Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

0

 · Tegnapi

0

 · Összes tag

5517


Utolsó 5 Tagunk
 01:Jun 07, 2021adolfusz
 02:May 29, 2021vondra
 03:Jun 04, 2021gabenesz
 04:May 19, 2021voodoo
 05:May 27, 2021probiotikum

Látogatók

 Vendégek (100%)

5

 01: 35.171.146.XXX  02: 31.46.206.XXX  03: 66.249.64.XX  04: 216.244.66.XXX  05: 66.249.64.XX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

5


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

18747

 · Tegnap

25648

 · Összesen ·
81652454

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

631

 · Naponta

13,953

 · Havonta

425,273

 · Évente

5,103,278


Szerver idő
 · idő

23:17:17

 · Dátum

13/06/21

 · Időzóna

GMT + 2


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

Citroen Picasso Fórum :: Téma megtekintése - A Surányihifi-ről...:-((
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   CsoportokCsoportok   ProfilProfil   BelépésBelépés 

A Surányihifi-ről...:-((

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Autóhifi
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
mogorf
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 27, 2007
Hozzászólások: 42

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 24. Hétfő, 23:53    Hozzászólás témája: A Surányihifi-ről...:-(( Hozzászólás az előzmény idézésével

Helló Mindenkinek!

Forrás: www.suranyihifi.hu …Autohifi építés top 10 hibájából merítve…

Na, szóval,....ez már egy picit túl megy minden "porhintésen",...tiltakozom az ilyen szakmai non-sense leírások ellen, amivel csak az "egyszerű" népeket próbálják meg vásárlásra bírni, ugyanakkor minden szakmai alapot nélkülöznek a "befolyásoló" un. „marketing”-es tényezők. (Megjegyzéseim közbe iktatva!)

Íme a dörgedelmeim a Surányinál megjelentekhez:

Hangszórókábel:

Mivel a hangszórókábelen már az erősített jel megy a hangszóróhoz, így itt is fontos, hogy ez a jel ne vesszen el, ne torzuljon.

Én: Itt nem Európa-Amerika közötti tengeralatti kábel hosszról van szó, hanem az utasfülkében lévő meglehetősen csekélyke távolságról. Eme nyúlfarknyi szakaszon a jel a hangfrekvenciás tartományban nem tud "elveszni", ilyen rövid szakaszon a kábel nem tud ennyit csillapítani. A torzulás említése szakmai eltévelyedés, kábel nem torzít. Torzításhoz aktív elem kell (tranzisztor az erősítőben, stb.), a kábel csak passzív elem.

Kiemelten fontos itt a minőség. Bár fontos a kábel átmérője is, de itt nagy figyelmet fordíts a minőségre. Ha a hangszóróidat erősítő hajtja,...

Én: Van olyan közöttünk, akinek a hangszóróit nem erősítő hajtja? Mi más hajthatja még, szélturbina? S?r? vagy nagyon szomor?

...egy ideális átmérő a 1,5-2,5mm2 környékén keresendő. Ha a hangszóródat az autórádió hajtja,...

Én: az autórádió is erősítővel végződik.

... akkor a 1,5 mm2 kábel bőven elegendő, de még egyszer kiemelném, hogy a kábel minősége legalább annyira fontos, mint az átmérője.

Én: a leírásból sohasem tudjuk meg mit jelent a kábel minősége!!! Szomor?


Nagyon fontos, hogy hangszórókábelt - mást sem, de hangszórókábelt különösen nem szabad toldani. Sem csatlakozóval, sem forrasztással!


Én: nem igaz, maga az erősítő is és a hangszóró is csatlakozóval van "csatlakoztatva" a kábel mindkét végéhez! Porhintés a javából, no de OK, erről ennyit! Ha rövid lenne a kábeled, nyugodtan toldd meg, a jel nem fog elveszni és nem is fog torzulni a toldási pontoknál!

A normálisabb hangszórókábeleket valahol 150-400 Ft/m ár környékén keresd. A jobb minőségű hangszórókábelek már irányított kábelek. Ez azt jelenti, hogy nem mindegy, melyik irányba halad rajta a jel. A legtöbb esetben az irányt nyíllal jelölik, ha ez nincs, akkor a kábelre írt szöveg irányát figyeld. Amerre olvasod a szöveget, abba az irányba menjen a jel is.

Én: eddig számomra ez a legfelháborítóbb félrevezetése az egyszerű lelkeknek. Gondold meg, ...még, hogy irányított kábelek,...Ó Istenem!,...a hangfrekvenciás jel váltóáramú, ez a példa kedvéért azt jelenti, hogy egy 1 kHz-es szinusz jel másodpercenként 1000-szer vált irányt,...ugyanazon a kábelen!!! Nincs olyan, hogy irányított kábel!!!

Régen erre azt mondtam, hogy mekkora marhaság ez, hiszen a kábel ellenállása ugyanakkora mindkét irányba.

Én: az ellenállás persze, hogy ugyanakkora mindkét irányban, de a fenti váltóáramú viselkedését a kábelnek ez nem befolyásolja! Újabb hangzatos félrevezetés!

A magyarázatot pontosan nem ismerem, ...

Én: Surányikám, kifogytál a szakmailag megalapozott magyarázatból?

...a felszínes és várhatóan hiányos magyarázatnak meg nincs értelme,...

Én: most egyetértünk!


...de egy komolyabb rendszernél egyértelműen hallható a minőségbeli változás, ha csak annyit csinálunk, hogy a kábelt megfordítjuk.


Én: sőt, hártamementben is van már aki hallja a különbséget!!! Ablaktörlő bekapcsolását hátul viszont nem ajánlom, …tudod,…”Singing in the rain”, …sokkal szebben hangzik!!! Laza

Természetesen ezen túl a fázishelyes bekötésre is nagyon ügyelni kell. . . . Illetve. . . Na ezt egy kicsit kifejtem. Tehát a fázishelyes bekötés alatt az ember alapban azt érti, hogy pozitív a pozitívra, negatív, a negatívra.


Én: itt kéne megállni! Eddig OK!

Ez az autóhifiben nem feltétlenül igaz. Nagyon sok esetben hangminőségbeli javulást illetve jobb színpadalkotást eredményezhet, ha valamelyik fázist megfordítod.

Én: ?????????????????????? Most kérek egy sört, de gyorsan!!

Ennél sokkal drasztikusabb változást eredményezhet, ha a szubhoz menő kábel polaritását megfordítod. Példának okáért, ha úgy hallod, hogy a szub késik, illetve teljesen „önálló életet él" a csomagtartóban, akkor próbáld ki, hogy megfordítod a polaritást, várhatóan sokkal jobban fog szólni.

Én: szóval Surányiék rosszul kötötték be, mi?, ...és nem tesztelték?, ...remélem garanciában helyrehozzák!!!

Hát ennyi!!!

Javaslom fenntartással és kellő szakmai kritikával olvasni a ránk zúduló tömérdek információ halmazt, melyeket, noha marketing guruk szerkesztenek, technikailag nem mindig helytállóak!

Beszéljük meg! Hogyan látjátok?
_________________
Üdv, Feri

2006 1.6 16V Tiziano vörös
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Sjanka
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Oct 22, 2006
Hozzászólások: 236
Tartózkodási hely: Debrecen

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 7:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Az irodaépületben kb 152-en dolgozunk, de már a lányok is ingatják a fejüket.
_________________
Citroën Picasso 1.8i 16V SX PLUS, Pasztell zöld metál (Vert Galant)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
tomcat33
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Nov 12, 2006
Hozzászólások: 5071
Tartózkodási hely: Budapest XIV.

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 8:39    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Volt egy Surányi aki nagyon okos volt minden autós témában Nevet? Nem rokonok véletlenül K?rd Az pl. kitalálta , hogy hegymenetben a Rolls-Royce kipuffogója felforralja a fékfolyadékát Felki?lt Felki?lt Meg javított meg úgy karburátoros autót , hogy a benzin egy szvacsra csepegett és működött! Legalábbis szerinte. Ja és neki sikerült úgy összerakni a váltót , hogy egy sebessége volt előre és 5!!! hátra. Sőt!!! Még közlekedett is vele 60-nal tolatva!! Nevet? Nevet? Nevet?
_________________
"Sápadtarcú" szaharaezüst 2003/07 1,8 Picasso üvegtetős Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
rozi1950
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 25, 2007
Hozzászólások: 1633
Tartózkodási hely: Diósd

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 8:57    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Egyetértek veled:!:
A hangszóró vezetékről: Valóban jobb ha minőségi pl. aranyból van akkor vékonyab is megfelel Felki?lt Nevet?
Valamikor, a talán igazi szaklap a Hifi Magazin, is foglalkozott a hszóró vezetékkel.
Haloványan emlékszem, mintha a hosszával kapcsolatosan a hullámellenálást, mint lényegest említették. Nyilván nem 1,5 - 2 m, hanem több 10 vagy száz méter esetén lehet ez fontos, és valóban okozhat valamiféle problémát.
Ezt nem tegnap olvastam, úgyhogy elnézést ha nem igazán szakszerű.

A HIFI - ről még annyit, a digitális, félvezetős technika, a CD nem igazán hifi.
A régi csöves erősítők, megfelelő kimenőtrafóval, ..." bakelit " lemezt egyszer meghalgatni egy tökéletesen kiegyensújozott dinamikus lemezjátszón és egyidőben HIFI magnóra felvenni, az igen, HIFI volt Felki?lt
_________________
rozi C4 pic 1,6 HD 110 / 2012
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 11:36    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem akarok a nagyok vitájába beleszólni, de nem vagyok meggyőzve.

Tessék megmondani nekem, hogy miért jelölik a hangszórón a "+" és a "-" csatlakozót, ha váltóáramot küldünk rá? (ezt egyébként nem hiszem el!) A fali csatlakozón nincs jelölés. Vajon miért nincs?

A hangszórónál a pozitív-negatív csatit, ha nem látszik a jelölés, akkor egy 1,5 V-os elemmel szoktuk megállapítani. Előre, vagy hátra mozdul a membrán. Ez ősrégi eljárás, ne is vitassátok.

Ha másodpercenként 50-szer változik az elektronok áramlásának az iránya, akkor vajon mit csinál a hangszóró membrán? Tehetetlenségénél fogva a mély meg sem mozdul, nemde? Se az is lehet, hogy elfüstöl.

Autóban váltóáramu generátor van, de a belőle kijövő feszültség már egyenirányító diódákon átjövő egyenáram. Csak megkérdezem, látott már valaki váltóáramú akkumulátort? Mutasson nekem is!
Az autórádiót is ez táplálja. Vagy a tiéd, Feri működik akkor is, ha fordítva kötöd be? Az erősítőből kijövő csatlakozó is jelölt, poz és neg. Vajon miért? Mert váltóáram jön ki rajta?
Gyerekek! Itt valami nagyon nincs rendben. Javaslom, nézzünk utána ennek a témának alaposabban! Én ezt fogom tenni, mert eddig csak a logika meg a józan paraszti ész beszélt belőlem.
Más a helyzet, ha valaki villamos mérnök.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jozsi55
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 30, 2007
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: SZABOLCS

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 16:44    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Való igaz a generátor váltóáramot temel majd diódahíddal egyenirányitják.Ez az egyenáram tölti az akumlátort és táplálja a töbi elektromos fogyasztót is.
Szóval az autórádió egyenáramrol müködik és ezt alakitja át hangfrekvenciás VÁLTÓÁRAMÁ!!!!!

Ha egy hangszórót használsz a +,- jelölések nem számitanak bárhogy kötöd rá a két vezetéket nem érzel változást.
Kető vagy töb hangszóró esetén viszont fontos a rádió +-ja a hangszóró +- fázishelyesen legyen kötve!!!
A lényeg ha pl. a membránoknak előre kel mozdulnia akor minden hangszóró egyszerre tegye igy az autóban megfelelő légnyomás keletkezik főleg a mély hangok számára és jól halhatók.
Ha nem fázishelyes a bekötés akor egyik membrán előre míg a másik hátra mozdul, így az egyik légnyomást,míg a másik vákunot hoz létre a levegő a legrövideb úton igyekszik kiegyenliteni a nyomás külömbséget ezért elhalkulnak a mélyhangok és fura "bádog térhangzás" lesz az autóban.

Remélem érthető amit leírtam????
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 17:39    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

jozsi55 írta:
Való igaz a generátor váltóáramot temel majd diódahíddal egyenirányitják.Ez az egyenáram tölti az akumlátort és táplálja a töbi elektromos fogyasztót is.
Szóval az autórádió egyenáramrol müködik és ezt alakitja át hangfrekvenciás VÁLTÓÁRAMÁ!!!!!

Ha egy hangszórót használsz a +,- jelölések nem számitanak bárhogy kötöd rá a két vezetéket nem érzel változást.
Kető vagy töb hangszóró esetén viszont fontos a rádió +-ja a hangszóró +- fázishelyesen legyen kötve!!!
A lényeg ha pl. a membránoknak előre kel mozdulnia akor minden hangszóró egyszerre tegye igy az autóban megfelelő légnyomás keletkezik főleg a mély hangok számára és jól halhatók.
Ha nem fázishelyes a bekötés akor egyik membrán előre míg a másik hátra mozdul, így az egyik légnyomást,míg a másik vákunot hoz létre a levegő a legrövideb úton igyekszik kiegyenliteni a nyomás külömbséget ezért elhalkulnak a mélyhangok és fura "bádog térhangzás" lesz az autóban.

Remélem érthető amit leírtam????

Ez abszolut érthető! Most utánanézek a hangfrekvenciás váltóáramnak. Estleg elmondhatnád ennek jellemzőit is!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 18:00    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ezt most találtam egy másik fórumon: "a hangszórókimenetnek nincs pozítívja, mert ott váltóáram van te észlény, a csatlakozókon azért van piros-fekete hogy a közöspontot (feketét-gnd-t) megjelölje Nagyon boldog"
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 18:37    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Még ezt is találtam:
(5) A kis frekvenciájú tartomány egyebek között magában foglalja az ipari (háztartási) váltóáramok frekvenciáját (nálunk 50 Hz), valamint a hangfrekvenciás tartományt (20 Hz - 20 kHz). Vigyázat: itt a "hangfrekvenciás" kifejezés csak a frekvencia nagyságára utal és nem a hullám jellegére, a hang ugyanis nem elektromágneses hullám.

Lassan otthonleszünk a témában.

Feri! Mégis te vagy az ÁSZ!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jozsi55
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 30, 2007
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: SZABOLCS

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 18:58    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Ez abszolut érthető! Most utánanézek a hangfrekvenciás váltóáramnak. Estleg elmondhatnád ennek jellemzőit is!
A hangfrekveciás váltóáram 20Hz-20KHz közöt és 0-tól +50V -50V voltig változhat erősitőtől fügően.

Régebi rádióknál (4-6W) kondenzátor kicsatolásu végfokok voltak.Ezeknél valóban a fekete vezetéket a gk. testjére kellet ahankszóró -ával együt a +meg a rádióhoz és OK minden.

Ma nagyobb teljesitményü rádióknál (40-50W) ellenütemü végfokokat használnak.A KÉT HANGSZÓRÓ KIVEZETÉSE NEM TESTELHETŐ!!!!!

Az autós végerősitőknél kapcsoló üzemü tápegységgel a 12V ból +50V -50V körüli feszültséget álitanak elő így több 100W-os erősitök is épithetők.
Ezek még hidalhatók is igy 100V körüli feszkók is mehetnek a hangszőrőkra csúcs hangerőnél!!!

Megrázó élmény megfogni ilyenkor a hangszóró kivezetéseit!!!!!!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jozsi55
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 30, 2007
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: SZABOLCS

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 19:26    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

fenyo1 írta:
Még ezt is találtam:
(5) A kis frekvenciájú tartomány egyebek között magában foglalja az ipari (háztartási) váltóáramok frekvenciáját (nálunk 50 Hz), valamint a hangfrekvenciás tartományt (20 Hz - 20 kHz). Vigyázat: itt a "hangfrekvenciás" kifejezés csak a frekvencia nagyságára utal és nem a hullám jellegére, a hang ugyanis nem elektromágneses hullám.

Lassan otthonleszünk a témában.

Feri! Mégis te vagy az ÁSZ!


A hanfrekvenciás váltóáram mozgatja a hangszóró membránját előre-hátra , a membrán rezgése nyomáshullámokat kelt a levegőben (EZ A HANGHULLÁM) ez hullám jellegénél fogva térben terjed a levegőben és a fülünk dobhártyája ujra elektromos ingerré alakitja agyunk számára.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lajos
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 24, 2007
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Kisújszállás

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 20:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Srácok, amiket itt most olvasok, szájtátva hallgattam volna 25 évvel ezelőtt, amikor diszkóztam és hi-fi-vel foglalkoztam. Most meg csak bólogatni tudok.
Csak így tovább! Forg? szemek
_________________
 Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
fenyo1
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 21, 2007
Hozzászólások: 1411

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 25. Kedd, 20:49    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

jozsi55 írta:
fenyo1 írta:
Még ezt is találtam:
(5) A kis frekvenciájú tartomány egyebek között magában foglalja az ipari (háztartási) váltóáramok frekvenciáját (nálunk 50 Hz), valamint a hangfrekvenciás tartományt (20 Hz - 20 kHz). Vigyázat: itt a "hangfrekvenciás" kifejezés csak a frekvencia nagyságára utal és nem a hullám jellegére, a hang ugyanis nem elektromágneses hullám.

Lassan otthonleszünk a témában.

Feri! Mégis te vagy az ÁSZ!


A hanfrekvenciás váltóáram mozgatja a hangszóró membránját előre-hátra , a membrán rezgése nyomáshullámokat kelt a levegőben (EZ A HANGHULLÁM) ez hullám jellegénél fogva térben terjed a levegőben és a fülünk dobhártyája ujra elektromos ingerré alakitja agyunk számára.


Na, ebben a témában már otthon vagyok. Biológus a polgári végzettségem.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
mogorf
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 27, 2007
Hozzászólások: 42

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 26. Szerda, 18:44    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

rozi1950 írta:
Egyetértek veled:!:
Valamikor, a talán igazi szaklap a Hifi Magazin, is foglalkozott a hszóró vezetékkel...
... Haloványan emlékszem, mintha a hosszával kapcsolatosan a hullámellenálást, mint lényegest említették. Nyilván nem 1,5 - 2 m, hanem több 10 vagy száz méter esetén lehet ez fontos, és valóban okozhat valamiféle problémát.
Ezt nem tegnap olvastam, úgyhogy elnézést ha nem igazán szakszerű...

Kösz az egyetértést! Mosoly

A HiFi Magazint én is olvastam valamikor, emlékszem a "szeánszokra", ahol a kábel irány dilemma után rögtön áttértek az "egyeres-többeres", valamint a "többeres-sodrott" kábekek probláma körére, majd mikor ez sem volt elég, csavartak még egyet a "tökükön" és kiderítették, hogy a sodrási irány sem mindegy, jobbos vagy balos. Még nem tudták a magyarázatát, de már éreztek valamit. No, én ekkor hagytam abba a HiFi Magazin olvasását!!! Mosoly
_________________
Üdv, Feri

2006 1.6 16V Tiziano vörös
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jozsi55
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 30, 2007
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: SZABOLCS

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 26. Szerda, 19:07    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

mogorf írta:
A HiFi Magazint én is olvastam valamikor, emlékszem a "szeánszokra", ahol a kábel irány dilemma után rögtön áttértek az "egyeres-többeres", valamint a "többeres-sodrott" kábekek probláma körére, majd mikor ez sem volt elég, csavartak még egyet a "tökükön" és kiderítették, hogy a sodrási irány sem mindegy, jobbos vagy balos. Még nem tudták a magyarázatát, de már éreztek valamit. No, én ekkor hagytam abba a HiFi Magazin olvasását!!! Mosoly

ÓÓÓÓRIÁSI !!! rég nevettem ilyen jót!
Még jó hogy anno sajnáltam ere a lapra a pénzt,de most látom milyen jól tettem!!!!
Én is tele vagyok az olyan HIFI rajongók mende-mondáival amit ők "hallanak" de már semilyen müszerrel mérni nem tudnak.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Lajos
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 24, 2007
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Kisújszállás

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 27. Csütörtök, 8:27    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A Hi-fi magazint én csak használt példányokból ismertem (mert drága volt), de szerettem. A vágyaim voltak benne. Ne bántsátok! Egy világ omlik össze bennem.
_________________
 Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Nagycitrom
Moderátor
Moderátor


Csatlakozott: Oct 21, 2006
Hozzászólások: 3971
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár és Szombathely

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 27. Csütörtök, 9:05    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Mindenkinek van egy ingerküszöbe a HiFivel kapcsolatban a Sokol rádiótól (mai megfelelője a mobiltelefon saját hangszórója) a többeresjobrólsodrottvízszintesrebeállított kábelig. Én is szeretem, ha egy zene normálisan szól és én is alkalomszerűen olvasgattam a HiFi Magazint, de amikor 4 oldalon keresztül elemezték a 2db 300e Ft árkategóriás CD lejátszónál, hogy a fúvósok pozícionálása melyiknél jobb és melyiknél dominál jobban a vezető hegedűs játéka, ott én is már sikító frászt kaptam.
_________________
mert vitorlázni jó Nagyon boldog
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
rozi1950
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 25, 2007
Hozzászólások: 1633
Tartózkodási hely: Diósd

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 27. Csütörtök, 9:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

jozsi55 írta:
fenyo1 írta:
Ez abszolut érthető! Most utánanézek a hangfrekvenciás váltóáramnak. Estleg elmondhatnád ennek jellemzőit is!
A hangfrekveciás váltóáram 20Hz-20KHz közöt és 0-tól +50V -50V voltig változhat erősitőtől fügően.

Régebi rádióknál (4-6W) kondenzátor kicsatolásu végfokok voltak.Ezeknél valóban a fekete vezetéket a gk. testjére kellet ahankszóró -ával együt a +meg a rádióhoz és OK minden.

Ma nagyobb teljesitményü rádióknál (40-50W) ellenütemü végfokokat használnak.A KÉT HANGSZÓRÓ KIVEZETÉSE NEM TESTELHETŐ!!!!!

Az autós végerősitőknél kapcsoló üzemü tápegységgel a 12V ból +50V -50V körüli feszültséget álitanak elő így több 100W-os erősitök is épithetők.
Ezek még hidalhatók is igy 100V körüli feszkók is mehetnek a hangszőrőkra csúcs hangerőnél!!!

Megrázó élmény megfogni ilyenkor a hangszóró kivezetéseit!!!!!!

Bocsi Felki?lt
Az igazi régi rádiók, Valamint a mai igazi HIFI erősítők csővekkel működtek, működnek, amiknek alapban nincs intermodulációs torzitásuk.
Ez valami olyan amitől, amiáltal igen szépen, kellemesen szólnak és a halgatásuk nem fárasztó. A félvezető technikában a legproblémásabb ezt csökkenteni.
Ami még a lényeg a kimenet transzformátoros Felki?lt ?tlet. A végerősítő cső, csövek és a hangszóró között van a transzformátor amin CSAK váltakozó áram tud "átmenni", esetleg szaggatott egyen is, de az közel ua mint a váltakozó.
_________________
rozi C4 pic 1,6 HD 110 / 2012
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
jozsi55
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 30, 2007
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: SZABOLCS

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 27. Csütörtök, 16:48    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Én már nagyon kíváncsi vagyok mikor jelennek meg az igazi HIFI rajongok örömére bakelit lemezt játszó ,szépenvilágitó rádiócsövekel diszitet,autós rádióerősitők?????
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Sompetike
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Oct 21, 2006
Hozzászólások: 3574
Tartózkodási hely: HEVES megye.Felsötárkány

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 27. Csütörtök, 17:09    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

jozsi55 írta:
Én már nagyon kíváncsi vagyok mikor jelennek meg az igazi HIFI rajongok örömére bakelit lemezt játszó ,szépenvilágitó rádiócsövekel diszitet,autós rádióerősitők?????


sztem,soha
mert nagyon szük réteg használná ki.most mindeki ipod örületben van.a jaguár beismerte az egyik autos müsorába,hogy a kabrio kocsiba a legnagyobb jelentöségü ujitás az ipod csatlakozo kiépitése a gyári hangrendszerhez....
_________________
 Rodinszürke Picasso Hdi Exclusive
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése MSN Messenger
rozi1950
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 25, 2007
Hozzászólások: 1633
Tartózkodási hely: Diósd

HozzászólásElküldve: 2007. Szeptember 29. Szombat, 10:45    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

jozsi55 írta:
Én már nagyon kíváncsi vagyok mikor jelennek meg az igazi HIFI rajongok örömére bakelit lemezt játszó ,szépenvilágitó rádiócsövekel diszitet,autós rádióerősitők?????

Nem lenne lehetetlen.
Voltak hordozható, elektroncsövekkel működő táskarádiók, autórádiók is.
Egy ilyen csöves táskarádióm nekem is van Felki?lt
110 voltos anódteleppel és 1,5 voltos, a csövek fútését szolgáló teleppel műkszött, vagy talán még műkszene.
_________________
rozi C4 pic 1,6 HD 110 / 2012
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Lajos
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Feb 24, 2007
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Kisújszállás

HozzászólásElküldve: 2007. Október 2. Kedd, 14:55    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy jó, csöves végfokkal pedig fűteni is lehetne a kocsiba, meg rántottát sütni, teát főzni menet közben.

Volt csöves és tranyós Wermona erősítőm is. Én hülye eladtam az ócskább konstrukciót az újabbért. Kár volt, hamar rájöttem.
_________________
 Valamikori volt rodin szürke, rövid antennával, 1.6 benzines, 2007 Tendance+Lifeplus, megtéve 185000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
rozi1950
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 25, 2007
Hozzászólások: 1633
Tartózkodási hely: Diósd

HozzászólásElküldve: 2007. Október 4. Csütörtök, 10:07    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Lajos írta:
Egy jó, csöves végfokkal pedig fűteni is lehetne a kocsiba, meg rántottát sütni, teát főzni menet közben.

Volt csöves és tranyós Wermona erősítőm is. Én hülye eladtam az ócskább konstrukciót az újabbért. Kár volt, hamar rájöttem.

Késő bánat S?r? vagy nagyon szomor?
_________________
rozi C4 pic 1,6 HD 110 / 2012
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
sziszi60
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 13, 2008
Hozzászólások: 67
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

HozzászólásElküldve: 2013. Február 20. Szerda, 6:53    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

hali

cserélt már közöttetek valaki hangszorón gumi vagy / hab vagy szivacs nem tudom minek hívják / karikát?Milyen ragasztóval lehetazt felragasztani ami nem eszi me ?A somogyinál a srác a syloplasztra azt mondta nem jó valami vizesbázisu ragasztót szavazott meg. szerintetek az a fehér ragasztó amit minden bevásásrlo központba lehet kapni az jó?
_________________
Citroen Picasso 1.6 HDI /2008 június /
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2276

HozzászólásElküldve: 2013. Február 20. Szerda, 9:26    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

sziszi60 írta:
hali

cserélt már közöttetek valaki hangszorón gumi vagy / hab vagy szivacs nem tudom minek hívják / karikát?Milyen ragasztóval lehetazt felragasztani ami nem eszi me ?A somogyinál a srác a syloplasztra azt mondta nem jó valami vizesbázisu ragasztót szavazott meg. szerintetek az a fehér ragasztó amit minden bevásásrlo központba lehet kapni az jó?

Hangszóró javító ember pontosabbat tud nálunk Kacsint?
_________________
XP 1,6 16V 2008 chip > Megane 3 Grandtour 2014     C3 1.4i
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Autóhifi Időzóna: (GMT +1 óra)
1 / 1 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
phpBB port v2.0.7 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.7 standalone was developed and tested by:
ChatServ, mikem,
and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.0.7 by Nuke Cops © 2004 http://www.nukecops.com




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 1.08 másodperc