Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

0

 · Tegnapi

0

 · Összes tag

5512


Utolsó 5 Tagunk
 01:May 16, 2021Bombi21
 02:May 08, 2021onedamme
 03:May 07, 2021Beni
 04:May 06, 2021Mukiapu
 05:May 04, 2021majidsadiq

Látogatók

 Vendégek (100%)

14

 01: 157.90.181.XXX  02: 207.180.226.XXX  03: 34.237.52.XX  04: 192.99.5.XX  05: 66.249.66.XXX  06: 17.121.115.XXX  07: 185.50.250.XXX  08: 66.249.66.XXX  09: 66.249.66.XXX  10: 216.244.66.XXX  11: 195.181.172.XX  12: 66.249.66.XXX  13: 66.249.66.XXX  14: 185.151.125.XXX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

14


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

5881

 · Tegnap

29212

 · Összesen ·
81216827

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

630

 · Naponta

13,878

 · Havonta

423,004

 · Évente

5,076,052


Szerver idő
 · idő

02:24:56

 · Dátum

19/05/21

 · Időzóna

GMT + 2


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

Citroen Picasso Fórum :: Téma megtekintése - Meghibásodások
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   CsoportokCsoportok   ProfilProfil   BelépésBelépés 

Meghibásodások
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 33, 34, 35
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
pda
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 08, 2013
Hozzászólások: 399

HozzászólásElküldve: 2019. Augusztus 22. Csütörtök, 19:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Az alsó motorkitámasztót és a rögzítését nézzétek meg először. Ez tartja az egészet pozícióban, h ne billenjen előre-hátra terhelés váltásnál. Kutyacsontnak is hívják népiesen.
bepe79 írta:
Csináltam videót a hangokról, ezekről beszélek:

1., https://www.youtube.com/watch?v=96CB-kIQldM

2., https://www.youtube.com/watch?v=wK8x4dL04Ws

Üresben gurulásnál és úgy fékezésnél nem csinálja, és üresben járó motorral sem, ezért gondolom, hogy a motornak nincs baja, szerelő szerint is szépen jár. Főleg 1-esben indulásnál kuplungcsúsztatásnál van, mintha csontokat törnének, csattog-kattog, törik.

Köszi!

_________________
C4 GP 2.0 HDI FAP
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Augusztus 23. Péntek, 6:29    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi a segítséget, megnézetem. Bár csak jövő hét hétfőn tudom majd.


pda írta:
Az alsó motorkitámasztót és a rögzítését nézzétek meg először. Ez tartja az egészet pozícióban, h ne billenjen előre-hátra terhelés váltásnál. Kutyacsontnak is hívják népiesen.
bepe79 írta:
Csináltam videót a hangokról, ezekről beszélek:

1., https://www.youtube.com/watch?v=96CB-kIQldM

2., https://www.youtube.com/watch?v=wK8x4dL04Ws

Üresben gurulásnál és úgy fékezésnél nem csinálja, és üresben járó motorral sem, ezért gondolom, hogy a motornak nincs baja, szerelő szerint is szépen jár. Főleg 1-esben indulásnál kuplungcsúsztatásnál van, mintha csontokat törnének, csattog-kattog, törik.

Köszi!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Augusztus 23. Péntek, 21:15    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ma M6-oson az alagútakig végig 130-as tempo, egyetlen egyszer vilt koppanás, amikor elvettem a gázt és motorfék volt. Végig szépen járt, és nem adta a hangot, egyre biztosabb, hogy kipuff lesz.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Augusztus 24. Szombat, 10:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ha alsó motortartó bak lesz, annak a cseréje motorkivétellel jár?
_________________
Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
pda
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 08, 2013
Hozzászólások: 399

HozzászólásElküldve: 2019. Augusztus 24. Szombat, 14:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

bepe79 írta:
Ha alsó motortartó bak lesz, annak a cseréje motorkivétellel jár?
nem, egy kis csavarozgatás, sokszor lelazul, előfordul, h a meghúzás is elég
_________________
C4 GP 2.0 HDI FAP
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Augusztus 26. Hétfő, 8:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Na rendberakta a szerelőm a kopogást, nem a kipufogó volt, hanem a váltótartó bakon kellett húzni kicsit, mert laza volt. Úgyhogy pda, igazad volt, köszi a tippet!
_________________
Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
pda
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 08, 2013
Hozzászólások: 399

HozzászólásElküldve: 2019. Augusztus 26. Hétfő, 22:08    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

bepe79 írta:
Na rendberakta a szerelőm a kopogást, nem a kipufogó volt, hanem a váltótartó bakon kellett húzni kicsit, mert laza volt. Úgyhogy pda, igazad volt, köszi a tippet!
You're Welcome
_________________
C4 GP 2.0 HDI FAP
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Október 4. Péntek, 9:24    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy egyelőre ritkán ugyan (pesti dugóban araszolás mellett és sok 1-esbe váltás mellett is csak napi 1x vagy 2x), de a váltóm vacakol (illetve az autóé), néha 1-esbe és hátramenetbe váltásnál nem veszi be a fokozatot. Az 1-esnél rendszerint ez abban nyilvánul meg, hogy nem tudom betenni, mert valami ellenáll, a hátramenetbe váltásnál meg jobb hátra bemegy a váltó a fokozatba csak rosszul, tehát ha ilyenkor ráengedném a kuplubgot és megpróbálnék hátrafelé gurulni, akkor csörögne-csatoogna. Inkább az 1-es fokozatba váltás a zavaró egyelőre. Szerintetek ez mitől lehet? Javítható? Mire utalnak ezek a tünetek? Ha segít, még annyi, hogy nemrég volt az itt is leírt csattogásom/kattogásom, és a szerelőm húzott az alsó váltótartó bakon. A csattogás megszűnt, helyette most van ilyen gondom, de nem tudom, hogy lehet-e összefüggés.
Köszi!
_________________
Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Október 4. Péntek, 14:01    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hétfőre bejelentkeztem miatta a szerelőmhöz, majd reportolok, hogy kiderült-e valami.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2019. Október 7. Hétfő, 15:46    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

bepe79 írta:
Hétfőre bejelentkeztem miatta a szerelőmhöz, majd reportolok, hogy kiderült-e valami.



Szia,
Én Kuplung bovden cserével kezdeném, lehet, hogy az után állító rugó már elfáradt, s nem emel ki rendesen. ?tlet
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jancsi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Aug 28, 2009
Hozzászólások: 1023
Tartózkodási hely: Nyúl York (Rimóc)

HozzászólásElküldve: 2019. Október 8. Kedd, 17:29    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Enyém 2005-s, de abban már nem bowdenes a kuplung mozgatás, hanem hidraulikus... AZ övé 2010-s, akkor abban sem bowdenes kellene, hogy legyen. Kacsint?
_________________
2005.10 havi, 1,6  8v, Elit, Szahara ezüst, gázos 1 Piki
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Október 10. Csütörtök, 7:24    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Voltam a szerelőmnél, ment vele egy karikát, azt mondta, semmi gondja a váltónak. Hogy szinkronváltóknál a nem szinkronos 1-es és hátramenet fokozatnál ilyen előfordul, ilyenkor fel kell engedni a kuplungot, lenyomni újra, és akkor menni fog... ami igaz is, csak 2010-es évjáratú, 1.3 M Ft-os autótól nem ezt várnám. Meg hogy jól "archivál", jelentsen is ez bármit is, meg hogy a franciák háklisak arra, hogy mennyire tolom ki balra a váltókart horizontálisan, teljesen balra tolom-e. Tegnapi napon is végig jól működött, amikor ment a motor, mindig szépen bement 1-esbe, egyedül egy bolt parkolójában a motor leállítás után makacsolta meg magát, és hátramenetből 1-esbe nem engedte elsőre berakni. Kuplung felenged és lenyom után mindig működik ilyenkor másodszorra. Ma a dugóban araszolás közben a Nagykőrösin is tette a dolgát, a millió váltás közben 1 vagy 2 alkalom volt, amikor nehezebben ment be 1-esbe, de akkor is bement, és 0 alkalommal tiltott (nem engedte). Tehát annyira nem vészes a helyzet, csak nem tudom, hogy ez így normális-e, vagy ha több időm lesz vigyem el Citroen márkaszervízbe.
_________________
Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
pda
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 08, 2013
Hozzászólások: 399

HozzászólásElküldve: 2019. Október 10. Csütörtök, 17:48    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

bepe79 írta:
Voltam a szerelőmnél, ment vele egy karikát, azt mondta, semmi gondja a váltónak. Hogy szinkronváltóknál a nem szinkronos 1-es és hátramenet fokozatnál ilyen előfordul, ilyenkor fel kell engedni a kuplungot, lenyomni újra, és akkor menni fog... ami igaz is, csak 2010-es évjáratú, 1.3 M Ft-os autótól nem ezt várnám. Meg hogy jól "archivál", jelentsen is ez bármit is, meg hogy a franciák háklisak arra, hogy mennyire tolom ki balra a váltókart horizontálisan, teljesen balra tolom-e. Tegnapi napon is végig jól működött, amikor ment a motor, mindig szépen bement 1-esbe, egyedül egy bolt parkolójában a motor leállítás után makacsolta meg magát, és hátramenetből 1-esbe nem engedte elsőre berakni. Kuplung felenged és lenyom után mindig működik ilyenkor másodszorra. Ma a dugóban araszolás közben a Nagykőrösin is tette a dolgát, a millió váltás közben 1 vagy 2 alkalom volt, amikor nehezebben ment be 1-esbe, de akkor is bement, és 0 alkalommal tiltott (nem engedte). Tehát annyira nem vészes a helyzet, csak nem tudom, hogy ez így normális-e, vagy ha több időm lesz vigyem el Citroen márkaszervízbe.

Részben igaz.
Az 1-es szinkronizált, max kopott a szinkrongyűrű benne ezért szivat.
A hátramenet valóban nem szinkronizált, itt előfordul, h a két fogaskerék rossz pozícióban van (fogra áll mindkettő) ezért nem tudod berakni sebességbe.
Ezen valóban segít a kuplung fel 1x és elfordulnak a kerekek.
Az egyesnek mennie kell ilyen varázsolás nélkül, de a kopottsága miatt igényli.
Az évjárat, meg az, h mennyibe került nem releváns ebből a szempontból.
Ha az előző gazdája egy fakezű/falábú pöcs volt, akkor simán kinyírta benne a szinkrongyűrűt.
_________________
C4 GP 2.0 HDI FAP
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lajos
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 24, 2007
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Kisújszállás

HozzászólásElküldve: 2019. Október 10. Csütörtök, 18:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Néhány hete beütött a krach.
Párszor engine fault üzenetet kaptam, de megjavulgatott. Aztán kihagyott a motor, és végleg leállt az országúton. Hosszú-hosszú hibakeresés és rengeteg káromkodás és fogó földhöz vágás után kiderült, hogy a kompi adta meg magát. (Azt a hibakódot adta, hogy a hármas hengerben gyújtás kimaradás van. Na de egyik henger se ment.) Állítólag az új 300 ezer körül van. Az infarktus közeli állapotba kerültem. Egy pesti cégtől aztán a régit leadva, kaptunk egy bontott, feltanítottat számlával, fél év garanciával 50 ezerért. Ezt betéve, meg egy lötyögő kontakthibás csatit kicserélve, megint szépen jár a motor. Többen hallhattátok, hogy mekkora kő estet le a szívemről. (Előtte egy héttel volt egy kuplungszett cserém 145 ezerért.)
Még hogy apró örömökből áll a világ! Óriási örömökből!
Nevet?
_________________
 Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bepe79
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 22, 2019
Hozzászólások: 11

HozzászólásElküldve: 2019. Október 15. Kedd, 7:42    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi! Van most időpontom 25-ére a Citroen M5-höz, de pl. most 2-3 napja tökéletes a váltó, egyetlen egyszer sem volt gond, minden alkalommal elsőre vette az egyest. Én is érzéssel váltok, kitanultam, hogy nagyhjából mennyire kell egyesnél balra oldalra kinyomni a váltókart és úgy előre, hogy nagyjából mindig megegye: ) Még most megfigyelés alatt tartom, aztán az eredménytől függően viszem vagy nem viszem másfél hét múlva a márkaszervízbe. : )

pda írta:
bepe79 írta:
Voltam a szerelőmnél, ment vele egy karikát, azt mondta, semmi gondja a váltónak. Hogy szinkronváltóknál a nem szinkronos 1-es és hátramenet fokozatnál ilyen előfordul, ilyenkor fel kell engedni a kuplungot, lenyomni újra, és akkor menni fog... ami igaz is, csak 2010-es évjáratú, 1.3 M Ft-os autótól nem ezt várnám. Meg hogy jól "archivál", jelentsen is ez bármit is, meg hogy a franciák háklisak arra, hogy mennyire tolom ki balra a váltókart horizontálisan, teljesen balra tolom-e. Tegnapi napon is végig jól működött, amikor ment a motor, mindig szépen bement 1-esbe, egyedül egy bolt parkolójában a motor leállítás után makacsolta meg magát, és hátramenetből 1-esbe nem engedte elsőre berakni. Kuplung felenged és lenyom után mindig működik ilyenkor másodszorra. Ma a dugóban araszolás közben a Nagykőrösin is tette a dolgát, a millió váltás közben 1 vagy 2 alkalom volt, amikor nehezebben ment be 1-esbe, de akkor is bement, és 0 alkalommal tiltott (nem engedte). Tehát annyira nem vészes a helyzet, csak nem tudom, hogy ez így normális-e, vagy ha több időm lesz vigyem el Citroen márkaszervízbe.

Részben igaz.
Az 1-es szinkronizált, max kopott a szinkrongyűrű benne ezért szivat.
A hátramenet valóban nem szinkronizált, itt előfordul, h a két fogaskerék rossz pozícióban van (fogra áll mindkettő) ezért nem tudod berakni sebességbe.
Ezen valóban segít a kuplung fel 1x és elfordulnak a kerekek.
Az egyesnek mennie kell ilyen varázsolás nélkül, de a kopottsága miatt igényli.
Az évjárat, meg az, h mennyibe került nem releváns ebből a szempontból.
Ha az előző gazdája egy fakezű/falábú pöcs volt, akkor simán kinyírta benne a szinkrongyűrűt.

_________________
Citroen Xsara Picasso 2010 1.6 benzin
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
pda
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Feb 08, 2013
Hozzászólások: 399

HozzászólásElküldve: 2019. Október 15. Kedd, 19:55    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

bepe79 írta:
Köszi! Van most időpontom 25-ére a Citroen M5-höz, de pl. most 2-3 napja tökéletes a váltó, egyetlen egyszer sem volt gond, minden alkalommal elsőre vette az egyest. Én is érzéssel váltok, kitanultam, hogy nagyhjából mennyire kell egyesnél balra oldalra kinyomni a váltókart és úgy előre, hogy nagyjából mindig megegye: ) Még most megfigyelés alatt tartom, aztán az eredménytől függően viszem vagy nem viszem másfél hét múlva a márkaszervízbe. : )

Amit most írtál az meg a váltó mozgató mechanika kopottságára utal.
A márkaszervíz nem lesz olcsó, keress egy normális szerelőt akinek be tudod mutatni a problémát és meg is tudja oldani.
_________________
C4 GP 2.0 HDI FAP
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Silverpica
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 05, 2016
Hozzászólások: 59

HozzászólásElküldve: 2019. Október 20. Vasárnap, 20:16    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lajos írta:
Néhány hete beütött a krach.
Párszor engine fault üzenetet kaptam, de megjavulgatott. Aztán kihagyott a motor, és végleg leállt az országúton. Hosszú-hosszú hibakeresés és rengeteg káromkodás és fogó földhöz vágás után kiderült, hogy a kompi adta meg magát. (Azt a hibakódot adta, hogy a hármas hengerben gyújtás kimaradás van. Na de egyik henger se ment.) Állítólag az új 300 ezer körül van. Az infarktus közeli állapotba kerültem. Egy pesti cégtől aztán a régit leadva, kaptunk egy bontott, feltanítottat számlával, fél év garanciával 50 ezerért. Ezt betéve, meg egy lötyögő kontakthibás csatit kicserélve, megint szépen jár a motor. Többen hallhattátok, hogy mekkora kő estet le a szívemről. (Előtte egy héttel volt egy kuplungszett cserém 145 ezerért.)
Még hogy apró örömökből áll a világ! Óriási örömökből!
Nevet?


Szia! Melyik csati volt kontakthibás?
_________________
2003 1.8/16v
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lajos
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 24, 2007
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Kisújszállás

HozzászólásElküldve: 2019. Október 23. Szerda, 14:51    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A kompihoz menő, felülről nézve a jobb oldali, barna, ha jól tudom.
_________________
 Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
turing
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 10, 2019
Hozzászólások: 10

HozzászólásElküldve: 2019. November 11. Hétfő, 12:47    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Fórumtársak!

Családunkba a most született 3. unoka mellé hozott a gólya egy Citroen Xsara Picasso 1,6 16v benzines 80kW-os (2007-es) autót is.
Az autó jól működik, de szeretnék hozzá találni egy szervízleírást a hosszabb távú gondtalan üzemeltetés érdekében.(bármilyen formában)

Kérem, hogy ha valaki tud, akkor segítsen benne.
Előre is köszönöm.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Silverpica
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 05, 2016
Hozzászólások: 59

HozzászólásElküldve: 2019. November 12. Kedd, 4:56    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lajos írta:
A kompihoz menő, felülről nézve a jobb oldali, barna, ha jól tudom.


Fogasszíj
120 000 km-enként/120 havonta
Fékfolyadék
24 havonta
Gyújtógyertya
60 000 km-enként
Légszűrő
60 000 km-enként
Motorolaj
20 000 km-enként/12 havonta
Olajszűrő
20 000 km-enként/12 havonta
Szűrő, utastér levegő
20 000 km-enként/12 havonta
Üzemanyagszűrő
60 000 km-enként

Ezek a gyári adatok. Olaj, olajszűrőt érdemes felezni, ha sok a város.
_________________
2003 1.8/16v
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
turing
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 10, 2019
Hozzászólások: 10

HozzászólásElküldve: 2019. November 12. Kedd, 12:04    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Silverpica!
Köszönöm az értékes információkat.
Teljes szervízkönyved nincs véletlenül?
Üdv.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Silverpica
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 05, 2016
Hozzászólások: 59

HozzászólásElküldve: 2019. November 12. Kedd, 19:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

turing írta:
Kedves Silverpica!
Köszönöm az értékes információkat.
Teljes szervízkönyved nincs véletlenül?
Üdv.


Szívesen! Nincsen.
_________________
2003 1.8/16v
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Wieler83
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 12, 2019
Hozzászólások: 1

HozzászólásElküldve: 2019. November 12. Kedd, 19:32    Hozzászólás témája: alapjárat Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Nagyon nagy a dilemmám! Egy full motorgenerálon vagyok túl, de a szerelőm szökőévenként, ha ráér. Nagyon jó lett a motor, panaszom szinte nincs, de!!!! Az alapjárat! Budapestiként a dugóban állva, napi 20-szor leáll a motor, eldobja az alapjáratot. Motor leáll és újra indít. Ezelőtt nem csinálta! Tanács? Segítsetek, az autó a munkaeszközöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2019. November 14. Csütörtök, 11:01    Hozzászólás témája: Re: alapjárat Hozzászólás az előzmény idézésével

Wieler83 írta:
Sziasztok!
Nagyon nagy a dilemmám! Egy full motorgenerálon vagyok túl, de a szerelőm szökőévenként, ha ráér. Nagyon jó lett a motor, panaszom szinte nincs, de!!!! Az alapjárat! Budapestiként a dugóban állva, napi 20-szor leáll a motor, eldobja az alapjáratot. Motor leáll és újra indít. Ezelőtt nem csinálta! Tanács? Segítsetek, az autó a munkaeszközöm!


Csak sejtésem van, hogy benzines a kocsid. Ez esetben én az alapjárati motor tisztításában gondolkodnék, esetleg a Lambda szonda lenne még gyanúsított.
?tlet
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Silverpica
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 05, 2016
Hozzászólások: 59

HozzászólásElküldve: 2019. November 14. Csütörtök, 14:30    Hozzászólás témája: Re: alapjárat Hozzászólás az előzmény idézésével

Wieler83 írta:
Sziasztok!
Nagyon nagy a dilemmám! Egy full motorgenerálon vagyok túl, de a szerelőm szökőévenként, ha ráér. Nagyon jó lett a motor, panaszom szinte nincs, de!!!! Az alapjárat! Budapestiként a dugóban állva, napi 20-szor leáll a motor, eldobja az alapjáratot. Motor leáll és újra indít. Ezelőtt nem csinálta! Tanács? Segítsetek, az autó a munkaeszközöm!


Motor, évjárat nélkül nehéz...
_________________
2003 1.8/16v
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
KADARTAMAS
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 17, 2019
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Galgamácsa

HozzászólásElküldve: 2019. November 17. Vasárnap, 17:12    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.
Új vagyok itt.
Tippet, segítséget szeretnek kérni tőletek.
Pár hónapja van C4 Picassom.
Szörnyek elkezdett morogni kattogni vmi kormányzáskor induláskor.
Észak Pest, Veresegyhaza környéken tudtok mondani megbízható szerelőt ?
Nagyon fontos lenne.
Köszönöm és minden jót nektek.
Tamás.
_________________
Citroën C4 Grand Picasso 1.6HDI
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2276

HozzászólásElküldve: 2019. November 30. Szombat, 21:53    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sabján szerviz, 06-20-5699074 ha minden igaz.
_________________
XP 1,6 16V 2008 chip > Megane 3 Grandtour 2014     C3 1.4i
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
c4grandpic
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 12, 2014
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Sopron

HozzászólásElküldve: 2020. Január 26. Vasárnap, 10:53    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv. Van egy C4 em. Robotizált automata váltóval, 1.6 hdi motorral. A kuplung, kettős tömegűvel 145.000kmnél volt cserélve. Most van benne 339 000 km Mosoly, sokat autópályán használva még mindig jól vált, viszont már az elindulás áll érezhető a torpanások.. A legnagyobb baj viszont, hogy elkezdte az automata váltó magát hirtelen üresbe rakni akár indulásnál akár még menetközben is, ami elég veszélyes. Azt írja ki, hogy ' Getriebe fehler'.. Hiba a váltónál... Kérdésem, van - e összefüggés, hogy már majdnem 200.000t ment az utolsó kuplung csere óta, vagy ez tiszta elektronika probléma??
_________________
C4 Grand Picasso. 02.03.2007. 1.6 Hdi, fekete
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2020. Január 28. Kedd, 16:26    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

c4grandpic írta:
Üdv. Van egy C4 em. Robotizált automata váltóval, 1.6 hdi motorral. A kuplung, kettős tömegűvel 145.000kmnél volt cserélve. Most van benne 339 000 km Mosoly, sokat autópályán használva még mindig jól vált, viszont már az elindulás áll érezhető a torpanások.. A legnagyobb baj viszont, hogy elkezdte az automata váltó magát hirtelen üresbe rakni akár indulásnál akár még menetközben is, ami elég veszélyes. Azt írja ki, hogy ' Getriebe fehler'.. Hiba a váltónál... Kérdésem, van - e összefüggés, hogy már majdnem 200.000t ment az utolsó kuplung csere óta, vagy ez tiszta elektronika probléma??


Amit eddig hallottam, az mind SW -es beállítás volt. Szerintem bízhatsz ebben. Mosoly
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
zsolti_szhely
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Sep 26, 2011
Hozzászólások: 111
Tartózkodási hely: Szombathely

HozzászólásElküldve: 2020. Április 21. Kedd, 9:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
Ezer éve nem voltam itt, de most újra picassot használok.
1.6 benzin.
Az autó egy furcsa, lendkerék szerű hangot hallat, ami a fordulatszámmal hangosodik. Vagy valamelyik szíj görgőjére gyanakszom, vagy esetleg generátor csapágyra. Volt hasonló tapasztalat, ami esetleg segíteni tudná a hiba keresését?
Köszi a válaszokat.
_________________
Üdv, Zsolti
(2.0Hdi)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lajos
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 24, 2007
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Kisújszállás

HozzászólásElküldve: 2020. Április 30. Csütörtök, 10:42    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

zsolti_szhely írta:
Sziasztok,
Ezer éve nem voltam itt, de most újra picassot használok.
1.6 benzin.
Az autó egy furcsa, lendkerék szerű hangot hallat, ami a fordulatszámmal hangosodik. Vagy valamelyik szíj görgőjére gyanakszom, vagy esetleg generátor csapágyra. Volt hasonló tapasztalat, ami esetleg segíteni tudná a hiba keresését?
Köszi a válaszokat.


Nekem a jobb első kerékcsapágy is csinált hasonlót.
_________________
 Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
csa3333
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jul 23, 2018
Hozzászólások: 1

HozzászólásElküldve: 2020. Augusztus 16. Vasárnap, 0:49    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv segítségeteket kérném,



adott egy 2003as HDI 90lóerős picasssó, mellyel 30000 km-t megtettem hibamentesen. néhány hete (bátyámnak kölcsönadva) autópályán leállt, 5 perc múlva újraindult és utána kb 1000 km megtett hiba nélkül.

3 nappal ezelőtt szintén autópályán kb 110-es normál temónál (nem terhelés hatására) leállt alattam, 2-3 perc múlva indult, majd ezt ma is eljátszotta a budapesti forgalomban.

Üzemanyagszűrő az első eset után cseréve, (olajjal együtt 10000-ként cserélem).



Minden esetben a P1112 hibakódot dobja ki.



Üzemanyagfolyás nem látható sehol, regulátorra vagy üzemanyagszivattyúra tippelnék elsőre.

Lexiával alapjáraton -10%és +10 % közti eltéréseket mutat, de alapvetően konstans értékek olvashatók ki. (kivéve a hibakódot tartalmazó állapotot.)



A regulátor 97.3%os nyitása (megszorulása??) miatt eshetett az üa. nyomás?

https://kepkuldes.com/image/bKBgiZ
https://kepkuldes.com/image/bKBojV

Tipp?

Esetleg olyan picassós autószerelő ajánlásának is örülnék, aki nem elkezd mindent vaktában kicserélni, majd több 100.000 Ft után rájön a tényleges hibára...
[/url]
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Glycol
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 08, 2016
Hozzászólások: 1

HozzászólásElküldve: 2021. Január 9. Szombat, 20:36    Hozzászólás témája: Helyzetjelző, tükörállító kapcsoló zárlat Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni hogy találkozott e már valaki hasonló problémával.
Észrevettem hogy nem megy a bal oldali helyzetjelzőm, sem elől, sem hátul.
Az izzók ellenőrzése után jött a biztosíték keresése. meg is lett egy 10A-os elpukkanva. Kicseréltem, kapcsolnám, PUKK. Másfél napi nyomozás végeredménye a következő: Ha lehúzom a tükör állító kapcsoló stekkerét, a helyzetjelző áramkör hibátlanul működik, a zárlat megszünik. Ha visszadugom a stekkert, kiveri a 10A-os helyzetjelző biztit, viszont a tükröket hibátlanul lehet állítani, az a kör nem zárlatos. Ha bárkinek van ezzel kapcsolatban bármi tippje, hogy mi lehet a probléma megoldása, csupa szem és fül vagyok.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Tibor8219
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 13, 2020
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2021. Január 26. Kedd, 16:58    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Segitseget szeretnek kérni. Fagyallót talaltam a vezető oldali szőnyegnél. Fűtőradiator csepegés illetve valami tömités ment tönkre? 2005 1.6 95le autóról van szó. Köszönöm a valaszokat.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2021. Január 27. Szerda, 16:35    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Tibor8219 írta:
Sziasztok. Segitseget szeretnek kérni. Fagyallót talaltam a vezető oldali szőnyegnél. Fűtőradiator csepegés illetve valami tömités ment tönkre? 2005 1.6 95le autóról van szó. Köszönöm a valaszokat.


Szerintem a fűtő radiátor végének gumi tömítése adta meg magát. Régebben velem is történt ilyen. Csak radiátor cserével tudtam orvosolni.

Üdv
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Tomee80
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Feb 19, 2021
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2021. Február 19. Péntek, 9:16    Hozzászólás témája: C4 Picasso 1.6 hdi Depollution System fault Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Kb. 1 hete vettünk egy 2010-es 9HY motorkódú C4 Picasso-t 1.6 hdi motorral. Az autó szép állapotú, megkíméltnek tűnik. De! Az első nap mindjárt produkálta a hibát. Alacsony terhelésen (2-esben kanyarodva) lefulladt, check engine világít, újraindítva az minden ugyanúgy működik (megy, ugyanúgy húz, stb.) csak a check engine lámpa maradt.
Megnézettem villamosságival, de mivel nem gyári műszere volt a 2 tárolt hibakódból csak az egyiket tudta értelmezni, az a 4 hengeer injektor hibája volt, a másikra csak "gyári hibát" írt.
Kitörölte a hibákat, másnap szintén produkálta a dolgot (szintén alacsony terhelésnél, lassú tolatásnál), ismét maradt a check engine. Na ez harmadnapra magától eltűnt, akkor 1 napig semmi, utána egy lassú (szintén 2esben kanyarodásnál, alacsony terhelésen) produkálta újból. Azóta világít, de működik az autó.
Magasabb fordulaton, tempósabb közlekedéssel nem produkálja a hibát. Van valakinek ötlete, volt hasonló hibája? Vagy az injektor/porlasztócsúcs lehet a ludas?
Jövő héten átnézetem gyári szoftverrel akkor talán több infóm lesz róla.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2021. Február 20. Szombat, 7:01    Hozzászólás témája: Re: C4 Picasso 1.6 hdi Depollution System fault Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="Tomee80"]Sziasztok!

Kb. 1 hete vettünk egy 2010-es 9HY motorkódú C4 Picasso-t 1.6 hdi motorral. Az autó szép állapotú, megkíméltnek tűnik. De! Az első nap mindjárt produkálta a hibát. Alacsony terhelésen (2-esben kanyarodva) lefulladt, check engine világít, újraindítva az minden ugyanúgy működik (megy, ugyanúgy húz, stb.) csak a check engine lámpa maradt.
Megnézettem villamosságival, de mivel nem gyári műszere volt a 2 tárolt hibakódból csak az egyiket tudta értelmezni, az a 4 hengeer injektor hibája volt, a másikra csak "gyári hibát" írt.

Szerintem adagoló\ injektor szervízbe kéne vinni. Ott is ki tuják olvasni a hibát, menet közben is. Érdemes lenne kitakaríttatni a magasnyomású szivattyú bemeneti mikro-szűrőjét egyben. Az is lehet a ludas, s az anyagilag se fáj!
?tlet
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Tomee80
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Feb 19, 2021
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2021. Február 26. Péntek, 10:40    Hozzászólás témája: Re: C4 Picasso 1.6 hdi Depollution System fault Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="bubusi"]
Tomee80 írta:
Sziasztok!

Szerintem adagoló\ injektor szervízbe kéne vinni. Ott is ki tuják olvasni a hibát, menet közben is. Érdemes lenne kitakaríttatni a magasnyomású szivattyú bemeneti mikro-szűrőjét egyben. Az is lehet a ludas, s az anyagilag se fáj!
?tlet


Szia!

Köszönöm a tippet.
Én a gázolajszűrőre gyanakodtam (nem tudom mikor volt cserélve?), de amit te mondtál valószínűbbnek tűnik. Cserélni is lehet azt a mikroszűrőt vagy csak takarítani?
Átnézettük gyári citroen műszerrel, és az injektorok teljesen rendben. Kábelezésst kimérettem azzal sincs baj. Még az olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere visszavan.
Egyébként a hiba kb. 1 hétig nem is jelentkezett, majd ma ismét (szintén egy 2-esben éles kanyarodásnál) alacsony fordulaton.
Ezeket jövő héten orvosuljuk, remélem megszünteti a hibát.
Egyébként egy kicsit erőtlennek is érzem az autót, az mitől lehet?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2021. Március 2. Kedd, 18:15    Hozzászólás témája: Re: C4 Picasso 1.6 hdi Depollution System fault Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="Tomee80"][quote="bubusi"]
Tomee80 írta:
Sziasztok!




Ezeket jövő héten orvosuljuk, remélem megszünteti a hibát.
Egyébként egy kicsit erőtlennek is érzem az autót, az mitől lehet?


Lehet tisztítani a szűrőt igen, s lehet az erőtlenség oka ez is. A gázolajszúrőt is cserélném, nekem már volt új-rossz az is. Igaz nem cserélték vissza! Szomor?
_________________
C4 Picasso II 1,6l HDI 2015
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
btabta
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Dec 10, 2017
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2021. Április 9. Péntek, 22:05    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

csa3333 írta:
Üdv segítségeteket kérném,



adott egy 2003as HDI 90lóerős picasssó, mellyel 30000 km-t megtettem hibamentesen. néhány hete (bátyámnak kölcsönadva) autópályán leállt, 5 perc múlva újraindult és utána kb 1000 km megtett hiba nélkül.

3 nappal ezelőtt szintén autópályán kb 110-es normál temónál (nem terhelés hatására) leállt alattam, 2-3 perc múlva indult, majd ezt ma is eljátszotta a budapesti forgalomban.

Üzemanyagszűrő az első eset után cseréve, (olajjal együtt 10000-ként cserélem).



Minden esetben a P1112 hibakódot dobja ki.



Üzemanyagfolyás nem látható sehol, regulátorra vagy üzemanyagszivattyúra tippelnék elsőre.

Lexiával alapjáraton -10%és +10 % közti eltéréseket mutat, de alapvetően konstans értékek olvashatók ki. (kivéve a hibakódot tartalmazó állapotot.)



A regulátor 97.3%os nyitása (megszorulása??) miatt eshetett az üa. nyomás?

https://kepkuldes.com/image/bKBgiZ
https://kepkuldes.com/image/bKBojV

Tipp?

Esetleg olyan picassós autószerelő ajánlásának is örülnék, aki nem elkezd mindent vaktában kicserélni, majd több 100.000 Ft után rájön a tényleges hibára...
[/url]


Szia,

Bocs, hogy csak most válaszolok, már iszonyú régen nem voltam itt, de látom mástól még nem jött reakció.

Remélem már nem aktuális a kérdésed, de ha igen, akkor ajánlom neked Sabján mestert 0620-5699074

Egy legenda a pasi, amit ő nem tud a Picassokról, azt kb nem is érdemes tudni... Mosoly
És nem a lehúzós fajta.

Sok sikert!
A
_________________
Két Picasso között épp egy offos Xsara 1.6 benzin...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
rota69
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Mar 16, 2011
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: Pécs

HozzászólásElküldve: 2021. Április 11. Vasárnap, 17:52    Hozzászólás témája: kijelző háttér világítás Hozzászólás az előzmény idézésével

Kiégtek égők a közép-kijelző háttér-világításában.
Hogyan kell kicserélni? Fényképes segítség jól jönne!
_________________
Picasso 1,6i Exclusive LPG/benzin 2005 június
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
btabta
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Dec 10, 2017
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2021. Április 11. Vasárnap, 22:36    Hozzászólás témája: Re: kijelző háttér világítás Hozzászólás az előzmény idézésével

rota69 írta:
Kiégtek égők a közép-kijelző háttér-világításában.
Hogyan kell kicserélni? Fényképes segítség jól jönne!


Nem biztos, hogy pontosan értem a kérdést, de remélem ez segít: https://www.youtube.com/watch?v=qYhtl0n57JU&list=RDQM0SIqx8bQ89w&index=2

Ha nem ez a probléma, akkor javaslom, hogy nézz körül a youtube-on, tenger sok szerelős videó van fenn, mindenféle nációtól. A szöveg többnyire mellőzhető is, ha látod amit csinálnak Mosoly

A
_________________
Két Picasso között épp egy offos Xsara 1.6 benzin...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 33, 34, 35
35 / 35 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
phpBB port v2.0.7 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.7 standalone was developed and tested by:
ChatServ, mikem,
and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.0.7 by Nuke Cops © 2004 http://www.nukecops.com




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 0.27 másodperc