Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

0

 · Tegnapi

0

 · Összes tag

5512


Utolsó 5 Tagunk
 01:May 16, 2021Bombi21
 02:May 08, 2021onedamme
 03:May 07, 2021Beni
 04:May 06, 2021Mukiapu
 05:May 04, 2021majidsadiq

Látogatók

 Vendégek (100%)

11

 01: 157.90.181.XXX  02: 66.249.66.XXX  03: 185.244.216.XX  04: 95.163.255.XX  05: 61.135.15.XXX  06: 66.249.66.XXX  07: 192.99.6.XXX  08: 5.9.70.XXX  09: 207.180.226.XXX  10: 88.198.33.XXX  11: 34.237.52.XX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

11


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

1315

 · Tegnap

29212

 · Összesen ·
81212261

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

630

 · Naponta

13,878

 · Havonta

422,981

 · Évente

5,075,766


Szerver idő
 · idő

00:28:29

 · Dátum

19/05/21

 · Időzóna

GMT + 2


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

 Új Berlingo: Minek ide egyterű? - Teszt: Citroën Berlingo 1,6 HDi

Információk a Citroen udvarából

El kell ismerni, a franciák bő 10 éve aratnak az egyterűeknél olcsóbb, a kompakt modelleknél sokkal tágasabb, de nem drágább családi autókkal. Az új Kangoo csalódást okozott, a Citroën Berlingo viszont vaskos előrelépés.



Egyszerre gondoltak rá

Közel 20 éve a franciáknak eszébe jutott, hogy a Fiorino-Fiesta Express-VW Caddy-vonalból többet is ki lehet hozni a Citroën C15 és a Renault Rapid utódaival. 

A PSA-nál és a Renault-nál komfortosabb városi áruszállítót terveztek a megszokottnál, a személyautó-verziókhoz rendelhető kényelmi extrákkal, fényezett lökhárítóval és javított kényelemmel.


A Peugeot és a Citroën már 1996-ra kész lett, de a tolóajtóra nem gondoltak, amivel egy évvel később a Renault Kangoo lelépte a Partnert és a Berlingót. 3 év elteltével a PSA pótolta a hátsó ajtókat, az autó azóta igazán sikeres.

Berlingo First, Nemo és új Berlingo

A Berlingo 12 év után még mindig eladható, ezért First néven tovább él, alá bejött a Nemo, föléjük meg az új Berlingo. A 24 centivel megnyújtott autó padlólemeze és a futóműve is a C4 Picassótól származik.

A Berlingo feltűnően széles, nemcsak kívülről a nagy visszapillantóival, hanem belül is az. A 8 centivel bővített szélességnek köszönhetően a két első ülés között hátra lehet lépni és békében elfér egymás mellett három utas.

Ez aztán a csomagtér! 

A csomagtartóról ódákat lehetne zengeni. Nincsenek benne zseléállagú bőröndökkel kitöltendő zugok és a szabályos hasábforma intergalaktikus teret biztosít. Babakocsija válogatja, de a belepróbáltból négy is elfér összecsukva.

A barlangot pingpongasztalnyi ajtó fedi, amit nem lehet kinyitni, ha szűken ránk állnak, de még ezzel együtt is jobban szeretjük, mint a belső tükröt lenullázó, kisebb helyigényű osztott ajtót. És esővédetten pakolászhatunk alatta. Szó sincs küszöbről, amin át kellene küzdeni a csomagokat, gyerekjáték berámolni. 

Mindent tudhat, amit az egyterűek

Többféle ülésmegoldással rendelhető a Berlingo. A tesztautóban az 1:2 osztású pad volt, amely elég széles három utasnak és a kényelme is vállalható hosszú utakon. Az előredöntésen kívül a pad két részben kivehető.

Okos megoldás a kivett kalaptartónak talált hely a hátsó ülés mögött és a lehajtható támlájú első ülés. Aki az egyterűek teljes sokoldalúságára vágyik, az megkaphatja a három önálló hátsó ülést más extrákkal együtt 210 000 forintból. 

A középső dízelmotor

Az univerzális 1,6 literes dízelmotor itt 90 lóerővel próbált szembeszállni a telerámolt kocsi súlyával. 

Mindig van jobb és erősebb, ebben az esetben a 109 lóerős HDi, de a családdal autózva elegendő volt a középső erőszint a háromból. Abban a motorban főleg a részecskeszűrő a vonzó, így nem húzunk magunk mögött rákkeltő kormot a kipufogógázban.

Országúton a HDi 92-nek hívott motorral is van esély biztonságosan előzni, autópályán aztán tisztában kell lenni a 162 km/órás végsebesség szabta korlátokkal. Városban harmonikusan mozgott a Berlingo a hamar megérkező nyomatékkal. A váltó rosszul kapcsolható, igazi francia darab, és egy hatodik fokozat sem ártana sztrádán.

Kényelmes, takarékos

Dízelekhez mérten kellemes a motor hangja, hidegen beindítva is viszonylag halk. Autópályán 140-nel a kategóriához mérve csend van. A Berlingo kényelme más téren is dicséretes. A kormány magasságában és tengelyirányban is állítható, így könnyebben megtalálható a nyugodt hajóskapitányi pozíció.

A futómű csak akkor adja fel, ha egymás után sok kis úthiba, gyűrődés éri a kereket, normál esetben állja a sarat, és az útfekvésbe sem lehet belekötni. Nagy bamba autó, nem művel semmi váratlant. Az élményfaktor zéró, de ez műfaji sajátosság, akár a méretes doboz szélérzékenysége. A tesztautó ESP-je elinduláskor meggátolta a visszagurulást, meredek utcákban hasznos segítség.

Az alacsony fogyasztáson nem lepődtünk meg, de most is örültünk neki. Autópályán és országúton 6,9 litert fogyasztott a csurig rámolt autó, városban fél literrel kevesebbet. Apróság, de aki dízel Berlingót vesz, jól jár a csak 10 év vagy 240 000 km után esedékes vezérműszíjcserével.

Jó az ára is

A Berlingo II ára barátságos keretek között marad. A Multispace-kivitel a 90 lóerős dízellel 4,5 millió forintba kerülne, ami a cikk megjelenésekor közölt akcióban 4 040 000 forintra olvad. Oldallégzsák híján a felszereltség kifogásolható, ám az extrák ára kedvező és nem kell motoros állítású bőrülést választani egy sima ülésfűtésért, mint a japán márkáknál.

Ahogy a pezsgőmetál, alufelnis, tolatóradaros tesztautó kinéz, ahogy működik és amilyen kényelmes, eszünkbe sem jut a teherautós rokonság. A Berlingo és a Partner kiemelkedik a kategóriájából, nemcsak a régebbi motorosokkal (Doblo, Combo, Transit Connect), hanem az új Renault Kangoo-val és a sokkal drágább VW Caddyvel összehasonlítva is.

Az adatok, az előnyök és a hátrányok következnek a túloldalon
Műszaki adatok - Citroën Berlingo 1,6 HDi 92 Multispace 
 
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm) 75,0 X 88,3
Hengerek / szelepek száma S/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 66(90)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 215/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 14,3
Végsebesség (km/h) 160
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,0
Vegyes (l/100 km) 5,7
CO2 kibocsátás (g/km) 150
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1852
Tengelytáv (mm) 2728
Csomagtér (liter) 517-3000
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1407/558
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/55 R16 
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 540 000 
Konkurensek (forint) Renault Kangoo 1,5 dCi Privilege, 4 290 000
VW Caddy Life Style TDI, 5 762 600 
Tesztelt autó ára (forint)  

A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt megtalálhatóak
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ismerve a műfaj sajátosságait, dízelmotorral a Berlingo és így a Partner is remek darab. 
Pontszám (max. 10) 8,25 pont




 
     Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Információk a Citroen udvarából
· Írta: Max_admin


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Információk a Citroen udvarából:
Citroen C3 Picasso 1,4 Collection teszt


     Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


     Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat


Kapcsolódó rovatok

Információk a Citroen udvarábólMinden, ami az autókkal kapcsolatos

Ehez a cikkhez nem lehet megjegyzést küldeni




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 0.24 másodperc