parafinolajat említi, mert a gumi láncokat a szerkezetben lágyítja, s jobb kötéseket eredményez, ezáltal az élettartamot növeli. (nem vagyok vegyész)
Én a parafinolajra szavazok sokéve ezt használom a gumi tömítésekre, s bevált. (a baba popsira is jó!) Igaz a kerekeket én nem kenegetem, de nem is látom hiányát. Elöbb elkopik, mint kirepedezne! Nevet?
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Merops
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 07, 2008
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Csongrád megye

HozzászólásElküldve: 2008. November 3. Hétfő, 21:56    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lofi írta:

Engem is "fölizgatott" Kacsint? a téma és egy-két dolgot hozzátennék:

Ha jól csal a memóriam argont (nekezebb, mint a levegő Kacsint?) használnak erre a célra, ami mint nemesgáz jól el van magában és hozza a kívánt nem "reagálok semmivel, főleg nem oxidálok" hatást. Természetesen nem gyúlékony, DE a levegő sem gyúlékony (a benne levő oxigén - szőrszálhasogatásnak tűnik - de égést tápláló, nem pedig gyúlékony). A legjobban a hőmérséklet-nyomás kapcsolat tetszik. Szóval mivel a valódi gázok paramétereit nem nagyon ismerjük és földi halandó számára az okozott eltérés nem szignifikáns, így igen jó közelítés az ideális gázokkal tárgyalni ezeket. Gay-Lussac II törvénye kimondja, hogy állandó térfogat mellett anyagi minőségtől függetlenül azonos hőmérséklethez ugyanakkora nyomás tartozik. Vagyis mondjuk egy 0°C-on levegővel illetve védőgázzal 2 barra felfújt kerékben halálpontosan ugyanakkora nyomást mérhetsz bármilyen más hőmérsékleten is. S ez sok mindent megkérdőjelez. Nekem - pozitívumként - a belső oxidációmentesség tűnik jónak, de mondjuk elgondolkodtató, hogy kívűlről a gumikat állandóan változó, végtelen kapacitású, oxigént tartalmazó közeg veszi körül, ami szerintem hatásában jelentősebb, mint, hogy belül van oxigén vagy nincs (belülről kifelé öregedő gumit még nem láttam, de korlátozottak a tapasztalataim, viszont kívűlről befelé öregedőt sokat) Na, ez volt bennem a védőgázról.


Részletekbe nem mennék bele, de lényegében egyetértek Veled! Pontosan megfogalmaztad az ellentmondásokat.
Ezért is írtam, hogy vannak kételyeim.
Valószínűleg nem ezzel fogom 0-ra csökkenteni a fogyasztásom és egy gumival 100 ekm-t leautózni.
_________________
Rodin 1.6 HDI 110 LE 2008.08.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2008. November 5. Szerda, 21:11    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Merops írta:
Lofi írta:

Engem is "fölizgatott" Kacsint? a téma és egy-két dolgot hozzátennék:

Ha jól csal a memóriam argont (nekezebb, mint a levegő Kacsint?) használnak erre a célra, ami mint nemesgáz jól el van magában és hozza a kívánt nem "reagálok semmivel, főleg nem oxidálok" hatást. Természetesen nem gyúlékony, DE a levegő sem gyúlékony (a benne levő oxigén - szőrszálhasogatásnak tűnik - de égést tápláló, nem pedig gyúlékony). A legjobban a hőmérséklet-nyomás kapcsolat tetszik. Szóval mivel a valódi gázok paramétereit nem nagyon ismerjük és földi halandó számára az okozott eltérés nem szignifikáns, így igen jó közelítés az ideális gázokkal tárgyalni ezeket. Gay-Lussac II törvénye kimondja, hogy állandó térfogat mellett anyagi minőségtől függetlenül azonos hőmérséklethez ugyanakkora nyomás tartozik. Vagyis mondjuk egy 0°C-on levegővel illetve védőgázzal 2 barra felfújt kerékben halálpontosan ugyanakkora nyomást mérhetsz bármilyen más hőmérsékleten is. S ez sok mindent megkérdőjelez. Nekem - pozitívumként - a belső oxidációmentesség tűnik jónak, de mondjuk elgondolkodtató, hogy kívűlről a gumikat állandóan változó, végtelen kapacitású, oxigént tartalmazó közeg veszi körül, ami szerintem hatásában jelentősebb, mint, hogy belül van oxigén vagy nincs (belülről kifelé öregedő gumit még nem láttam, de korlátozottak a tapasztalataim, viszont kívűlről befelé öregedőt sokat) Na, ez volt bennem a védőgázról.


Részletekbe nem mennék bele, de lényegében egyetértek Veled! Pontosan megfogalmaztad az ellentmondásokat.
Ezért is írtam, hogy vannak kételyeim.
Valószínűleg nem ezzel fogom 0-ra csökkenteni a fogyasztásom és egy gumival 100 ekm-t leautózni.


Fizikát régen tanultam, de igérem, hogy holnap első dolgom lesz utána nézni. Viszont amit írsz, az nekem nem áll össze. Az említett törvény az ideális gázokra vonatkozik. A levegő ideális gáz? A nitrogén pl. ideális gáz? Mindegy. Van ott egy olyan is, hogy "azonos hőmérsékleten". Erre írod, hogy amit 0 fokon 2 barra fújsz, az akármilyen hőmérsékleten is 2 barr marad állandó térfogat mellett. Lehet, hogy az ideális gázoknál így van. (Most gyorsan deffiniálni kellene az ideális gáz fogalmát.) DE! Mindennapos tapasztalat, hogy pl. az abroncsban a hőmérséklet emelkedésével nő a nyomás, lehülésekor meg csökken. Másrészt az abroncs nem is állandó térfogatú. Gumiból van, nyúlani képes. Szóval akkor hogyan van ez?
Mindezzel együtt az elmúlt 30 évben nekem a levegő is megfelelt. Nem gondolom, hogy a következő 30-ban ne felelne meg.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
dunai
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jun 14, 2007
Hozzászólások: 795
Tartózkodási hely: Dunaújváros

HozzászólásElküldve: 2008. November 5. Szerda, 21:22    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Úgy látom, a kavicsom elég nagy hullámokat vert Zavarban lev?
Természetesen mindenki azzal fújja a gumiját, amivel akarja Kacsint? , nem ezért szólalok meg, csak a pontosítás kedvéért: 300 Ft/gumi az ár, én tévedtem Zavarban lev?
_________________
Orientál kék gyöngyház  2.0 HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lofi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 12, 2008
Hozzászólások: 1381
Tartózkodási hely: Mogyoród

HozzászólásElküldve: 2008. November 5. Szerda, 23:30    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Merops írta:
Lofi írta:

Engem is "fölizgatott" Kacsint? a téma és egy-két dolgot hozzátennék:

Ha jól csal a memóriam argont (nekezebb, mint a levegő Kacsint?) használnak erre a célra, ami mint nemesgáz jól el van magában és hozza a kívánt nem "reagálok semmivel, főleg nem oxidálok" hatást. Természetesen nem gyúlékony, DE a levegő sem gyúlékony (a benne levő oxigén - szőrszálhasogatásnak tűnik - de égést tápláló, nem pedig gyúlékony). A legjobban a hőmérséklet-nyomás kapcsolat tetszik. Szóval mivel a valódi gázok paramétereit nem nagyon ismerjük és földi halandó számára az okozott eltérés nem szignifikáns, így igen jó közelítés az ideális gázokkal tárgyalni ezeket. Gay-Lussac II törvénye kimondja, hogy állandó térfogat mellett anyagi minőségtől függetlenül azonos hőmérséklethez ugyanakkora nyomás tartozik. Vagyis mondjuk egy 0°C-on levegővel illetve védőgázzal 2 barra felfújt kerékben halálpontosan ugyanakkora nyomást mérhetsz bármilyen más hőmérsékleten is. S ez sok mindent megkérdőjelez. Nekem - pozitívumként - a belső oxidációmentesség tűnik jónak, de mondjuk elgondolkodtató, hogy kívűlről a gumikat állandóan változó, végtelen kapacitású, oxigént tartalmazó közeg veszi körül, ami szerintem hatásában jelentősebb, mint, hogy belül van oxigén vagy nincs (belülről kifelé öregedő gumit még nem láttam, de korlátozottak a tapasztalataim, viszont kívűlről befelé öregedőt sokat) Na, ez volt bennem a védőgázról.


Részletekbe nem mennék bele, de lényegében egyetértek Veled! Pontosan megfogalmaztad az ellentmondásokat.
Ezért is írtam, hogy vannak kételyeim.
Valószínűleg nem ezzel fogom 0-ra csökkenteni a fogyasztásom és egy gumival 100 ekm-t leautózni.


Fizikát régen tanultam, de igérem, hogy holnap első dolgom lesz utána nézni. Viszont amit írsz, az nekem nem áll össze. Az említett törvény az ideális gázokra vonatkozik. A levegő ideális gáz? A nitrogén pl. ideális gáz? Mindegy. Van ott egy olyan is, hogy "azonos hőmérsékleten". Erre írod, hogy amit 0 fokon 2 barra fújsz, az akármilyen hőmérsékleten is 2 barr marad állandó térfogat mellett. Lehet, hogy az ideális gázoknál így van. (Most gyorsan deffiniálni kellene az ideális gáz fogalmát.) DE! Mindennapos tapasztalat, hogy pl. az abroncsban a hőmérséklet emelkedésével nő a nyomás, lehülésekor meg csökken. Másrészt az abroncs nem is állandó térfogatú. Gumiból van, nyúlani képes. Szóval akkor hogyan van ez?
Mindezzel együtt az elmúlt 30 évben nekem a levegő is megfelelt. Nem gondolom, hogy a következő 30-ban ne felelne meg.

Mint írtam a valódi gázok paraméterei alig ismertek vagy jó közelítéssel megegyeznek az ideális gázokéval, nem véletlenül tárgyalják őket ideális gázként (pl.: rugalmas ütközések vannak, a molekulák saját térfogata elhanyagolható az edény térfogatához képest, molekulák között nincsenek kölcsönhatások/kivéve ütközés/, stb.), ekkor érvényes az egyesített gáztörvény. A levegő/nitrogén/stb. természetesen nem ideális gáz.
A 2 bar-os példámat olvasd át még egyszer, mert nem azt írtam, amit leszűrtél belőle, de át is fogalmazom neked. Ha egy 'A' kereket 0°C-on felfújsz levegővel 2 bar-ra, egy 'B' kereket 0°C-on felfújsz védőgázzal 2 bar-ra, akkor mondjuk 80°C-on az 'A' kerékben ugyanakkora nyomás lesz, mint 80°C-on a 'B' kerékben (~2,59 bar), természetesen ha lehűtöd őket, akkor csökken a nyomás, mondjuk -20°C-on az 'A' és a 'B' kerékben is azonos lesz (~1,85 bar) vagyis a halálpontosan ugyanakkora nyomás a két kerék viszonylatában értendő Felki?lt Az abroncs által határolt térfogat természetesen szintén változik a hőmérséklettel, de feltételezve két egyforma abroncsot ez mindkét gáztöltésűre igaz és ugyanakkora mértékű eltérést okoz.
_________________
PUG5008 2.0HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2008. November 6. Csütörtök, 12:30    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lofi írta:

Mint írtam a valódi gázok paraméterei alig ismertek vagy jó közelítéssel megegyeznek az ideális gázokéval, nem véletlenül tárgyalják őket ideális gázként (pl.: rugalmas ütközések vannak, a molekulák saját térfogata elhanyagolható az edény térfogatához képest, molekulák között nincsenek kölcsönhatások/kivéve ütközés/, stb.), ekkor érvényes az egyesített gáztörvény. A levegő/nitrogén/stb. természetesen nem ideális gáz.
A 2 bar-os példámat olvasd át még egyszer, mert nem azt írtam, amit leszűrtél belőle, de át is fogalmazom neked. Ha egy 'A' kereket 0°C-on felfújsz levegővel 2 bar-ra, egy 'B' kereket 0°C-on felfújsz védőgázzal 2 bar-ra, akkor mondjuk 80°C-on az 'A' kerékben ugyanakkora nyomás lesz, mint 80°C-on a 'B' kerékben (~2,59 bar), természetesen ha lehűtöd őket, akkor csökken a nyomás, mondjuk -20°C-on az 'A' és a 'B' kerékben is azonos lesz (~1,85 bar) vagyis a halálpontosan ugyanakkora nyomás a két kerék viszonylatában értendő Felki?lt Az abroncs által határolt térfogat természetesen szintén változik a hőmérséklettel, de feltételezve két egyforma abroncsot ez mindkét gáztöltésűre igaz és ugyanakkora mértékű eltérést okoz.


Így már teljesen világos és egyet is értek.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Merops
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 07, 2008
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Csongrád megye

HozzászólásElküldve: 2008. November 6. Csütörtök, 20:26    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

p1V1/T1=p2V2/T2 Ez volna a gáztörvény. Lehet rajta morfondírozni! Mosoly
Újvárosban meg lehet, hogy csak azért 300 Ft a töltés, mert nem is gázt, csak vasmű portól megtisztított levegőt fújnak a gumiba. Nevet?
Ott már az is nagy szó, a rengeteg érc és vas szemcse gyorsan kikoptatná belülről a gumit! Nevet?
_________________
Rodin 1.6 HDI 110 LE 2008.08.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
herceg
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 08, 2008
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2008. November 8. Szombat, 20:09    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

sziasztok gyári felnit keresek régebi tipust
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lofi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 12, 2008
Hozzászólások: 1381
Tartózkodási hely: Mogyoród

HozzászólásElküldve: 2008. November 8. Szombat, 20:54    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

herceg írta:
sziasztok gyári felnit keresek régebi tipust

ha a régebbi típus alatt a xsara pic-et érted, akkor pl.: itt egy ajánlat.
_________________
PUG5008 2.0HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
herceg
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 08, 2008
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2008. November 9. Vasárnap, 13:55    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

kőszi de alu felni kéne
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2008. November 9. Vasárnap, 19:16    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Foglalkoztok már a papucs cserével, vagy bíztok még a további enyhe időben?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
joo
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 21, 2008
Hozzászólások: 425
Tartózkodási hely: Bp

HozzászólásElküldve: 2008. November 9. Vasárnap, 19:19    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hááát talán most már át kellene cserélni.
_________________
C4 PIC 1,6 Hdi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lofi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 12, 2008
Hozzászólások: 1381
Tartózkodási hely: Mogyoród

HozzászólásElküldve: 2008. November 9. Vasárnap, 19:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Foglalkoztok már a papucs cserével, vagy bíztok még a további enyhe időben?

Pont ma akartam megejteni, s alig hittem a szememnek a tavaszi gumisom legyalulta a gyári kerékőrt és nem tudtam kitekerni S?r? vagy nagyon szomor?, mert mindig kiugrik ?rd?g ?rd?g ?rd?g ?rd?g, most megyek vissza hozzá. Holnap kiderítem lehet-e rendelni egy gyár kerékőrt magában K?rd Zavart
_________________
PUG5008 2.0HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
tomcat33
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Nov 12, 2006
Hozzászólások: 5071
Tartózkodási hely: Budapest XIV.

HozzászólásElküldve: 2008. November 9. Vasárnap, 20:13    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Foglalkoztok már a papucs cserével, vagy bíztok még a további enyhe időben?


Jövő héten valamelyik nap meg lesz a csere.
_________________
"Sápadtarcú" szaharaezüst 2003/07 1,8 Picasso üvegtetős Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Pi-Cit-Car
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Jan 30, 2008
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Budapest III.

HozzászólásElküldve: 2008. November 9. Vasárnap, 21:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Foglalkoztok már a papucs cserével, vagy bíztok még a további enyhe időben?


Kicentírozva, ugrásra készen várakoznak a garázsban...

Aki meg szereltetni akar, az menjen minél hamarabb, mert most még nincsenek kilométeres sorok...de ha véletlenül leesik egy kis havacska, már órák hosszat lehet várakozni...

Velem is történt egy kis érdekesség, az egyik gumis által kiselejtezett alufelnimmel elugrottam a Ficsorhoz, hogy mielőtt kikukázom nézzék már meg...(az a gumis nem tudta kicentírozni, a végén már kilónyi súly volt ráragasztva, mikor feladta...) jeleztem, hogy valószínűleg javítani kell, mert ez meg ez történt...Lássatok csodát: A fickó addig forgatta rajta a gumit, hogy a végén csak egy teljesen átlagos súlymennyiséget kellett ráragasztani...türelem, rózsát terem.
_________________
2000/12 - 1.8 16V - alumínium szürke metál - B-LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
Nagycitrom
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Oct 21, 2006
Hozzászólások: 3971
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár és Szombathely

HozzászólásElküldve: 2008. November 9. Vasárnap, 23:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lehet, hogy azért nem sikerült neki, mert centírozni akarta, pedig centrírozni kell Kacsint?
_________________
mert vitorlázni jó Nagyon boldog
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
dunai
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jun 14, 2007
Hozzászólások: 795
Tartózkodási hely: Dunaújváros

HozzászólásElküldve: 2008. November 10. Hétfő, 19:22    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Csütörtökön megtörtént az átállás.
Gázzal töltettem fel Kacsint? Nevet?
_________________
Orientál kék gyöngyház  2.0 HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
genius
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Mar 19, 2008
Hozzászólások: 62
Tartózkodási hely: Pécs

HozzászólásElküldve: 2008. November 10. Hétfő, 20:43    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

már én is bekészítettem a csomagtartóba, én sem szeretném megvárni a hosszú sorokat Mosoly
_________________
2000/10, 1.8 16V, 115 LE, Ezüstkorall metál
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2008. November 11. Kedd, 22:01    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagycitrom írta:
Lehet, hogy azért nem sikerült neki, mert centírozni akarta, pedig centrírozni kell Kacsint?


Ezt a centrirozást kifejtenéd?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Nagycitrom
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Oct 21, 2006
Hozzászólások: 3971
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár és Szombathely

HozzászólásElküldve: 2008. November 11. Kedd, 22:51    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Nagycitrom írta:
Lehet, hogy azért nem sikerült neki, mert centírozni akarta, pedig centrírozni kell Kacsint?


Ezt a centrirozást kifejtenéd?
Azon kívül, hogy így kell írni (csak hosszú í-vel Kacsint? )?

mod: A "centrírozás" központosítást jelent és a görög centrum (központ) szóból ered.
_________________
mert vitorlázni jó Nagyon boldog


Legutóbb Nagycitrom szerkesztette (2008. November 12. Szerda, 8:31), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
CHiP
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Dec 27, 2006
Hozzászólások: 319
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

HozzászólásElküldve: 2008. November 12. Szerda, 6:18    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

reggelt

banyek, tényleg így kell írni, pedig jeles voltam helyesírásból
hiába, mindig tanul az ember Mosoly

első hozzászólás:
http://webni.innen.hu/GoogleHejes_c3_adr_c3_a1s
_________________
2001 2.0 HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger
Lofi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 12, 2008
Hozzászólások: 1381
Tartózkodási hely: Mogyoród

HozzászólásElküldve: 2008. November 12. Szerda, 9:59    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Tegnap nálam is megtörtént a téli/nyári gumicsere.

Nagycitrom írta:
A "centrírozás" központosítást jelent és a görög centrum (központ) szóból ered.

inkább latin eredetű Kacsint?
_________________
PUG5008 2.0HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2008. November 13. Csütörtök, 12:09    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

CHiP írta:
reggelt

banyek, tényleg így kell írni, pedig jeles voltam helyesírásból
hiába, mindig tanul az ember Mosoly

első hozzászólás:
http://webni.innen.hu/GoogleHejes_c3_adr_c3_a1s


Nekem ez még mindig nem egyértelmű ennyire! Az idézett oldalon olyan nyelvészek beszélgetnek, mint milyen autó szakértők itt. Talán forduljunk Grétsy Lászlóhoz! (Ha most rosszul írtam a nevét - könnyen előfordulhat -, akkor szíves elnézését kérem!) A lényeg a lényeg: én eddig gumistól is csak a centírozás kifejezést hallottam. Lehet, hogy nem helyes, de ezt használják!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Szuzsi
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Sep 10, 2008
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar megye

HozzászólásElküldve: 2008. November 13. Csütörtök, 12:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ma az én autóm is megkapta a csizmáját.
Közben ott volt egy bácsi aki azt mondta, hogy ki is kell "centrifugálni" a kerekét majd Mosoly
Ebben se hosszú Í se egyéb bonyolult dolog nincs Mosoly ha elég nagy a mosógép akár otthon is elvégezhető Mosoly
_________________
1,6 HDi 92 LE aluminiumszürke
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lajos
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 24, 2007
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Kisújszállás

HozzászólásElküldve: 2008. November 13. Csütörtök, 20:47    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Megtörtént a kalucsnik felszerelése, kiegyensúlyozása. Tárolással együtt, számlásan nálunk 5200Ft. Ja, és levegőt pumpáltak bele. Az is gáz. Kacsint?
_________________
 Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2008. November 14. Péntek, 14:30    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lajos írta:
Megtörtént a kalucsnik felszerelése, kiegyensúlyozása. Tárolással együtt, számlásan nálunk 5200Ft. Ja, és levegőt pumpáltak bele. Az is gáz. Kacsint?


Legjobb lesz, ha maradunk a saját szép nyelvünknél! Kerék kiegyensúlyozás. Ebbe nem köthet bele senki - talán.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Max-r
Házigazda
Házigazda


Csatlakozott: Sep 30, 2006
Hozzászólások: 6449
Tartózkodási hely: Kisoroszi - Budapest

HozzászólásElküldve: 2008. November 14. Péntek, 20:10    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hála Nagycitromnak vettem + 4 lemezfelnit a téli papucsoknak (5000,-/db)... mostmár nem kell le-föl szerelni a gumikat Nagyon boldog Nagyon boldog Nagyon boldog

Este átraktuk ahogy kell... ki is derült, hogy miért volt a bal hátsóban 0,8 múltkoriban a nyomás Zavart Csavar nézett rám a futófelületből... feje lekopva, rendesen beépült... a gumisom azt mondta, hogy majd megjavítja... Szerintetek?

Azt értem, hogy lehet javítani, a kérdés az, hogy mennyire marad biztonságos... nem szeretném ha elfújna alólam 150-nél jövő nyáron... ?rd?gi vagy nagyon ?r?lt
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger
dizeles
Mindenek tudója
Mindenek tudója


Csatlakozott: Mar 20, 2007
Hozzászólások: 2063
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2008. November 14. Péntek, 20:29    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Max-r írta:
Este átraktuk ahogy kell... ki is derült, hogy miért volt a bal hátsóban 0,8 múltkoriban a nyomás Zavart Csavar nézett rám a futófelületből... feje lekopva, rendesen beépült... a gumisom azt mondta, hogy majd megjavítja... Szerintetek?

Azt értem, hogy lehet javítani, a kérdés az, hogy mennyire marad biztonságos... nem szeretném ha elfújna alólam 150-nél jövő nyáron... ?rd?gi vagy nagyon ?r?lt


No para, raknak bele egy un. dugót ami bent tartja a levegőt, vagy nitrogént. A szerkezetet egy csavar nem rongálja meg olyan mértékben. A céges autókkal már nem egy esetben jártunk így, a gumikkal a dugozás után sem volt gond. Ha olyan mértékü lenne a sérülés a gumis nem vállalná a javítást.
_________________
dízeles 2.0 HDi Exclusiv 2003 / C4 Picasso 1,6 HDi Chic 2011 / Toyota Auris Touring Sports 1,4D 2014
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Lofi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 12, 2008
Hozzászólások: 1381
Tartózkodási hely: Mogyoród

HozzászólásElküldve: 2008. November 14. Péntek, 23:18    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

dizeles írta:
Max-r írta:
Este átraktuk ahogy kell... ki is derült, hogy miért volt a bal hátsóban 0,8 múltkoriban a nyomás Zavart Csavar nézett rám a futófelületből... feje lekopva, rendesen beépült... a gumisom azt mondta, hogy majd megjavítja... Szerintetek?

Azt értem, hogy lehet javítani, a kérdés az, hogy mennyire marad biztonságos... nem szeretném ha elfújna alólam 150-nél jövő nyáron... ?rd?gi vagy nagyon ?r?lt


No para, raknak bele egy un. dugót ami bent tartja a levegőt, vagy nitrogént. A szerkezetet egy csavar nem rongálja meg olyan mértékben. A céges autókkal már nem egy esetben jártunk így, a gumikkal a dugozás után sem volt gond. Ha olyan mértékü lenne a sérülés a gumis nem vállalná a javítást.

Így igaz, a most levett jobb hátsó nyárim eddig négyszer volt javítva.
_________________
PUG5008 2.0HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
vb76
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 10, 2008
Hozzászólások: 430
Tartózkodási hely: Debrecen

HozzászólásElküldve: 2008. November 17. Hétfő, 16:06    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv!

Kleber krisalp 2 helyett a Firestone winterhawk 2 téli abroncsot ajánlották a citromra. Van erről valakinek véleménye, tapasztalata? Kicsivel kerül többe a Fs, mint a Kleber, de állítólag bőven megéri, mert csendesebb, kulturáltabb, tartósabb. K?rd
_________________
1,6i 16V 110 LE Collection gránitszürke gyöngyház
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2008. November 17. Hétfő, 16:26    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

vb76 írta:
Üdv!

Kleber krisalp 2 helyett a Firestone winterhawk 2 téli abroncsot ajánlották a citromra. Van erről valakinek véleménye, tapasztalata? Kicsivel kerül többe a Fs, mint a Kleber, de állítólag bőven megéri, mert csendesebb, kulturáltabb, tartósabb. K?rd


A C4-en Kléber van és elégedett vagyok vele, a michelin gyártja fr o ba.
A BX-en az amerikai Firestone van, s nem igazán tetszik, kanyar tulajdoságai nem kedvezőek, hamar túlkormányozottá válik a kocsi.
Röviden ennyi.
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
vb76
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 10, 2008
Hozzászólások: 430
Tartózkodási hely: Debrecen

HozzászólásElküldve: 2008. November 18. Kedd, 8:21    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi Bubusi! Kacsint?
_________________
1,6i 16V 110 LE Collection gránitszürke gyöngyház
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Pi-Cit-Car
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Jan 30, 2008
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Budapest III.

HozzászólásElküldve: 2008. November 18. Kedd, 9:15    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

vb76 írta:
Üdv!

Kleber krisalp 2 helyett a Firestone winterhawk 2 téli abroncsot ajánlották a citromra. Van erről valakinek véleménye, tapasztalata? Kicsivel kerül többe a Fs, mint a Kleber, de állítólag bőven megéri, mert csendesebb, kulturáltabb, tartósabb. K?rd


Szia vb76

szerintem sok függ attól, hogy elsősorban milyen környezetben akarod használni. Ha városi lény vagy, akkor a pl. a zaj-tényező egyáltalán nem érdekes. Nem mész tartósan olyan hosszan, hogy ez zavaró lehetne.
Ha autóutas, autópályás vagy, akkor persze más a helyzet.
Tökéletes téligumi nincs. A legcélszerűbb, ha a közlekedési szokásaid szempontjait veszed elsősorban nagyító alá(útminőség, sebesség, utak letakarítottsága stb.) és ennek megfelelően vizsgálod a kiszemelted tulajdonságait.
Nekem volt szolgálatin pl.Michelin, de én elégedetlen voltam vele.
Van egy jó öreg UG 5-öm (Good Year), az meg kísér már évek óta...(sajna most fog kiöregedni...)
De jó tapasztalatom volt ennek az "unokatesójával" a Sava egy ma már nemigen fellelhető típusával...
Szóval jó böngészést, de a közlekedési igényeid megfogalmazásával kezd a keresést szerintem.
_________________
2000/12 - 1.8 16V - alumínium szürke metál - B-LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
Africa
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Sep 24, 2008
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Göd

HozzászólásElküldve: 2008. November 18. Kedd, 10:45    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.

lenne 4db téligumim eladó.185/65/15 méretben.
10000huf a 4db.
Ha érdekel valakit keressetek.

üdv István
_________________
2002.1.6i ezüst Pikacsúúúúú
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
tomcat33
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Nov 12, 2006
Hozzászólások: 5071
Tartózkodási hely: Budapest XIV.

HozzászólásElküldve: 2008. November 18. Kedd, 10:53    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Africa írta:
Sziasztok.

lenne 4db téligumim eladó.185/65/15 méretben.
10000huf a 4db.
Ha érdekel valakit keressetek.

üdv István


RAkd fel szerintem az apróhírdetések közé! ?tlet
_________________
"Sápadtarcú" szaharaezüst 2003/07 1,8 Picasso üvegtetős Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
vb76
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 10, 2008
Hozzászólások: 430
Tartózkodási hely: Debrecen

HozzászólásElküldve: 2008. November 18. Kedd, 11:07    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Pi-Cit-Car!

Köszi a jó tanácsokat!

Alapvetően városi ficsúr vagyok, akinek azért becsúszik időnként város környéki autózgatás is. A hosszabb utak meg ugye nyáron várnak rám.

Végül a Firestonnál maradok. A differencia árban minimális.
_________________
1,6i 16V 110 LE Collection gránitszürke gyöngyház
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2008. November 18. Kedd, 16:13    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

vb76 írta:
Pi-Cit-Car!

Köszi a jó tanácsokat!

Alapvetően városi ficsúr vagyok, akinek azért becsúszik időnként város környéki autózgatás is. A hosszabb utak meg ugye nyáron várnak rám.

Végül a Firestonnál maradok. A differencia árban minimális.


Jó döntés! Nagyon boldog
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2008. November 20. Csütörtök, 14:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Újsághírdetés: Amennyiben nálunk vásárolja téli abroncsait, úgy ingyenesen elvégezzük a kerekek CENTÍROZÁSÁT.

Ők is így tudják: centírozás.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Nagycitrom
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Oct 21, 2006
Hozzászólások: 3971
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár és Szombathely

HozzászólásElküldve: 2008. November 20. Csütörtök, 14:10    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Újsághírdetés: Amennyiben nálunk vásárolja téli abroncsait, úgy ingyenesen elvégezzük a kerekek CENTÍROZÁSÁT.

Ők is így tudják: centírozás.
És akkor mi van? Ez mit jelent?
_________________
mert vitorlázni jó Nagyon boldog
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Max-r
Házigazda
Házigazda


Csatlakozott: Sep 30, 2006
Hozzászólások: 6449
Tartózkodási hely: Kisoroszi - Budapest

HozzászólásElküldve: 2008. November 20. Csütörtök, 14:29    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagycitrom írta:
fenyo1 írta:
Újsághírdetés: Amennyiben nálunk vásárolja téli abroncsait, úgy ingyenesen elvégezzük a kerekek CENTÍROZÁSÁT.

Ők is így tudják: centírozás.


És akkor mi van? Ez mit jelent?


Csak azt, hogy már a szakma is azt használja, amit a köznyelv... Ők is alkalmazkodnak... lehet, hogy félnek... nem fogjuk érteni, ha centrírozást hirdetnek... ki venne náluk gumit ??? Vicces


Legutóbb Max-r szerkesztette (2008. November 20. Csütörtök, 14:30), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése MSN Messenger
Lofi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 12, 2008
Hozzászólások: 1381
Tartózkodási hely: Mogyoród

HozzászólásElküldve: 2008. November 20. Csütörtök, 14:30    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagycitrom írta:
fenyo1 írta:
Újsághírdetés: Amennyiben nálunk vásárolja téli abroncsait, úgy ingyenesen elvégezzük a kerekek CENTÍROZÁSÁT.

Ők is így tudják: centírozás.
És akkor mi van? Ez mit jelent?

Azt, hogy ők is rosszul tudják Forg? szemek Kacsint?
_________________
PUG5008 2.0HDi
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Gumik, felnik Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 19, 20, 21  Következő
10 / 21 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
phpBB port v2.0.7 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.7 standalone was developed and tested by:
ChatServ, mikem,
and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.0.7 by Nuke Cops © 2004 http://www.nukecops.com




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 0.30 másodperc