Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

0

 · Tegnapi

0

 · Összes tag

5512


Utolsó 5 Tagunk
 01:May 16, 2021Bombi21
 02:May 08, 2021onedamme
 03:May 07, 2021Beni
 04:May 06, 2021Mukiapu
 05:May 04, 2021majidsadiq

Látogatók

 Vendégek (100%)

12

 01: 157.90.181.XXX  02: 207.180.226.XXX  03: 34.237.52.XX  04: 66.249.66.XXX  05: 66.249.66.XXX  06: 185.244.216.XX  07: 192.99.36.XXX  08: 192.99.5.XX  09: 66.249.66.XXX  10: 17.121.115.XXX  11: 185.50.250.XXX  12: 66.249.66.XXX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

12


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

5203

 · Tegnap

29212

 · Összesen ·
81216149

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

630

 · Naponta

13,878

 · Havonta

423,001

 · Évente

5,076,009


Szerver idő
 · idő

02:05:28

 · Dátum

19/05/21

 · Időzóna

GMT + 2


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

 Megint a franciák jártak jól

Információk a Citroen udvarábólHova kopogtathatott volna be a Peugeot és a Citroën egy szabadidő-autóért? Az európai konkurensek szépen elhajtották volna őket, nem esztek ti a Kugából, az Antarából, a Tiguanból meg a többiből. Egészen Japánig utaztak egy megfelelő donorért.




Irány Távol-Kelet

A francia menedzserek ügyesen felmérték a várható lepattintást, így inkább Japánba váltottak repülőjegyet. A Távol-Keleten hamar egymás tenyerébe csapott a PSA Peugeot Citroën és a Mitsubishi vezetősége. A bolt a következő: a japán fél a galloknak is gyártja az Outlandert kicsit más orral és farral, a franciák meg tejelnek nekik. Így is olcsóbb, mint önállóan kihozni egy szabadidő-autót.

Visszafelé az Air France első osztályán szépen fogyott a csigás békacomb, hörpölték a pezsgőt meg a pastist, talán még a stewardess-szel is összejött egy kis flört, szóval minden biztatóan alakult.

Levették a Lexus RX lámpáját

Nálunk mucsubicsi ótlander

Hozzánk fordított sorrendben jutottak el a hármas ikrek. Az itthon még nem is forgalmazott Peugeot 4007-est vezettük elsőként, aztán az Alföldön a C-Crossert, majd a donor is befutott.

A név tág teret enged a szociokulturális háttér által meghatározott kiejtési sajátosságoknak. A Mitsubishi több verzióban rögzült. A Garai téri piacon jó eséllyel mucsubicsi vagy micsubicsi hangzik el a kolbászszaftba tunkolóktól. A képzettebbek a micubisihez ragaszkodnak.

A modellnévre magyar szájból az ótlander tűnt a legautentikusabbnak, benne a vázas Csepel kerékpárok és a háztáji gazdaságok hangulatával. A külföldre szakadt hazánkfia ajkát egy menő áutlendö hagyja el, de aki pickupolja a childreneket, attól nem lepődünk meg ezen. A régi vágású németesek megmaradnak az autlander mellett.

Semmi különös, de takaros a design

Megtehetném, de mégsem

Én is aláírom, hogy egy SUV a kihasználatlan lehetőségek tárháza, de az Outlander mégis vonzó. Az ember beleül, és fogva van. A nőket elkapja benne a biztonságérzet, élvezik a magas ülést, a jó kilátást, nekem meg a sokoldalúsága tetszik.

Elöl még semmi különösebb truváj nincs, kényelmesek az ülések, jó sok hely van rámolni, de ettől nem lábad könnybe a szemünk. A hátsó üléssorokban viszont van ötlet bőven. A középső sor a támlaállításon kívül hosszában is mozgatható, lehajtása pedig egy kézzel is megy, mert különböző rugók besegítenek az előredöntésbe.

Gyárilag intelligens

Leghátra könnyű bejutni, de felnőtt szemmel a harmadik ülés értékelhetetlen. A nyuszifülszerű fejtámlák jól mutatják a dolog komolyságát, kizárólag gyermekeknek alkalmas, ők viszont szeretni fogják. Az apró lócák varázsütésre előugranak a padlóból és a visszasüllyesztésük is nagyon gördülékenyen megy.

Ez a lábhely ugye nem komoly?

A csomagtérajtó két részből áll. A lehajtható küszöbre csücsülve kényelmesen átvehető a síbakancs, de jól jön a mindent elnyelő csomagtér telerámolásakor is, a cumót a műanyag síneken könnyebben kihúzhatjuk és betolhatjuk.

Egy rendes dízel

Az eddig kéttagú motorkínálatból egydarabos lett, de oda se neki. A két értelmetlen benzinest sosem késő egy rendes dízelre cserélni. A Mitsubishinek ehhez kellett egy generációváltás, de ők tudják.

Az új motorral az Outlander-eladások az eddigi bázishoz viszonyítva valószínűleg az égbe törnek a grafikonon. A Volkswagentől vett motort sikerült úgy áthangolni, hogy kicsit jobb lett az eredetinél. A hangja maradt csúnya és erős, járása sem szép, de vagy a nyomatékgörbével tettek csodát, vagy a váltóáttételezést találták el. Az utóbbi a valószínűbb, a rövid fokozatok jól követik egymást, a gyorsulás hatodikban sem hal el.

8,8 literből kijöttünk városban

Nem terepre való

A TDI ezúttal 1400 körüli fordulattól használható, nem lefulladós és megmaradt bikás ereje közepes fordulatszámokon. A PSA később megjelenő 2,2 literes dízelje biztosan kifinomultabb és erősebb is lesz, de amit a PD TDI motor az 1,8 tonnás autóban nyújt, az is bőven elegendő. Az Outlander nagy csörtető, városban és hosszabb utakon is gyors, míg budapesti fogyasztása 8,8 literből megállt.

Egy forgókapcsolóval a stabil fronthajtás és az elöl 50, hátul 50 elosztású négykerék-hajtás mellett választhatunk egy középső megoldást, amikor az autó dönti el, kell-e hajtani a hátsó kerekeket. Ekkor a nyomaték maximum 30 százalékát engedi hátra egy lamellás kuplung. Aki félreértené a 4x4-es hajtást, azt a Mitsubishi lebeszéli a terepezésről, az Outlandert nem arra találták ki, amire a Pajerót.

Nemcsak villatulajoknak fér bele

Csak ennyi?

Aszfalton a 18 colos felnikkel borzasztó a rugózási kényelem. Alig tompulnak az ütések a peres gumikban, csúnya zökkenők közepette jutottunk túl minden villamossínen és vasúti átjárón. A japán gép elfogadhatóan kanyarodik a maga családi módján, véletlenül sem egy X3, de nem is kerül annyiba.

7,5 és 8,9 millió forint közötti áráért az Outlander nagyon sokat ad. A négykerék-hajtás kiment a szorult helyzetekből, a gyerekek barátai is velünk jöhetnek rövidebb utakon, öt személlyel óriási a csomagtere, jól megy, takarékos, mi kell még? A franciák ügyesen kisakkozták, kivel érdemes összeállni.


Műszaki adatok - Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D Instyle
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Furat x löket (mm) 81,0 X 95,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 310/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,8
Végsebesség (km/h) 187
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,9
Vegyes (l/100 km) 6,9
CO2 kibocsátás (g/km) 183
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4640/1800/1720
Tengelytáv (mm) 2670
Csomagtér (liter) 220-1691
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1690/670
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 225/55 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 890 000
Konkurensek (forint) BMW X3 2,0d, 10 730 000
Citroën C-Crosser 2,2 HDI Eclusive, 9 790 000
Opel Antara Cosmo 2,0 CDTI, 9 325 000
Toyota RAV4 2,2 D-4D Sol Plus, 9 120 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ESP (ASTC), első, oldalsó és függönylégzsák, xenon-fényszóró, automatikus légkondicionáló, részecskeszűrő (DPF), padlóba hajtható 6-7. ülések, audiorendszer: 8 hangszórós CD-s rádió MP3-lejátszással, CD-tárral, mélynyomóval, Bluetooth-kihangosító, bőr üléskárpit, ülésfűtés elöl, motoros ablakemelők elöl-hátul, elektromosan állítható vezetőülés, kulcsnélküli nyitásrendszer, motoros napfénytető, sebességtartó automatika, 18 collos könnyűfém keréktárcsa, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, ködfényszóró, osztottan nyitható csomagtérajtó
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ezúttal a legjobb szabadidő-autók egyike a legolcsóbbak egyike is, ami ritka és örömteli felállás.
Pontszám (max. 10) 8,25 pont

Forrás




 
     Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Információk a Citroen udvarából
· Írta: Max_admin


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Információk a Citroen udvarából:
Citroen C3 Picasso 1,4 Collection teszt


     Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


     Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat


Ehez a cikkhez nem lehet megjegyzést küldeni




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 0.20 másodperc