Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

0

 · Tegnapi

0

 · Összes tag

5512


Utolsó 5 Tagunk
 01:May 16, 2021Bombi21
 02:May 08, 2021onedamme
 03:May 07, 2021Beni
 04:May 06, 2021Mukiapu
 05:May 04, 2021majidsadiq

Látogatók

 Vendégek (100%)

12

 01: 157.90.181.XXX  02: 66.249.66.XXX  03: 192.99.6.XXX  04: 207.180.226.XXX  05: 34.237.52.XX  06: 66.249.66.XXX  07: 66.249.66.XXX  08: 185.244.216.XX  09: 192.99.36.XXX  10: 192.99.5.XX  11: 216.244.66.XXX  12: 66.249.66.XXX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

12


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

4466

 · Tegnap

29212

 · Összesen ·
81215412

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

630

 · Naponta

13,878

 · Havonta

422,997

 · Évente

5,075,963


Szerver idő
 · idő

01:44:50

 · Dátum

19/05/21

 · Időzóna

GMT + 2


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

 Új Citroën C5: Itt a csúcsmodell

Információk a Citroen udvarából

Hüledeztünk, csodát láttunk, örültünk, mert szép lett az új C5. Szerencsére kényelmes is maradt, ami az előd talán egyetlen pozitívuma volt. A 208 lovas dízel, automata váltóval egyszerűen parádés, igazi csúcsmodell.

 



Új C5 hurrá!

Számunkra jelentéktelen, hogy a Citroënnél mindenkit kihajítottak és új gárda készítette az új C5-öst, vagy a régi emberek világosodtak meg az aggasztó felmérések láttán. Az viszont cseppet sem mindegy, hogy a végeredmény egy szemre tetszetős, jól összerakott autó lett.

Azóta persze tudjuk, hogy sajnos ugyan ezt a C4 Pallas (sima 4 ajtós, szedán, csak így felvágósabb) esetén nem sikerült megvalósítani, az bűn ronda lett. Ha nagyon ócska akarnék lenni, akkor a bányával és az onnan felmenekülő szénnel hoznám összefüggésbe.

Nagy és kényelmes belső

Na de felejtsük is gyorsan el, itt van nekünk a gyönyörűséges C5. 4 centit nőtt, ami szinte észrevehetetlen, de így is az egyik legnagyobb modell a kategóriájában a Mondeo mellett. A csomagtér mérete nem kimagasló, de ennek köszönhetően, az egyenlet másik végére a belsőtér elé 2-es szorzó kerül a behelyettesítés után.

A kupés tetőnek köszönhetően alacsonyabb lett ugyan az autó, de ez nem befolyásolja érezhetően a teret. 180 centis üzletemberből akár 4 is simán elfér az autóban és egy boldog család is vígan utazhat vele a nagyihoz. Ha a kutyát is vinnék, akkor már a csakis a kombiban szabad gondolkodni.

A vezetőülésből elemezve, haladjunk végig a kocsi belsejében. Feltűnt, hogy az üléshelyzet elég magas, de pont nem IFÁ-s, mert a térdem majdnem súrolta a kormányt.

És én viszonylag alacsony vagyok, úgy Dustin Hoffman és Tom Cruise körül. Dolph Lundgren például már valószínűleg kellemetlenül érezné magát, az ölében lenne a kormány. Szerencsére a deréktámasz és a masszázsfunkció kárpótol mindenért.

A kormánynál érdemes leragadni, van pár érdekesség. 3 és 9-óránál van egy ezüstösen fénylő rész, ami legnagyobb meglepetésemre nem fém, hanem műanyag. Eleve van vagy 86 gomb, tekerő és pöcök, de ezek mind a mi kényelmünket szolgáló, remek dolgok.

A lényeg, ha már a kormánynál időzünk, természetesen a C4-óta ismert, középen fix szerkezet. Innen sem hiányozhat, annak ellenére, hogy inkább érdekes, mint hasznos. A duda kiábrándító, talán megszokható a két kis gomb, de vészhelyzetben hasznosabb lenne egy nagyobb felületbe tenyerelni.

Mennyibe kerül? Hogy fogyaszt? Kiderül!
Még egy kis belsőtér elemzés

Elszakadva a volántól, a felhasznált anyagminőség nem kiemelkedő, de cseppet sem igénytelen. A design-ban semmi újdonság nincs, nem a belsőre összpontosítottak, az látszik. 
Mint ahogy az is teljesen egyértelmű, hogy a franciáknál nem divat az elakadásjelzővel hálálkodni a kegyesen beengedő autóstársaknak.

Bezzeg nálunk már a kezdő autósoktól a rutinos taxisokig, szinte mindenki végig rajta tarja jobb kezét a piros háromszögön. Jelen esetben ez baj. 

Mert ha például Fecónak a cigi kilóg a szájából és a telefonon épp Jocóval értekezik a gyúrásról, miközben jönne vissza a buszsávból pofátlanul, akkor max. a kezét felemelve köszönheti meg a C5-ben, vagy át kell nyúlni az anyósülésig az elakadásjelzőért.

Kétfajta futómű

A csúcsváltozatban természetesen hidropneumatikus felfüggesztésű, állítható keménységű futómű volt, ami leginkább a franciás, Citroënes életérzéshez áll közel, bár a hajószerű ringás már a múlté.

Sportos állásba kapcsolva még kevésbé okoz csalódást, de erre a "keménységre" is jellemzőbb a kényelem, mint a kanyarstabilitás. Emellett csendes és jól elbánik az úthibákkal. Ez természetesen fontosabb ebben a kategóriában, mint a köridők.

A hidropneumatikus felfüggesztés remek dolgokra képes. Álló helyzetben lehasaltathatjuk, hogy aztán az autópályán jobban süvítsen, vagy igazán ócska minőségű úton felemelhetjük, hogy ne kelljen összeütni az alját.

Motor - V6

Szép a hangja, nagyszerűen megy, de egy picit sokat fogyaszt. A picit sokat nálunk 11,4 liter körül volt, ami esküszöm nem az én hibám. Nem csak városban, hanem országúton is hajtottam, ráadásul mérsékelt vehemenciával. Arról nem is beszélve, hogy a gyári városi adat is 11,8.

A motor nagyon kezes az előzéseknél, kifordulásoknál, nem érezni nagy reakcióidőt. 208 lóerejével nem számít vadnak, de ehhez a mérethez és az autó stílusához nem is állna jól egy erősebb, combosabb motor. Az automataváltó manuális állásban sem egy villám, ezért általában hagytam hagy csinálja a saját ritmusában a fel-le váltásokat.

A csúcsmodell alapára 9 970 000 Ft, amihez természetesen kell venni metálfényt és egy pár finomságot, úgyhogy hipp-hopp 11 millióra kúszhat, ha nem figyelünk oda kellően.

Összességében: Jó hogy szebb lett, csúnyán nem tetszett! :) Illetve reszkess Mondeo, az új C5 tök jó lett!Műszaki adatok - Citroën C5 2.7 V6 HDi Exclusive
 
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2721
Furat x löket (mm) 81 X 88
Motor V6
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 150(208)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 440/1900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,9
Végsebesség (km/h) 224
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,4
Vegyes (l/100 km) 8,4
CO2 kibocsátás (g/km) 223
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4779/1860/1451
Tengelytáv (mm) 2850
Csomagtér (liter) 439
Menetkész tömeg / Össztömeg (kg) 1766 / 2310
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 71
Gumiméret 245 / 45 R 18 
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 9 970 000 
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Marha jól néz ki!
Pontszám (max. 10) 8,75 pont




 
     Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Információk a Citroen udvarából
· Írta: Max_admin


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Információk a Citroen udvarából:
Citroen C3 Picasso 1,4 Collection teszt


     Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


     Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat


Kapcsolódó rovatok

Információk a Citroen udvarábólMinden, ami az autókkal kapcsolatos

Ehez a cikkhez nem lehet megjegyzést küldeni




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 0.21 másodperc